mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 6:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: accordeons gestolen
BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 5:28 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Dit kreeg ik per mail:

Geachte accordeonisten,

Mijn naam is Conny Essbach. Ik studeer aan het conservatorium in Tilburg en zou dit jaar afstuderen, maar twee dagen geleden, op 20 mei, is iemand mijn huis binnengebroken en heeft mijn concertaccordeon BAYAN JUPITER, (net terug van een volledige revisatie) en een Weltmeister Schumann gestolen.

Dit is een oproep aan iedereen die mijn Bayan en eventueel de Weltmeister tegenkomt;

Maakt u alstublieft melding hiervan bij de politie en/of bij mij of bij degene die u deze e-mail heeft doorgestuurd.

Ik zou u ook willen verzoeken deze e-mail door te sturen naar contacten die met accordeons in aanraking komen.

Voor de kenmerken en bijzonderheden zie hieronder:

BAYAN JUPITER concertaccordeon
20-30 jaar, compleet gereviseerd en oogt nieuwer
kleur zwart, 16 kilo, 120 bas, 15 registers
lichtblauwe balgbekleding
nieuwe Pigini-basknoppen
beschadigingen bij de kinregisters en achter de diskant
de d' is een beetje verbogen en speelt stroever
twee diskantknoppen zijn van een ander materiaal
van binnen: een speciaal aangebouwde converteraannpassing: een lange metalen staaf die dwars over de koperen baspinnen loopt
toebehoren: een handgemaakte zwarte leren rugzak met een gekleurde stoffen bekleding aan de binnnenkant. De rugzak heeft mar 1 draagriem en 1 vak aan de voorkant.

Weltmeiter Schumann
wit van kleur
de grote middelste basregisterknop is erg kapot.
in de romp boven aan de diskant zit een zichtbare gelijmde scheur van 4 cm.
de d’ is een beetje verbogen en van binnen zichtbaar gerepareerd.