mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 2:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 312 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 19, 2013 7:33 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ben heel benieuwd.
Je bent waarschijnlijk ook wel behoorlijk vergroeid met Castagnari, daar heb je eeuwen op gespeeld.
Zoals de Gaillard misschien voor mij dichter bij de Cairdin komt (mijn eerste harmonica-liefde) en ik er heel blij mee ben. Alhoewel ik Castagnari ook een prachtig geluid vind hebben.

Heb je al eens op die nieuwe Castagnari's gespeeld die wat lichter en compacter zijn (lichte Handry's). Volgens mij heeft Pascale Rubens nu zo één? Maar daar zitten volgens mij geen tertsen in, en die wil jij juist graag.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 19, 2013 9:42 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
zeerover schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ben heel benieuwd.
Je bent waarschijnlijk ook wel behoorlijk vergroeid met Castagnari, daar heb je eeuwen op gespeeld.
Zoals de Gaillard misschien voor mij dichter bij de Cairdin komt (mijn eerste harmonica-liefde) en ik er heel blij mee ben. Alhoewel ik Castagnari ook een prachtig geluid vind hebben.

Heb je al eens op die nieuwe Castagnari's gespeeld die wat lichter en compacter zijn (lichte Handry's). Volgens mij heeft Pascale Rubens nu zo één? Maar daar zitten volgens mij geen tertsen in, en die wil jij juist graag.


Ja, ik denk inderdaad dat ik te erg vergroeid ben met m'n Casta,...terwijl ik toh echt wel heel lang na heb gedacht over de Gaillard en het geluid ook erg fijn vind.

Ik wist niet dat Pascale op iets anders speelde,...maar ik wil nog steeds een keer de "Mas" uitproberen, ik denk dat je die bedoelt. En als dit me toch te zwaar is, en de Mas het ook niet helemaal is, dan denk ik dat ik op een Mory uit kom. 2,5-rijer. Maar daar zal ik de 18 bassen wel missen....

....Hunt for the perfect accordeon that doesnt exist,...

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 19, 2013 10:27 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
....Hunt for the perfect accordeon that doesnt exist,...

W

Waarom niet eens in discussie met Peter Hyde ?
Vertel wat je wil, wat jouw specificaties zijn en laat hem kijken of hij dat
kan bouwen. Er zijn wel wat Hydes in Nederland hoor, o.a. Frans Tromp.
Steek je licht maar eens op, zo hier en daar.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 19, 2013 11:21 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
campie schreef:
Cooper schreef:
....Hunt for the perfect accordeon that doesnt exist,...

W

Waarom niet eens in discussie met Peter Hyde ?
Vertel wat je wil, wat jouw specificaties zijn en laat hem kijken of hij dat
kan bouwen. Er zijn wel wat Hydes in Nederland hoor, o.a. Frans Tromp.
Steek je licht maar eens op, zo hier en daar.


Ik heb daar wel eens op gespeeld en dat was inderdaad erg licht. Zo licht dat ik het eigenlijk niet meer prettig vond. Maar dat is wellicht met een 3-rijer ook weer anders.

Blijft toch lastig hoor,...
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 21, 2013 7:03 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Cooper schreef:
Ik wist niet dat Pascale op iets anders speelde,...maar ik wil nog steeds een keer de "Mas" uitproberen, ik denk dat je die bedoelt.

'k weet het niet zeker hoor, maar ik meende me te herinneren dat ze vertelde (een jaar geleden ofzo) dat ze die in bestelling had. Ben wel erg benieuwd hoe die klinkt en speelt in elk geval.

Citaat:
En als dit me toch te zwaar is, en de Mas het ook niet helemaal is, dan denk ik dat ik op een Mory uit kom. 2,5-rijer. Maar daar zal ik de 18 bassen wel missen....
Ga je de tweede helft van de derde rij dan niet missen? Ik gebruik m'n derde rij van onder tot boven, zou geen tonen meer willen missen :love:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 22, 2013 5:10 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
zeerover schreef:
Cooper schreef:
Ik wist niet dat Pascale op iets anders speelde,...maar ik wil nog steeds een keer de "Mas" uitproberen, ik denk dat je die bedoelt.

'k weet het niet zeker hoor, maar ik meende me te herinneren dat ze vertelde (een jaar geleden ofzo) dat ze die in bestelling had. Ben wel erg benieuwd hoe die klinkt en speelt in elk geval.

Citaat:
En als dit me toch te zwaar is, en de Mas het ook niet helemaal is, dan denk ik dat ik op een Mory uit kom. 2,5-rijer. Maar daar zal ik de 18 bassen wel missen....
Ga je de tweede helft van de derde rij dan niet missen? Ik gebruik m'n derde rij van onder tot boven, zou geen tonen meer willen missen :love:


Tsja, het blijft een afweging. Maar als Cutting de dingen die hij doet op een Mory kan,... :-) (of eigenlijk 2 Morys, dat scheelt wel)

Ik heb net op een Casta Mas gespeeld. Dat beviel me ook erg goed...zo goed dat ik daar eerder op ga gokken denk ik,...

Dus als er iemand een niet te dure Handry-18 wil kopen,...

Ik ga eerst hier nog een tijdje mee stoeien, maar het is wel een mogelijkheid, dus ik sta open voor ideeën...

:-)

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 23, 2013 9:15 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Mooie nieuwe impuls(aankoop) voor dit interessante topic.

Gewicht als een van de belangrijkste factoren bij het kiezen van een trekzak. hm..

Mijn Wielly is zwaar 5,2 kg. Eigenlijk zou je er vooral zittend op moeten spelen, dan rust de rechterkant op je bovenbenen en krijg je geen pijn in je schouders. Misschien wel in je armen als je de zware linkerkant veel heen en weert. Maar dat doe ik niet. Is dus erg speelstijl afhankelijk. Maar misschien kun je als je last krijgt ook eens kijken of je houding en/of manier van spelen ook anders kan. Naar de fysiotherapeut voor muzikanten wellicht?

Staand spelen met zo'n zware kast kan op zich ook wel. Maar over het algemeen speel ik toch al wat geconcentreerder en beter als ik er bij ga zitten. Maar ja, het oog wil ook wat, dus dan toch maar weer staan, wiebelen en je lekker uitsloven op het podium, veel groupies maar wel met een hernia naar huis ipv met een lekkere (vul zelf maar in ...).

Nee, zo'n Castagnari Herny is niet voor iedereen weggelegd.... :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 8:02 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
tourdion schreef:
maar wel met een hernia naar huis ipv met een lekkere (vul zelf maar in ...).

Nee, zo'n Castagnari Herny is niet voor iedereen weggelegd.... :biggrin:

Misschien een idee om hem met helium te vullen? Maar dan gaat ie wel weer wat pieperig klinken misschien. :biggrin:

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 8:17 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
martijnv schreef:
tourdion schreef:
maar wel met een hernia naar huis ipv met een lekkere (vul zelf maar in ...).

Nee, zo'n Castagnari Herny is niet voor iedereen weggelegd.... :biggrin:

Misschien een idee om hem met helium te vullen? Maar dan gaat ie wel weer wat pieperig klinken misschien. :biggrin:
I geniaal! maar dan moet er wel een ballonnetje aan van waaruit hij dan steeds z'n vulling haalt en terug duwt
:-)
w

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 24, 2013 8:21 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
martijnv schreef:
tourdion schreef:
maar wel met een hernia naar huis ipv met een lekkere (vul zelf maar in ...).

Nee, zo'n Castagnari Herny is niet voor iedereen weggelegd.... :biggrin:

Misschien een idee om hem met helium te vullen? Maar dan gaat ie wel weer wat pieperig klinken misschien. :biggrin:
I geniaal! maar dan moet er wel een ballonnetje aan van waaruit hij dan steeds z'n vulling haalt en terug duwt
:-)
w
Een ballonetetje aan de haak voor de draagriemen dat het ding
een beetje in de lucht houdt, zal toch ook wel kunnen voldoen ?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 25, 2013 8:40 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Allemaal zweverige oplossingen. Misschien iets voor Zweverink accordeons, de helium afdeling?

Accordeons en wat grotere trekzakken op een standaard is een reeds lang beproefd fenomeen. Ik heb daar laatst nog een plaatje van in het DN gezien.

En als je dan meteen meerdere standaards met daarop een trekzak neerzet kan je lekker heen en weer rennen tussen je verschillende stemmingen.

Campie waar koop ik zo'n ding? :idea:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 25, 2013 1:12 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Allemaal zweverige oplossingen. Misschien iets voor Zweverink accordeons, de helium afdeling?

Accordeons en wat grotere trekzakken op een standaard is een reeds lang beproefd fenomeen. Ik heb daar laatst nog een plaatje van in het DN gezien.

En als je dan meteen meerdere standaards met daarop een trekzak neerzet kan je lekker heen en weer rennen tussen je verschillende stemmingen.

Campie waar koop ik zo'n ding? :idea:

Vraag eens aan Berend. ?
of Nijkamp.
of Zweverink ?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 312 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling