mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 9:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 12:42 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Voor de bals in Utrecht, organiseren Wouter en ik vaak ook muziekworkshops. Enkele muzikanten van de hoofdact van die avond, geven voorafgaand aan het bal een workshop van 3 tot 5 uur, over een onderwerp dat hem het meeste ligt/waar er vraag naar is. Als er dan toch zo'n goede muzikant in het land is, laten we hem/haar graag zijn kunsten op jullie over proberen te brengen.

Aan de ene kant lijkt er veel vraag naar, maar als het puntje bij paaltje komt, is het vaak lastig om genoeg deelnemers bij elkaar te krijgen. Oke, dit ligt ook wel eens aan de late aankondiging. Er komt tussen binnenkort en ooit een nieuwe balfolksite, waar ook een kalender op komt voor de workshops. Maar misschien ligt het ook aan het onderwerp?

Wat zijn onderwerpen die jullie graag langs zouden zien komen in zo'n workshop? En dan nu eens niet alleen de echte doorgewinterde balmuzikanten, maar ook de muzikanten die net komen kijken in het balwereldje? Hebben jullie behoefte aan samenspel workshops?

En van welke docenten zouden jullie graag les willen hebben? (M'n programma voor het volgende seizoen staat nog helemaal open, dus als je suggesties hebt wie ik naar NL moet halen, heel graag.) Heb je een keer in belgie of frankrijk of waar dan ook een erg inspirerende workshop gevolgd, die je aan iedereen zou willen aanbevelen?

Ook heeft violet laatst met z'n 3-en een workshop van Thierry Pinson gevolgd. Naar wat ik van hen begreep, was dat een groot succes. Een soort bandworkshop. Dan weet je zeker dat je met de muzikanten van je band op een vergelijkbaar niveau zit, en je kan ook binnen je band specifiek bedenken wat je wilt leren. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar! Dus bands, wil je zoiets ook een keer, en heb je idee-en waarover of van wie, ik wil het graag voor jullie regelen.

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 7:27 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 24, 2005 12:40 pm
Berichten: 1480
Woonplaats: Utrecht
Ik merk dat ik, door het grote aanbod aan workshops, vaak de workshop die een dag duren niet doe. Dit omdat je dan toch niet veel tijd hebt om echt wat te leren/je ergens in vast te bijten.
Workshops van een dag doe ik meestal alleen als ik toch in de buurt ben en het me gezellig lijkt.

Tuurlijk zijn er wel topdocenten waar ik ook wel alleen een dagdeel les van wil krijgen, maar dat zijn dan voor workshops specifiek voor violisten
(zoals de workshop van Baltazar) of specifiek op thema (ritmiek, swing e.d.).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2009 11:19 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
In de aanbieding: band-workshop met Maarten Decombel met een nog nader vast te stellen thema (begeleiden, arrangeren, 2e stemmen, improviseren, etc) op zondag 28 juni 12-15. Meer info bij mij.

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling