mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 11:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 312 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 04, 2004 10:26 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
tourdion schreef:
Nog meer dissidente geluiden:

Gisteren een nieuwe Accordeon gekocht. Een tweede hands Delicia met Cassotto!! :dancing: En een 4-voetje erbij :love: .

Voor het perfecte balkan geluid.

Mechanisch is ie zwaar inferieur aan elke italiaan. En bovendien is het een Hernia-bak maar het geluid is om te zoenen.

En ook lekker hard als je vol register speelt blaas je elke sax en/of doedelzak er uit. :devilish:


Geef het nou maar gewoon toe Tourke, je wilt eigenlijk het liefst doedelzak spelen. :devilish:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 04, 2004 11:07 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
tourdion schreef:
Gisteren een nieuwe Accordeon gekocht. Een tweede hands Delicia met Cassotto!! :dancing: En een 4-voetje erbij :love: .
GEFELICITEERD! Ik kom gauw langs om hem te bewonderen. Klinkt ie zo'n beetje als een Hohner Corso?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 05, 2004 9:01 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Gromit schreef:
tourdion schreef:
Nog meer dissidente geluiden:

Gisteren een nieuwe Accordeon gekocht. Een tweede hands Delicia met Cassotto!! :dancing: En een 4-voetje erbij :love: .

Voor het perfecte balkan geluid.

Mechanisch is ie zwaar inferieur aan elke italiaan. En bovendien is het een Hernia-bak maar het geluid is om te zoenen.

En ook lekker hard als je vol register speelt blaas je elke sax en/of doedelzak er uit. :devilish:


Geef het nou maar gewoon toe Tourke, je wilt eigenlijk het liefst doedelzak spelen. :devilish:


Een saxofoon die wordt aangeblazen door een balg en dan het liefst van Baritonlaag tot sopraanhoog dat moet verdorie toch te maken zijn :angry:

Den Moot blaatte:
Citaat:
GEFELICITEERD! Ik kom gauw langs om hem te bewonderen. Klinkt ie zo'n beetje als een Hohner Corso?

Nee, het is 180 graden de andere kant op en dat weet je best. Een corso is een drie-tongen breed vibrerende trekzak met chromen grille en dit is een rete-strakke accordeon met een omfloerst Jazzy geluid op de 8- en de 16-voet.

D'r was gisteravondlaat een toets afgevallen maar die heb ik vannacht met een lijmtang en wat bouwlijm er weer op gefixed dus ik kan nu zo naar de supermarkt om samen met de andere bulgaren een spansfeestje in 7/8 te bouwen. :dancing:

Ik denk dat ik weggestuurd wordt omdat ze bij de Jumbo de achtergrondmuziek niet meer kunnen verstaan. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 08, 2004 2:01 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
En we hebben alweer een nieuwe trekzak in de familie!

Na het Castagnari raspaardje dat Mota 3 weken terug aanschafte nu een oude duitse knol: Een Hohner Erica GC, zwevend gestemd.

Maar hij speelt best lekker en het geluid is zwaar authentiek. Het is een oud beestje van een jaar of 30 a 40 en de vingergaten zijn tot op het naakte hout uitgesleten wat het spelgenot weer ten goede komt.

In de bus van De Wilp naar Grunnen heb ik er nog een paar scottischen uitgekregen. Erg gezellig. Helaas stapten er te Marum een paar uit de klei getrokken Lombroso-types in en die keken niet blij toen ze het Ericaatje hoorden zingen (eentje verklaarde even later luid dat ie bij de rechtbank nog 5 zaken voor mishandeling open had staan) zodat we ons hoogstaande gemusiceer maar gestaakt hebben.

En oja, Mota, de bassen brullen jou Castje zo onder de tafel. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 08, 2004 4:10 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
tourdion schreef:
En we hebben alweer een nieuwe trekzak in de familie!


Ze heet Erica en ze is van mij :biggrin:

Citaat:
...nu een oude duitse knol: Een Hohner Erica GC, zwevend gestemd.


Nou, nou.. knol...Een dame op leeftijd met een stevig stemgeluid.

Citaat:
.....de vingergaten zijn tot op het naakte hout uitgesleten wat het spelgenot weer ten goede komt.

Alleen oppassen dat je vingers niet vast komen te zitten..
De basknoppen zijn nogal klein en gaan zwaar, ik heb al een paar keer mis gegrepen.
Maar ik heb er nu net een half uur op zitten spelen en ik begin d'r toch steeds meer te waarderen.
Alleen dat geklepper van die knoppen mag wel wat minder. Alsof er iemand bij staat te klompen dansen...
Binnenkort maar samen met Tourke en wat gereedschap kijken of dat te verhelpen valt.

Citaat:
En oja, Mota, de bassen brullen jou Castje zo onder de tafel. :biggrin:

De bassen zijn echt prachtig! :love: Het mooiste onderdeel van het instrument!

M'n Cairdin en het Ericaatje staan nu naast elkaar en maken kennis met elkaar (ik hoop dat het goed gaat).

En nu aan het werk! Al die spansnummers gaan leren, Tourke is al een lijstje voor me aan het maken :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 08, 2004 8:46 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
:happy: Net een nieuw walsje erbij geleerd :happy:
Leuk zo'n GC!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 09, 2004 5:05 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
'k Was vanmiddag op kraamvisite. Bij onze nieuwe Erica van ZRS.
Hij's fijn :) Sandra liet me zien dat zo'n Erica op 3 manieren kan klepperen. Tegen de motorkap, bij het dichtslaan en bij het plankgasrijden op de vloerplaat (als je begrijpt wat ik bedoel). Als je de balg niet gebruikt kun je er een complete tapdansdemonstratie op geven (niet letterlijk want zo stevig is ie nou ook weer niet ;) )
Hij is mooi. Hij heeft zo'n grille waarbij ik altijd aan een soort oude Cadillac moet denken. Heel stijlvol. Verder is ie mooi rood.
Hij klinkt best. Lekker karaktervol spanskastje. Ik wist trouwens niet dat een Hohner een ontluchtingsschuifje heeft ipv een druk- of glijknopje.
Zij (Erica) is ook heel beschaafd qua afmetingen. De Cairdin is zelfs iets langer.
Ben benieuwd wanneer ze ten bal gaat.

PS. De gedraaide toets zit weer recht. ;;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 27, 2004 4:52 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ik mag een maand op Tourkes trekzak passen! Heb het kastje net opgehaald en kreeg er een Spanscursus op minidisc bij!
:kiss: :love: :kiss:

Ik vermaak me dus wel de komende tijd. :happy:
Hoop dat m'n Ericaatje niet al te jaloers wordt...

Gitana en Tour, veel plezier in Bulgarije, ben benieuwd wat voor avonturen jullie gaan beleven.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 27, 2004 8:08 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
zeerover schreef:
Ik mag een maand op Tourkes trekzak passen! Heb het kastje net opgehaald en kreeg er een Spanscursus op minidisc bij!
:kiss: :love: :kiss:
Super, zeg. Een superingespeelde trek bal machine een maandje te leen. Ik ben benieuwd of trekzakken spansvirussen overdragen :) Pas maar op anders ben je zo besmet :)


ZRS schreef:
Gitana en Tour, veel plezier in Bulgarije, ben benieuwd wat voor avonturen jullie gaan beleven.
Goede reis en bij terugkomst ben ik benieuwd naar de cercle op mondharmonica :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 27, 2004 10:26 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
mota schreef:
Goede reis en bij terugkomst ben ik benieuwd naar de cercle op mondharmonica :D


Dit moet telepathie zijn mota :biggrin: Vanmiddag zat ik me juist te bedenken dat het wel een stunt zou zijn om de Cercle om de mondharmonica te leren en nou kom jij er mee! :hug:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2004 9:53 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ik heb het erg naar m'n zin met Tour z'n kastje :love:
M'n spansrepertoir is uitgebreid tot twee scottishen, twee walsjes, anderhalve cercle en een bourree. De prachtige mazurka die Tour ook voor me heeft ingespeeld, lukt nog niet zo, dus ik heb me nu op een mazurka van Sparagna gestort. Ook leuk en wat gemakkelijker (als ik tenminste al die riedeltjes eerst even weg laat...).

Dat wordt dus huilen als ik 'm weer moet inleveren.... (nog anderhalve week geloof ik).
Er is zelfs al door m'n hoofd gegaan dat ik misschien m'n cairdin maar in moet ruilen voor een fatsoenlijke GC. :crying:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2004 1:46 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: wo okt 29, 2003 6:55 pm
Berichten: 7
ontluchtingsschuifje
anderhalve cercle en een bourree
mazurka van Sparagna
plankgasrijden op de vloerplaat
spansvirussen

Ik dacht ik bezoek deze site ff maar alles draait...
ik moet ff gaan liggen om mijn hersenen tot rust te laten komen

groeten scumbag

_________________
Driving by in autumn rain...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2004 5:04 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
:laughing: :laughing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2004 11:46 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
zeerover schreef:
Er is zelfs al door m'n hoofd gegaan dat ik misschien m'n cairdin maar in moet ruilen voor een fatsoenlijke GC. :crying:


Wil iemand me misschien adviseren?
Vind het een hele moeilijke beslissing...

Sinds ik m'n GC erica heb, speel ik eigenlijk niet meer op m'n Cairdin. En sinds ik de trekzak van Auke heb speel ik daar bijna elke dag op. :love:
Ik merkte al snel dat ik GC geluid mooier en prettiger vind dan CF.
Maar die Erica heeft niet echt een mooi geluid, veel bijgeluiden en speelt niet zo fijn.
Dus daar zit ik met een superdeluxe CF waar ik nauwelijks meer op speel en een ouwe barrel van een GC waar ik (als ik Auke's kastje niet heb) zelfs meer op speel...

Maar ja.... Wie zegt dat het geen "fase" is, dat GC?
Wat als ik spijt krijg, die Cairdin krijg ik nooit weer terug... Voelt alsof ik d'r bedrieg. Het was verdorie wel liefde op het eerste gezicht!

Maar aan de andere kant.... Ik speel het liefst Spansnummers en wil graag meer met anderen spelen en beter met anderen leren spelen.
Dat is dus GC....

Of moet ik maar gewoon geduldig sparen en dan over ongeveer een jaar de Erica inruilen voor wat beters?

:crying: HELP :crying:
Wat moet ik doen!?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2004 11:58 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
zeerover schreef:
zeerover schreef:
Er is zelfs al door m'n hoofd gegaan dat ik misschien m'n cairdin maar in moet ruilen voor een fatsoenlijke GC. :crying:


Wil iemand me misschien adviseren?
!?


Tsja...CF vind ik het mooist bij typische nederlandse muziek, of engels-achtige dingen. Dus als je meer spansdingen gaat doen heb je daar niet veel aan...

Maar om hem zo maar weg te doen, lijkt me ook zonde,...hij blijft erg mooi klinken.

Maar het lijkt me sowieso niet nuttig om je Cairdin te ruilen voor een GC terwijl je nog een GC Erica hebt staan. Als ik jou was, en je hebt het geld, dan zou ik zo snel mogelijk die Erica inruilen voor een mooi instrument,

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 312 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling