mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 2:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 09, 2009 1:35 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 5:03 pm
Berichten: 186
Woonplaats: Enschede
Van de meeste liedjes uit het sessieboekje heeft Erik ondertussen ook een accordeonpartij ingespeelt. Ik weet niet of die ook al online staan, maar die komen er iig snel aan.

Verder is sessieboekje II bijna klaar, dus stay tuned :)

Frank

_________________
De Gonnagles


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 09, 2009 4:51 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: wo okt 14, 2009 9:28 pm
Berichten: 40
Woonplaats: Wageningen
frank schreef:
Verder is sessieboekje II bijna klaar, dus stay tuned :)

Ik ben echt superbenieuwd, heb ontzettend veel aan sessieboekje I gehad.
Er staan een paar van mijn lievelingsdeunen in :applause:

_________________
Sow some lonesome corner, so many flowers bloom


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 10, 2009 8:59 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 08, 2009 10:59 am
Berichten: 79
Woonplaats: Wageningen
frank schreef:
Van de meeste liedjes uit het sessieboekje heeft Erik ondertussen ook een accordeonpartij ingespeelt. Ik weet niet of die ook al online staan, maar die komen er iig snel aan.

Verder is sessieboekje II bijna klaar, dus stay tuned :)

Frank

Goed bezig :applause:
Ik speel vaak op de sessie in Wageningen, dus ik merk dat ik de meeste deunen daar wel ken, maar zo was er bijvoorbeeld een sessie met wat Nederlandse muzikanten op Gooikoorts en toen hoorde ik veel bekende nummers langskomen, die ik niet kon spelen, en een aantal daarvan bleken in het 1e sessieboekje te staan. Erg handig! Dus nu afwachten tot het tweede er is :dancing:

Tim

_________________
Een dag zonder muziek
is een dag niet geleefd


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Het sessieboekje
BerichtGeplaatst: za jan 02, 2010 6:53 pm 
Offline
Newbie

Geregistreerd: do dec 31, 2009 11:26 am
Berichten: 2
Woonplaats: Amstelveen
Iertje schreef:

Nu had William Mc Gonnagle ook al een keer een pm gestuurd met de mededeling dat de meeste nummers ook op midi-formaat op een website staan, probleem is allen dat ik niet zo van de midi-geluidjes ben, die klinken zo naar. Mijn oren gaan daar altijd van jeuken. Daarnaast werken ze voor mij persoonlijk ook niet echt motiverend, ik krijg niet echt het idee van 'jeuh, wat een mooi/leuk liedje, dat wil ik ook spelen!' (Waarbij ik wel wil melden dat het over het algemeen heel erg handig is dat deze specifieke bestandjes online staan)


De midi bestanden zijn vooral erg handig voor deuntjes die niet in het 1ste sessieboekje staan. Met computerprogramma's als Finale kan je midi bestanden inlezen en dat wordt dan omgezet naar bladmuziek. Op die manier kom ik vaak aan bladmuziek van liedjes die ik graag op de gitaar wil oefenen. En intussen wachten we dan weer op sessieboekje nummer 2 :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2010 11:46 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 24, 2009 10:48 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Zwolle
Ook Zwolle is niet compleet zonder folksessie.
Nu zouden we natuurlijk vanaf nul kunnen beginnen en dankzij de hoge kwaliteit van de muziek, het uitzinnige joelen van het publiek en de ongekende drankomzet de al bestaande Ierse sessie uit de markt drukken. De ervaring leert echter dat het op deze agressieve manier nastreven van wereldheerschappij meestal strand voor de krijtrotsen van Dover. Daarom is de maandelijkse Ierse sessie van binnenuit geïnfiltreerd, gekneed en verrijkt met een paar andro's en Nederlandse en Vlaamse walsjes. De reacties waren erg enthousiast.
Voor een verdere onderwerping van deze aardkloot aan de grillen van ons überspansers zijn extra muzikanten van harte welkom. Het Gonnagles-sessieboekje is al geïntroduceerd en ook de rijke Folkies Unite!-pagina tracht ik fijntjes onder de aandacht te brengen (Maar Iers meespelen mag natuurlijk ook gewoon, Martijn :biggrin: ).
De eerstvolgende sessie is op 10 januari in grand-café Public, Blijmarkt 23, Zwolle, van 20:00u tot 22:00 en later. Verder elke 2e zondag van de maand, dus:
14 februari
14 maart
11 april
9 mei
Als je in de buurt bent, geef dan vooral een pm'pje. Het is altijd mogelijk om een vorkje mee te prikken vooraf of te logeren nadien! :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 07, 2010 9:58 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 20, 2006 12:15 pm
Berichten: 203
Zo! Voor de liefhebber nu online.
Op http://gonnagles.nl
-> muziek
-> bladmuziek

en dan klik je op: BalfolkSessieboekjeII

Met dank aan AccordeonGonnagle voor het verzamelen, toestemming vragen, extra stemmen schrijven, etcetera.

veel speelplezier!

W mc G


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 27, 2010 12:22 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Robz schreef:
Ook Zwolle is niet compleet zonder folksessie.
Nu zouden we natuurlijk vanaf nul kunnen beginnen en dankzij de hoge kwaliteit van de muziek, het uitzinnige joelen van het publiek en de ongekende drankomzet de al bestaande Ierse sessie uit de markt drukken. De ervaring leert echter dat het op deze agressieve manier nastreven van wereldheerschappij meestal strand voor de krijtrotsen van Dover. Daarom is de maandelijkse Ierse sessie van binnenuit geïnfiltreerd, gekneed en verrijkt met een paar andro's en Nederlandse en Vlaamse walsjes. De reacties waren erg enthousiast.
Voor een verdere onderwerping van deze aardkloot aan de grillen van ons überspansers zijn extra muzikanten van harte welkom. Het Gonnagles-sessieboekje is al geïntroduceerd en ook de rijke Folkies Unite!-pagina tracht ik fijntjes onder de aandacht te brengen (Maar Iers meespelen mag natuurlijk ook gewoon, Martijn :biggrin: ).
De eerstvolgende sessie is op 10 januari in grand-café Public, Blijmarkt 23, Zwolle, van 20:00u tot 22:00 en later. Verder elke 2e zondag van de maand, dus:
14 februari
14 maart
11 april
9 mei
Als je in de buurt bent, geef dan vooral een pm'pje. Het is altijd mogelijk om een vorkje mee te prikken vooraf of te logeren nadien! :hug:



Hoe loopt de sessie in Zwolle tot nu toe?


Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2010 2:45 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 24, 2009 10:48 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Zwolle
Dag Scordatura,
Over 2 weken is er weer een sessie en er zijn inmiddels mensen actief met het Gonnagles sessieboekje aan de slag gegaan. Het nieuwe idioom begint voorzichtig aan te slaan, dus ik ga wat nieuwe deunen introduceren. Een vorige keer heb ik wel 'Ach, mijn zoete lief' gespeeld (door Folkie een soort Vlaamse slow air genoemd, dus dan mag het) en dat soort dingetjes valt goed.
Op mijn beurt probeer ik ook wat Iers mee te doedelen. Maar je weet hoe het met doedelen gaat: Overdaad schaadt, dus koest aan.

Eind mei staat weer een bal in Zwolle gepland, met in de weken vooraf dans- en muziekworkshops. Ik hoop dus vooral in april en mei wat meer muzikanten van buiten de Ierse scene te lokken. Daphne is regelmatig op zondagavonden in Zwolle en heeft inmiddels de accordeon ter hand genomen. Daarnaast zijn er wat nieuwe enthousiaste balfolksters in Zwolle opgedoken. Ik probeer ze voor mijn karretje te spannen door het aanbieden van een lift naar bals en zo. Eén is bassiste uit een ska band (bravo!) en een ander fluitiste en die verwacht ik binnenkort ook op de sessie.
Je merkt het al: Het wordt zoetjesaan uitgebouwd. Da's mooi. Dan kunnen die Ieren ook langzaam wennen :cool: .
Ben je zelf nog in de buurt één dezer dagen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 05, 2012 1:42 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di dec 15, 2009 5:03 pm
Berichten: 90
Het leek me niet zo zinnig om een nieuw topic te openen, dus ik sluit even aan bij dit sessie-vragentopic :).

Ik ben van plan om deze zomer naar het Boombalfestival te gaan, en AFAIK heb je daar altijd wel sessies laat in de avond/nacht. Tot nu toe heb ik niet veel mee kunnen doen met sessies omdat ik nog niet zo veel repertoire uit mijn hoofd ken (bladmuziek lezen laat op de avond in het halfdonker was niet zo'n succes).
Wat is voor een sessie op een internationale aangelegenheid als het boombalfestival geschikt repertoire om in te studeren? (ik ken al redelijk wat van sessieboekje 1 maar dat wordt niet bijzonder veel gespeeld hier in NL?)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 2:51 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 1:27 pm
Berichten: 101
Woonplaats: Eindhoven
Hoi allemaal, deze draad-in-ruste wil ik weer even wat onder de aandacht brengen. Van verschillende kanten krijg ik de laatste weken vragen over mogelijkheden om sessie te spelen. Dat kan zijn na een bal, in een café, als TLS of samenspelworkshop maar ook gewoon (en gezellig!) bij iemand thuis. Ik was daarom op zoek naar een website of agenda met een overzichtje van data, locaties, gewenst niveau, muziekstijl e.d., en heb dat nog niet kunnen vinden. Daarom ben ik zelf maar begonnen om gegevens bij elkaar te verzamelen. Dientengevolge heb ik wat vragen voor jullie - sommigen heb ik hierover al rechtstreeks benaderd:

Kan iemand me vertellen of er ÜBERHAUPT ergens zo'n overzicht bestaat? Ik wilde me niet beperken tot één muziekstijl, dus het hoeft niet (alleen) balfolk te zijn!

Welke lokale initiatieven tot het organiseren van sessiemiddagen en -avonden zijn er zoal?

_________________
"These feet are made for dancing, and that's just what they'll do / one of these days these feet are gonna dance all night with you" (vrij naar Nancy Sinatra)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 30, 2013 10:37 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 24, 2009 10:48 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Zwolle
Dag Justus,

In Zwolle hebben we wel balfolksessies, maar niet zo regelmatig. Wèl hebben we op 18 mei een sessiebal:
Fijn potje spelen, trompet neerleggen en de dansvloer op, partner neerleggen en naar de bar, glas neerzetten en niet meer weten waar je trompet is (of speelde je nou concertina?).
Vanaf 20:00u in Eureka, Zwolle met Noël Josemans als sessieleider/ruggegraat. Iedereen is welkom om te spelen, te luisteren, te dansen of wat dan ook. Entree is €3 + lidm.schp
Voor de liefhebber: 's Middags is er vanaf 15:00u een workshop Dansen naar de muziek.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 9:03 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
En iedere eerste zondag van de maand wordt er in De Zaaier in Wageningen (voornamelijk) balfolk en Nederlands sessie gespeeld. Van 16-19.

Komende 5 mei wordt er in Wageningen in Parka Cultura ook sessie gespeeld, maar daar weet ik het fijne (nog) niet van.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 2:29 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Eens per maand wordt er wel een liedtafel in Utrecht georganiseerd, telt dat ook?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 02, 2013 10:05 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
Eens per maand wordt er wel een liedtafel in Utrecht georganiseerd, telt dat ook?
W

Zingen met elkaar is ook een vorm van sessie en het mag met instrumentbegeleiding. Elke derde zondag van de maand.
Zie ook:
http://mota.spansen.nl/viewtopic.php?t=1785

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 02, 2013 2:09 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
campie schreef:
Cooper schreef:
Eens per maand wordt er wel een liedtafel in Utrecht georganiseerd, telt dat ook?
W

Zingen met elkaar is ook een vorm van sessie en het mag met instrumentbegeleiding. Elke derde zondag van de maand.
Zie ook:
http://mota.spansen.nl/viewtopic.php?t=1785


Leek mij ook, maar ik stel het lijstje niet samen :-) en stel dus niet de criteria,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling