mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 10, 2024 12:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 312 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 08, 2008 5:18 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
campie schreef:
Maar ik denk dat het leuker is om een melodietje te kunnen spelen en daarna pas eens aandacht aan hand- en vingerhouding te besteden. En dan begrijp je ook beter waarom.

Telenn kan allang leuke liedjes spelen :hug:

Telenn, over DT schreef:
Nou, het was wel even zoeken, maar heb uiteindelijk informatie gevonden!

Gewoon op www.folknieuws.nl hoor :tongues:

En laat je niet opjagen Telenn :hug: Je doet het hartstikke goed :dancing:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 08, 2008 5:22 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
zeerover schreef:
Telenn kan allang leuke liedjes spelen :hug:

Telenn, over DT schreef:
Nou, het was wel even zoeken, maar heb uiteindelijk informatie gevonden!

Gewoon op www.folknieuws.nl hoor :tongues:

En laat je niet opjagen Telenn :hug: Je doet het hartstikke goed :dancing:

Hearing is believing. :devilish:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 08, 2008 5:25 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
tourdion schreef:
(dit is mijn favoriete topic, ik sla het nooit over :blush: )

Het is ook mijn favoriete topic :blush: Heerlijk om al die oude emotionele verhalen over nieuwe baby's, operaties en toetsindelingen terug te lezen :love:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 08, 2008 6:28 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Mijn bankrekening is eindelijk weer zwanger van een nieuwgebouwde trekzak.
Het probleem is echter de geslachtsbepaling. :blush:

CF heb ik al genoeg (Cairdin, VanderLeeuw, Hohner)
GC idem (Martinali, Hohner)
DG idem (Hyde, VanderAa, VanderAa)
AD idem (Martinali, Hohner, onbekend merk)

F/Bes, eentje, maar van het Hohner-type die nog moet worden gerestaureerd. Maar op zo'n stemming kan je wel G-mineur doen.

Bes/Es, alleen maar een Clubmodel van Hohner (wel geschikt voor C-mineur maar wie speelt er nou ooit in C-mineur? Wie in de volksmuziek speelt er in Bes/Es? :raisedeyebrow:

F/Bes is heel laag. Misschien kan je er een hoog register bij zetten ??? :raisedeyebrow:
E/A (ken ik uit Noorwegen) is heel hoog. Bij 3-korig kan je er wellicht een laag register bij zetten. :idea:

En dan, wie gaat hem bouwen of laat ik hem aangepast in een standaardkliniek het levensgeluid maken?

Iemand nog die bijstandelijke opmerkingen weet te plaatsen ?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 08, 2008 6:58 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ha ha ha, ik lees nu pas de opmerkingen van Campie en Tour...ik zal tijdens de herfstweek in een verborgen hoekje mijn kaskrakers voor jullie spelen...ik geloof dat ik er nogal grappig bij kijk, dus misschien moeten we dit moment zorgvuldig plannen. Bijvoorbeeld als iemand een dipje dreigt te krijgen..

Gymnastiekoefeningen? Ik ben nog inde fase dat ik mijn veters probeer te strikken voordat ik aan die oefeningen mag beginnen! Maar ik vind het allemaal prachtig, hoor!

Ik zal wel nooit het volgende trekzakwonder worden, maar ik word wel wonderlijk gelukkig van de trekzak! Alleen het gebrek aan bassen en logica stoort me af en toe...hoge tonen die laag zitten...(heeft vast een man bedacht...)

:biggrin:

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 08, 2008 7:11 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
telenn gwad schreef:
Alleen het gebrek aan bassen en logica stoort me af en toe...hoge tonen die laag zitten...(heeft vast een man bedacht...)

:biggrin:


Dat krijg je er van als je, net als de grote massa, de harp verkeerd om vast houdt. :laughing:
Hoezo gebrek aan bassen? Je hoeft ze niet allemaal te gebruiken. :cool:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 08, 2008 7:23 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ik heb nu opeens maar 12 bassen...en normaal gesproken 2,5 octaaf...da's wel even wennen hoor...en waarom zouden lage tonen lagen tonen heten als ze aan de bovenkant horen? Vreemd!!!

Maar wel heel leuk.. :love:

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 08, 2008 8:48 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
campie schreef:
Bes/Es, alleen maar een Clubmodel van Hohner (wel geschikt voor C-mineur maar wie speelt er nou ooit in C-mineur? Wie in de volksmuziek speelt er in Bes/Es? :raisedeyebrow:

Sinds ik een C snaar op m'n viool heb, merk ik dat ik nummers schrijf in C-mineur... :blush:

Nadat ik Cooper eens op jouw F/Bes heb horen spelen stem ik voor een tweede F/Bes voor de nummers in G-mineur. :idea: :peace:

En verder zal ik me als leek niet met dit topic bemoeien.... :blush: :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 12:13 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Kikker schreef:
campie schreef:
Bes/Es, alleen maar een Clubmodel van Hohner (wel geschikt voor C-mineur maar wie speelt er nou ooit in C-mineur? Wie in de volksmuziek speelt er in Bes/Es? :raisedeyebrow:

Sinds ik een C snaar op m'n viool heb, merk ik dat ik nummers schrijf in C-mineur... :blush:

Nadat ik Cooper eens op jouw F/Bes heb horen spelen stem ik voor een tweede F/Bes voor de nummers in G-mineur. :idea: :peace:

En verder zal ik me als leek niet met dit topic bemoeien.... :blush: :peace:


Er zijn een redelijk aantal traditionele doedelzaknummers die in een variant van Cm staan.

En ik geloof niet dat ik op een F-Bes gespeeld heb. Bedoelde je de Bes-Es van Judica misschien (die ooit van Campie was)

Maar spelen in Gm is wel handig. En wat denk je van een trekzak van een ander typoe dat je gewend bent? Serafini? Maugein? Verdi? Iets groots en ronkends? Iets met meer dan 2 rijen (en dan dus chromatisch), gewoon om eens te bekijken of dat een beetje bevalt?

:-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 7:53 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Heb jij 13 trekzakken????!!!!!!!!!!!!!!!! :sick:

Waar heb jij vroeger gewerkt om zo'n royaal pension te hebben?

Nou ja, denk dat je geld daarin beter geïnvesteerd is dan in een pensioenfonds als je kijkt naar die kredietscrisis. Als je dan straks geen geld meer hebt verkoop je gewoon een trekzak. Die worden alleen maar meer waard.

En speel je op allemaal? En hoe vervoer je ze? Ik weet met twee trekzakken en een viool al geen raad meer.

Als ik er ooit nog een aanschaf dan wordt dat er één in bes/es. Om de een of andere reden is het namelijk mijn lot om met klarinettisten te spelen en een standaard klarinet staat in Bes. G/C gaat dan nog wel, maar met mijn A/D zijn ze helemaal niet blij! Bombardes/binious staan trouwens ook in Bes/Es dus als je Bretons wilt spelen is dat geen slechte toonsoort. Ik denk dat veel koperblazers zich ook ergens in die toonsoorten bevinden. Dus iets voor je toekomstige big band?

Of doe eens een leuk Iers systeem. Of een omgekeerd Iers-systeem (zoals Gilles Poutoux).

Wat bouwers betreft: heb je al een Gaillard? Of een Bjekvlod? Of anders iets uit Quebec of Louisiana?

campie schreef:
Mijn bankrekening is eindelijk weer zwanger van een nieuwgebouwde trekzak.
Het probleem is echter de geslachtsbepaling. :blush:

CF heb ik al genoeg (Cairdin, VanderLeeuw, Hohner)
GC idem (Martinali, Hohner)
DG idem (Hyde, VanderAa, VanderAa)
AD idem (Martinali, Hohner, onbekend merk)

F/Bes, eentje, maar van het Hohner-type die nog moet worden gerestaureerd. Maar op zo'n stemming kan je wel G-mineur doen.

Bes/Es, alleen maar een Clubmodel van Hohner (wel geschikt voor C-mineur maar wie speelt er nou ooit in C-mineur? Wie in de volksmuziek speelt er in Bes/Es? :raisedeyebrow:

F/Bes is heel laag. Misschien kan je er een hoog register bij zetten ??? :raisedeyebrow:
E/A (ken ik uit Noorwegen) is heel hoog. Bij 3-korig kan je er wellicht een laag register bij zetten. :idea:

En dan, wie gaat hem bouwen of laat ik hem aangepast in een standaardkliniek het levensgeluid maken?

Iemand nog die bijstandelijke opmerkingen weet te plaatsen ?

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 03, 2009 10:38 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Vorige week heb ik 2e hands een nieuwe trekzak gekocht bij een particulier in Utrecht. Het is een Castagnari Sander CF van notenhout met 1 register. Vooral vanwege dat register (16-voet erbij) wilde ik deze graag hebben. Bovendien klinkt het instrument zeer krachtig zoals een Castagnari betaamd en ben je ook onversterkt goed te horen op plekken waar dat met een zachter instrument niet zou lukken.

Het gevolg van deze aanschaf is dat mijn andere CF nu vrijkomt voor de verkoop. Het is een volledig handgemaakt instrument van zuidfranse makelij, speelt heerlijk licht en heeft een gemiddelde zweving. Ik zou hem liever niet weg willen doen want het is een instrument met een heel karaktervol geluid (met name de bassen) maar ja, ik ben Campie niet en straks moet er weer een nieuwe kinderfiets ofzo komen en dat moet ook gefinancierd worden. Dus hij staat nu op marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/301452343

Zegt het voort! Een parel!

Het ideale december geschenk voor uw artistieke schoonmoeder! :love:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 03, 2009 11:05 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tourdion schreef:

Wat is er verkeerD aan een topconditie? :-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 03, 2009 12:04 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Cooper schreef:
tourdion schreef:

Wat is er verkeerD aan een topconditie? :-)
W


:blush: bedankt, ik heb het gewijzigd. Niemand koopt graag iets van een verkoper die taalfouten maakt....... (hoewel..... met de zaken van Berend gaat het al 15 jaar uitstekend).

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 07, 2009 4:41 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Wj hebben een accordeon in huis, en dat is dan wel geen trekzak, maar we houden hem alleen maar omdat Tourdion dan bij ons kan komen logeren (zonder dat hij zijn 120 basser uit de Veenkolonien hoeft op te diepen) :blush:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 07, 2009 4:43 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
campie schreef:
Wie in de volksmuziek speelt er in Bes/Es? :raisedeyebrow:


ik :cool:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 312 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 169 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling