mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 6:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 312 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2011 10:18 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Louise schreef:
tourdion schreef:
Iedere spanser die een soldeerbout en een aardappelschilmesje kan vasthouden kan de tongplaat die onder de 5e knop binnenrij zit loshalen, omdraaien en weer vastzetten. :hug:

(Maar ik zou er toch maar even mee naar Karel van der Leeuw gaan, dat lijkt me het dichtste bij en die heeft het meer gedaan)


Ahum. Ga maar naar Karel ja...


:blush: :blush: b.bb.bben je nog b.boos? :blush:

(februari 2005, trekzakcarriére Louise in de knop gesmoord door ongediplomeerde kijkoperatie door ondergetekende met oude soldeerbout en dito aardappelschilmesje...... :crying: )

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2011 3:48 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Whahahaha, Tourdion! Wat ben je toch een onverschrokken woeste noorderling! Met een aardappel schilmesje de baby van Louise te lijf gaan...helaas ben ik niet zo handig en is mijn gereedschap beperkt tot een setje dopsleutels en de hakken van mijn pumps: ik ga dus binnenkort naar Karel!

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 12:05 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Onder de 5 binnenrij heb je nu de g duwend en de a trekkend.
(en op de buitenrij heb je ook al een duwende g en een trekkende a)

Een oktaaf hoger doet zich dit verschijnsel nogmaals voor zij het iets minder makkelijk te veranderen. Je kunt overwegen om ook daar een trekkende g en een duwende a op je binnenrij te krijgen.

Ik heb dit vorige jaar laten doen en ik ben er zeer tevreden over. Improvisaties in Am lopen veel soepeler. Ik ontdek nieuwe loopjes en heb er voor mijn gevoel veel nieuwe mogelijkheden bij.

Frans Tromp raad dit systeem standaard aan aan zijn leerlingen.

De details kan ik nog wel even voor je opzoeken als je dat wilt.

Als je veel traditioneel wilt spelen met het specifieke geluid van heen en weren dan moet je dit natuurlijk niet doen. Maar voor het gemak van soepele loopjes spelen is het erg prettig.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 08, 2011 12:13 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Frans Tromp raad dit systeem standaard aan aan zijn leerlingen.

De details kan ik nog wel even voor je opzoeken als je dat wilt.

Als je veel traditioneel wilt spelen met het specifieke geluid van heen en weren dan moet je dit natuurlijk niet doen. Maar voor het gemak van soepele loopjes spelen is het erg prettig.

Die verdere aanpassing vergt dan wel nieuwe tongplaatjes omdat zoiets
niet met eenvoudig omdraaien valt uit te voeren.

Maar als je evengoed wil heen-en-weren kan dat nog steeds al moet je
dan je vingertjes soms anders zetten. Ik heb dat ook bij Frans geleerd.
Dat gaat soms het beste door een melodie eerst te leren op de buitenrij
en die daarna met exact dezelfde balgwisselingen uit te voeren in de
toonsoort van de binnenrij. No problem, alleen even de techniek leren.
Daarna kan je de techniek ook toepassen op andere melodieën.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuwe trekzak
BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2012 8:25 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Cooper schreef:
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij heeft Tourke een nieuwe trekzak...
W


Klopt! Ik heb een verjaarskadootje gekocht.:biggrin:

(Al ligt hij nog bij Berend op de operatietafel).

Tijdens een routinebezoekje in de Wilp kreeg ik een Castagnari Wielly GC in handen. Na 5 minuutjes proberen wist ik dat dit een waardige opvolger van mijn Serenellini Gold zou kunnen zijn.

-speelt lekker soepel en afgewogen
-mogelijk om te spelen met veel volume als de situatie dat vraagt. (en dat is vaak het geval)
-tipo a mano tongen
-als extraatje (niet standaard op dit type instrument): 4 extra bassen: mogelijkheid om in Em te spelen. Wat een prettige zangtoonsoort is. En de mogelijkheid om van A-mineur naar A-groot te moduleren.


De extra bassen zijn op trek: Em en A-groot
Op duw: B-groot en D-groot.
Eigenlijk de bassen lay-out van een D-G-C. Maar dan met de 2 standaard rijen van een GC.

Daar ga ik een hoop lol van hebben! :dancing: :love: :luck: :hug:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 12, 2012 2:55 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Gefeliciteerd!

Ga je je serenellini nu verkopen? Dan zitten er tussen de nieuwe zieltjes die tijdens cadansa zijn gewonnen misschien nog wel geinteresseerden?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 12, 2012 6:11 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Gefeliciteerd, Tour!
Kom je een keer langs met de nieuwe puber? :hug:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuwe trekzak
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 2:30 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tourdion schreef:
Cooper schreef:
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij heeft Tourke een nieuwe trekzak...
W


Klopt! Ik heb een verjaarskadootje gekocht.:biggrin:

(Al ligt hij nog bij Berend op de operatietafel).

Tijdens een routinebezoekje in de Wilp kreeg ik een Castagnari Wielly GC in handen. Na 5 minuutjes proberen wist ik dat dit een waardige opvolger van mijn Serenellini Gold zou kunnen zijn.

-speelt lekker soepel en afgewogen
-mogelijk om te spelen met veel volume als de situatie dat vraagt. (en dat is vaak het geval)
-tipo a mano tongen
-als extraatje (niet standaard op dit type instrument): 4 extra bassen: mogelijkheid om in Em te spelen. Wat een prettige zangtoonsoort is. En de mogelijkheid om van A-mineur naar A-groot te moduleren.


De extra bassen zijn op trek: Em en A-groot
Op duw: B-groot en D-groot.
Eigenlijk de bassen lay-out van een D-G-C. Maar dan met de 2 standaard rijen van een GC.

Daar ga ik een hoop lol van hebben! :dancing: :love: :luck: :hug:


Da's een tof cadeautje voor jezelf :-) Ik geloof niet dat ik een Wielly in het wild heb al gespot. 7 registers!!! wow! :-) Maar ook 5.2 kilo, das ook niet niks voor een 2-rijer.

Ik vind de extra bassen wel wat raar. Wat wil je met die b-groot? Is dat ni beter gewoon een b-klein? Groot is wel een leuk effect natuurlijk als je in Em speelt,...maar de d# zit niet erg handig op een GC (heb je die ook duwend?) Ik vind die B duwend eigenlijk uberhaupt wel wat gek, is het trekkend niet veel logischer? Dan kan je een mooi Bm-akkoord gebruiken in je G-melodietjes, bij de f# bijvoorbeeld.

Maar daar staat dan weer tegenover dat je er vvas wel leuke dingen mee kan vinden, dus ik ben wel benieuwd :-). Wanneer gingen we ook weer afspreken dat ik langs zou komen? Ik ben erg benieuwd hoe hij klinkt!
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuwe trekzak
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 7:45 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Cooper schreef:
tourdion schreef:
Cooper schreef:
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij heeft Tourke een nieuwe trekzak...
W


Tijdens een routinebezoekje in de Wilp kreeg ik een Castagnari Wielly GC in handen. Na 5 minuutjes proberen wist ik dat dit een waardige opvolger van mijn Serenellini Gold zou kunnen zijn.

-speelt lekker soepel en afgewogen
-mogelijk om te spelen met veel volume als de situatie dat vraagt. (en dat is vaak het geval)
-tipo a mano tongen
-als extraatje (niet standaard op dit type instrument): 4 extra bassen: mogelijkheid om in Em te spelen. Wat een prettige zangtoonsoort is. En de mogelijkheid om van A-mineur naar A-groot te moduleren.


De extra bassen zijn op trek: Em en A-groot
Op duw: B-groot en D-groot.
Eigenlijk de bassen lay-out van een D-G-C. Maar dan met de 2 standaard rijen van een GC.


Da's een tof cadeautje voor jezelf :-) Ik geloof niet dat ik een Wielly in het wild heb al gespot. 7 registers!!! wow! :-) Maar ook 5.2 kilo, das ook niet niks voor een 2-rijer.

Ik vind de extra bassen wel wat raar. Wat wil je met die b-groot? Is dat ni beter gewoon een b-klein? Groot is wel een leuk effect natuurlijk als je in Em speelt,...maar de d# zit niet erg handig op een GC (heb je die ook duwend?) Ik vind die B duwend eigenlijk uberhaupt wel wat gek, is het trekkend niet veel logischer? Dan kan je een mooi Bm-akkoord gebruiken in je G-melodietjes, bij de f# bijvoorbeeld.

Cooper bedankt voor je felicitaties. Ik grijp de kans aan om eens flink uit de doeken te doen wat de leuke kanten zijn van deze baslay-out.

De indeling is niet zo gek als je bedenkt dat er gewoon gekozen is voor een DGC drierijer basversleuteling :biggrin:

Dus aan de bovenkant (kinkant) is er een trekkende Em en een duwende B bijgekomen + een duwende D en een trekkende A-groot.

Het zal wel door de vorige eigenaar aangevraagd zijn bij de fabriek.

Voordelen zijn:
-wisselbassen spelen in Am (A en E zitten naast elkaar trekkend)
-wisselbassen spelen in G duwend (vanwege die duwende D).
-wisselbassen spelen in E duwend (vanwege die duwende B).
-In Em een aantal logische akkoorden bijelkaar (Em, Am, D, B )
-in Am mogelijk om 2-5-1 tje te spelen (B-E-Am)
-Bm is mogelijk door terts uit te schakelen of kruisbas met D-groot akkoord (Bm7) inderdaad leuk voor liedjes in G.
-B is een belangrijke basleidtoon in zowel G als C.
-Bij blues in D trekkend (wat ik veel speel) nu eindelijk een volwaardig V-akkoord tot m'n beschikking (A-groot).

het is waar dat je op een twee-rijer nooit alle extra kruizen en mollen in de goede richting hebt staan. Ik zal nog eens kijken of ik alles zo laat zoals het nu is.

Het instrument is vrij zwaar 5,1 kg. (Maar dat is nog een veertje vergeleken bij mijn Weltmeister accordeon van 13 kg.) Bij het uitproberen vond ik het niet problematisch.

Gewicht wordt mede veroorzaakt door die extra 8-voet. Die had er niet beslist op gehoeven. Maar op zich ben ik niet vies het volle geluid van 3-korige zweving. Overigens is de hoeveelheid zweving alleszins netjes te noemen. De stemming is Swing.

Zaterdag ga ik 'm ophalen. Misschien kunnen we in de kerstvakantie eens afspreken om wat samen te spelen.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuwe trekzak
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 11:26 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tourdion schreef:
Cooper bedankt voor je felicitaties. Ik grijp de kans aan om eens flink uit de doeken te doen wat de leuke kanten zijn van deze baslay-out.

De indeling is niet zo gek als je bedenkt dat er gewoon gekozen is voor een DGC drierijer basversleuteling :biggrin:

Dus aan de bovenkant (kinkant) is er een trekkende Em en een duwende B bijgekomen + een duwende D en een trekkende A-groot.

Het zal wel door de vorige eigenaar aangevraagd zijn bij de fabriek.

Voordelen zijn:
-wisselbassen spelen in Am (A en E zitten naast elkaar trekkend)
-wisselbassen spelen in G duwend (vanwege die duwende D).
-wisselbassen spelen in E duwend (vanwege die duwende B).
-In Em een aantal logische akkoorden bijelkaar (Em, Am, D, B )
-in Am mogelijk om 2-5-1 tje te spelen (B-E-Am)
-Bm is mogelijk door terts uit te schakelen of kruisbas met D-groot akkoord (Bm7) inderdaad leuk voor liedjes in G.
-B is een belangrijke basleidtoon in zowel G als C.
-Bij blues in D trekkend (wat ik veel speel) nu eindelijk een volwaardig V-akkoord tot m'n beschikking (A-groot).

het is waar dat je op een twee-rijer nooit alle extra kruizen en mollen in de goede richting hebt staan. Ik zal nog eens kijken of ik alles zo laat zoals het nu is.

Het instrument is vrij zwaar 5,1 kg. (Maar dat is nog een veertje vergeleken bij mijn Weltmeister accordeon van 13 kg.) Bij het uitproberen vond ik het niet problematisch.

Gewicht wordt mede veroorzaakt door die extra 8-voet. Die had er niet beslist op gehoeven. Maar op zich ben ik niet vies het volle geluid van 3-korige zweving. Overigens is de hoeveelheid zweving alleszins netjes te noemen. De stemming is Swing.

Zaterdag ga ik 'm ophalen. Misschien kunnen we in de kerstvakantie eens afspreken om wat samen te spelen.

Leuk onderwerp. :-) Zo blijkt maar weer hoe verschillend mensen spelen. Ik gebruik vrijwel nooit wisselbassen bijvoorbeeld. Als er zo lang een akkoord staat dat wisselbassen leuk worden kies ik meestal voor een akkoord-progressie,...maar ja, inderdaad dat zijn wel extra opties. (Ik speel ook nooit polka's => wisselbasterrein :-) )

Dat spelen in Em mis ik inderdaad wel op een tweerijer, maar op mijn 3rijer heb ik daarvoor dus de B trekkend zitten (om met de f# te kunnen combineren). Een B-groot mis ik ook wel eens, trouwens. (maar ook die meestal bij mijn f#)). En ik had niet eraan gedacht dat je ook een D-groot duwend hebt zitten voor je Bm7. Dat werkt dus idd probleemloos.

En inderdaad de B als leidtoon is superhandig duwend. Die gebruik ik niet omdat ik die niet heb :-), dus dat zou wel een aanvulling zijn

II V I in Am,...gebruik ik eigenlijk nooit, is dat IImajeur dan? Nice, moet ik eens gaan beluisteren.

:-) De kerstvakantie afsprkeen wordt wat lastig helaas, ik vier kerst en oud-en nieuw in de zomer. ;-)

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 14, 2012 10:30 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Iedereen kijkt weer anders naar de mogelijkheden van zijn/haar trekzak :biggrin:

Ik speel idd nog veel met wisselbassen: In balfolk: 6/8's en polka's maar ook voor walsen in Am (blijven soms lang op die Am zitten) vind ik het wel lekker zwierig.

Daarnaast veel stijlen die er echt van opknappen als het kan: Klezmer zeker (hoempa muziek). Texmex, popliedjes, chansons, sinterklaasliedjes :biggrin:

Ik probeer de trekharmonica voor zoveel mogelijk dingen te gebruiken, niet alleen voor balfolk. En GC is een zeer bruikbare toonsoort combinatie zeker als je veel liedjes doet voor mannenzang.

Sophie Cavez vertelde me dat ze nooit de terts in haar akkoorden gebruikte hoewel die er wel opzit. Ik was verbijsterd!

Ik vind tertsloos spelen evt. in combinatie met de hoge bassen ook erg mooi. Maar ik vind het toch leuk dat ik 'm wél in kan schakelen. Bij bovengenoemd repertoire is dat natuurlijk ook logisch. Waarschijnlijk heeft Sophie Cavez niet zo heel veel met Texmex :biggrin: .

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 17, 2012 9:46 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Zit lekker te genieten van mijn nieuwe Castapappa. Fijn geluid hebben die tipo a mano tongen. Mooi afgewogen basgeluid ook. Echte 'eikenhouten' Castabassen.

Die 5,2 kg ligt als een zandzak op je knie, geen last van een instabiel toetsenbord. De direkte feeling die je met een licht instrument hebt is wat minder helaas.

Geweldig wat je met een extra Em akkoord en een B al aan leuke dingen kan doen. Het is idd wat jammer dat er geen duwende fis aanwezig is voor dat duwende B-akkoord maar, allez, je kan niet alles hebben.

Het walsje dat we geleerd hebben bij Sophie C. (Fly?) klinkt in elk geval mooi. Net als alle langzame stukken trouwens. De Wielly is echt een walsmachine. :love:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuwe trekzak
BerichtGeplaatst: di dec 18, 2012 10:52 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Cooper schreef:
tourdion schreef:
Cooper bedankt voor je felicitaties. Ik grijp de kans aan om eens flink uit de doeken te doen wat de leuke kanten zijn van deze baslay-out.

Voordelen zijn:
-wisselbassen spelen in Am (A en E zitten naast elkaar trekkend)
-wisselbassen spelen in G duwend (vanwege die duwende D).
-wisselbassen spelen in E duwend (vanwege die duwende B).
-In Em een aantal logische akkoorden bijelkaar (Em, Am, D, B )
-in Am mogelijk om 2-5-1 tje te spelen (B-E-Am)
-Bm is mogelijk door terts uit te schakelen of kruisbas met D-groot akkoord (Bm7) inderdaad leuk voor liedjes in G.
-B is een belangrijke basleidtoon in zowel G als C.
-Bij blues in D trekkend (wat ik veel speel) nu eindelijk een volwaardig V-akkoord tot m'n beschikking (A-groot).

het is waar dat je op een twee-rijer nooit alle extra kruizen en mollen in de goede richting hebt staan. Ik zal nog eens kijken of ik alles zo laat zoals het nu is.

Leuk onderwerp. :-) Zo blijkt maar weer hoe verschillend mensen spelen. Ik gebruik vrijwel nooit wisselbassen bijvoorbeeld. Als er zo lang een akkoord staat dat wisselbassen leuk worden kies ik meestal voor een akkoord-progressie,...maar ja, inderdaad dat zijn wel extra opties. (Ik speel ook nooit polka's => wisselbasterrein :-) )
W


We zouden eens een topic moet opzetten over het gebruik van (wissel)bassen. Wat doet basgebruik voor de danser/luisteraar.

Ik luisterde vandaag naar de cd Turbulences van Parasol. De accordeon speler gebruikt uitsluitend de grondbas! Terwijl hij op chromatisch accordeon keus genoeg heeft om te varieëren. Wisselbassen liggen voor het grijpen. Maar nee....

En als er één band is die lekker stuwend speelt voor dansers dan is het Parasol wel. Een herhalende grondbas is in de walsen, onregelmatige walsen en scottischen gewoon erg stuwend.

Parasol speelt op deze cd geen jigs, polka's etc. Daar zou een wisselbas dan wél weer prettig kunnen zijn.

Wat doet een bas?
Van een wisselbas ga je heen en weer springen.
Van alleen grondbassen wordt je vooral 1 richting opgeduwd.

Of is dat wat te simpel uitgedrukt?
Een :cow: :cow: :cow:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 14, 2013 7:54 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Of hier is nog beter, natuurlijk (iemand heeft een nieuwe trekzak...) :dancing:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 17, 2013 11:48 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Nou ok dan :)


Ik speel nu al een tijdje op mijn Gaillard, en het speelt erg fijn, maar ik heb wel wat kanttekeningen. Het lijkt alsof mijn speelstijl net niet helemaal past ofzo.

Dus ik had een zoekfunctie op ebay uitstaan voor Castagnaris.

Nu kwam er een langs die goed paste, en die niet teveel kostte,...

Dus die heb ik gekocht. Een Castagnari Handry (dat is zeg aar wat de hele Vlaamse scene ook speelt)

Net voor het weekend aan komen vliegen vanuit Spanje. Spannend natuurlijk want ik had hem nooit in handen gehad en niet gehoord.

Ik heb er nu een weekendje op kunnen spelen, tussen allerhande dingen door natuurlijk.

Hij speelt nu al lekker. Ik weet nu al vrij zeker dat Casta me toch beter ligt qua speeltsijl dan Gaillard,...maar het gewicht,...

Het gewicht was ook de eerste reden dat ik voor een Gaillard koos,...dus nu maar eens echt gaan kijken hoe mijn schouders en armen het houden. (Met de Annelise van Serenellini had ik daar wel last van).

Ik weet nog niet wat ik ga doen met het systeem. Wat er nu op zit is et oude Letron systeem, met duwende g's op de tweede rij, net als op de eerste rij (ik doe ff alsfo het een gc is) en duwende a's op de derde rij.
(dus zeg maar zonder gedraaide 5) dat vind ik niet zo handig.

Maar ga ik dat nu al veranderen? Of maak ik r eerst een GC van?

De linkerhand is echt veel fijner. De knoppen liggen dichter bij elkaar, zodat ik gewoon met mijn pink ook weer biij verste knop kan. De akkoorden zijn lekker sprankelend, en ik kan weer gewoon de terts erbij zeten wanneer ik dat wil.

En de noten reageren weer zoals ik wil als ik dingen doe met de balg :-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 312 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling