mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 6:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: accordeons gestolen
BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 5:28 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Dit kreeg ik per mail:

Geachte accordeonisten,

Mijn naam is Conny Essbach. Ik studeer aan het conservatorium in Tilburg en zou dit jaar afstuderen, maar twee dagen geleden, op 20 mei, is iemand mijn huis binnengebroken en heeft mijn concertaccordeon BAYAN JUPITER, (net terug van een volledige revisatie) en een Weltmeister Schumann gestolen.

Dit is een oproep aan iedereen die mijn Bayan en eventueel de Weltmeister tegenkomt;

Maakt u alstublieft melding hiervan bij de politie en/of bij mij of bij degene die u deze e-mail heeft doorgestuurd.

Ik zou u ook willen verzoeken deze e-mail door te sturen naar contacten die met accordeons in aanraking komen.

Voor de kenmerken en bijzonderheden zie hieronder:

BAYAN JUPITER concertaccordeon
20-30 jaar, compleet gereviseerd en oogt nieuwer
kleur zwart, 16 kilo, 120 bas, 15 registers
lichtblauwe balgbekleding
nieuwe Pigini-basknoppen
beschadigingen bij de kinregisters en achter de diskant
de d' is een beetje verbogen en speelt stroever
twee diskantknoppen zijn van een ander materiaal
van binnen: een speciaal aangebouwde converteraannpassing: een lange metalen staaf die dwars over de koperen baspinnen loopt
toebehoren: een handgemaakte zwarte leren rugzak met een gekleurde stoffen bekleding aan de binnnenkant. De rugzak heeft mar 1 draagriem en 1 vak aan de voorkant.

Weltmeiter Schumann
wit van kleur
de grote middelste basregisterknop is erg kapot.
in de romp boven aan de diskant zit een zichtbare gelijmde scheur van 4 cm.
de d’ is een beetje verbogen en van binnen zichtbaar gerepareerd.
toebehoren: groene rugtas met het embleem van een lachende G-sleutel
ZOEK een instrument (huur of koop)

Omdat ik nu geen instrument meer heb om mijn studie aan het conservatorium mee af te ronden en om mee te werken, ben ik dringend op zoek naar een geschikt vervangend instrument: B-griff + converter van het russische systeem: heeft u zo'n instrument te huur of te koop, neemt u dan contact met mij op.

Van harte wil ik jullie danken voor jullie meedewerking!

Met vriendelijke groeten.

Conny Essbach
c.essbach@gmail.com

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 12:16 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
vreselijk.. daar moet je toch niet aan denken! :angry:

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 8:33 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ach, Conny, die ken ik nog uit de Appelstraat. Erg sneu dat die instrumenten gestolen zijn. Wie steelt er nou zo iets? Alleen een rus weet wat een Bayan voor een instrument is. Zo'n ding raak je in Nederland niet op een normale manier (via marktplaats ofzo) kwijt denk ik.

Ik vrees dat dit instrument op transport gezet is naar Polen of Rusland. :crying:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 09, 2009 7:13 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Op Tradzone staat het volgende bericht:

Citaat:
bonjour,
Je m'appelle Raphaël Decoster et je joue de l'accordeon diatonique notamment dans les groupes "Zlabya" et "peut-etre Jeanne" . Nous étions cette année au festival "andancas" du 3 au 9 aout au portugal .
Après le festival, pendant que nous attendions notre avion à Porto , mon accordéon a été volé . C'est un petit diatonique "castagnari" (modèle benny) 3 rangs et 12 basses en bois rouge . Si vous voyez une annonce qui corresspondrait à cette description ou si vous avez n'importe quel renseignement sur cette histoire contactez moi au 0033 (0)686 166 985 ou skarott at msn.com . J'ai énormement besoin de cet instrument
merci beaucoup pour votre aide .....


raphaël

Dus: 3rijer Castagnari met 12 bassen van rood hout gestolen op het vliegveld in Porto na Andancas. Van de accordeonist van Zlabya en Peut-etre Jeanne... Kom je een advertentie of wat dan ook tegen over dit instrument, contacteer hem dan op 0033 (0)686 166 985 of skarott at msn.com

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 11, 2013 3:52 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Marc Constandse schreef dit verschrikkelijke bericht op Facebook:

Citaat:
HELP!!!!!
mijn BANDONEON is GESTOLEN!!!
deel dit bericht!!!!
Gisteravond/nacht is van voor de deur op de Zeedijk mijn fiets met achterop mijn BANDONEON in zwarte flightcase gestolen!
Ik kwam terug van een optreden en vergeten mijn fiets binnen te zetten, gvd#%^&%$$#, blijkbaar was ik nogal uitgeput want ik
lag om halftien al te snurken!
Het gaat om een bruine notenhouten ALFRED ARNOLD met een paarse balg in een zwarte flightcase. ALSJEBLIEFT, DEEL DIT BERICHT MET IEDEREEN DIE JE KENT! AAT DIT BERICHT RONDGAAN IN DE MUZIEKWERELD! LET OP OF DIT INSTRUMENT SOMS ERGENS TE KOOP WORDT AANGEBODEN!
OF DAT-IE ERGENS IS WEGGEFLIKKERD OMDAT DIE VUILE DIEF DER NIKS MEE KAN!!! Ik kan wel janken, en dat ook nog door mijn eigen stomme schuld, IK WIL HAAR TERUG!

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling