mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 1:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 8:03 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 10, 2008 9:51 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Thuis
NB3: met dank aan de back button in de browser is dit verslag zojuist gepost. Ik dacht dat ik het gekopieerd had alvorens te verzenden, en de tijd dat het duurt om dit te schrijven is langer dan de time-out van Mota, dus ineens was mijn verslag weg...en ik had het echt niet nog een keer geschreven :crying:

_________________
"Is het glas half leeg of is het half vol?"
Maar dat is mijn glas niet; het mijne was vol!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 9:14 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Axel schreef:

NB: shit, de 2000 woorden niet gehaald :angry:

NB2: Iertje, waar blijven de filmpjes?


Haha, je zat er maar zo'n 400 woorden naast :applause:
Leuk trouwens om ook jou ervaringen te lezen, we hebben ontzettend veel geouwehoerd dit weekend, maar dit wist ik allemaal nog niet!

Voor mij voorlopig geen workshops helaas, ga het zo druk met de studie hebben dat ik zelfs bezig ben om een paar vaste muziekuren in te roosteren, tussen alle studie uren. Ik zou het liefst drie uur per dag muziek maken, maar ik mag blij zijn als ik aan een uur per dag kan komen... :angry:

Heb in ieder geval heel veel zin om inderdaad met Jan en Liesje en Goofus en nog een paar andere leuke mensen ons eigen workshop weekend te houden met een door onszelf geregelde docent. Beetje kamperen, beetje kampvuur, beetje boel bier en heel veel muziek :cool:

Zit inmiddels ook al weer met mijn neus in de mondharmonica boeken om wat akkoorden te leren, deze week de sessieboekjes doorspitten voor een liedje waar die akkoorden in voorkomen, vervolgens een leuk ritme gaan bedenken en inspelen op spoor 1, kijken of Paul een swingende bas kan inspelen op spoor 2 en dan ikzelf er met fluit weer overheen op spoor 3. Desnoods op spoor 4 nog bongo of darbuka en dan had ik hier ook nog een tamboerijn en bodhran liggen en ook nog een gitaar en dan moet ik ook nog even die electrische viool weer eens terugkrijgen en dan, en dan, en dan, en dan... en dan ben ik al aardig op weg om die 12-sporen recorder op m'n mobiel vol te krijgen :biggrin: Muziek maken is leuk! :love:

Ik ga vannacht via de compu van Goofus de filmpjes ftp'en. Mijn compu liep steeds vast en aangezien ons filmpje over de 900mb is is het wel zo handig om het gewoon 's nachts te doen. Dus hopelijk kan ik ze morgenmiddag hier publiceren: van de balfolkworkshop, vleugje tango, en Renske & Co. En ik had ook nog wat geluidsfragmenten van jou en de goeie gitarist, zal die ook online zetten. En ook nog even de foto's op facebook zetten, alhoewel het merendeel van die foto's de after party op de zuipschuit vertegenwoordigen...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 9:28 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 10, 2008 9:51 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Thuis
Iertje schreef:
Axel schreef:

en dan moet ik ook nog even die electrische viool weer eens terugkrijgen


' herinnert zich nog een afspraak over een electrieke viool' :biggrin:

Iets met lenen en zo, misschien krijgt ons mij ook nog wel aan de viool, het lijkt nog steeds leuk, namelijk...

Dus houdt me aanbevolen...indien niet, laat even weten, dan ga ik even rondkijken op marktplaats. Ik ben nu enthousiast genoeg, dus iets met ijzer en heet en zo...

_________________
"Is het glas half leeg of is het half vol?"
Maar dat is mijn glas niet; het mijne was vol!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 10:10 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Mooie lange verslagen :applause: Ik denk wel zo ongeveer het langste wat we ooit op het forum te zien hebben gekregen. Dat van die time-out van een uur verbaast me niks. Ik was vroeger ook altijd mijn ingetypte verslagen kwijt. :angry:

Ik verheug mij op de come-back van de mondharmonica en de electrische viool. :hug:

Heb wel eens geprobeerd om tijdens een rugzakvakantie mota's cercle in te studeren op mondharmonica. Maar m'n tentgenoot werd er gek van. :crying:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 11:11 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
De geluidsbestanden staan nu allemaal online. Wel van het zelfde liedje, de bourree. Maar het leuke hiervan is dat je steeds meer verandering en vooruitgang begint te horen in de intro. Helaas wilde mijn xperia maar geen complete opname maken, ook al was er genoeg ruimte voor, hij sloeg steeds uit zichzelf af...grmbl... Bij het filmpje is ie compleet te horen!

IN volgorde van opnames:

Axel en z'n nieuwe guitar buddy aan het jammen tijdens de pauze:
http://iertje.eu/muziek/axel.mp3

Het zoeken naar het juiste moment van stilte tijdens de intro met Wouter:
http://iertje.eu/muziek/stiltezoeken.mp3

De intro met Sander die meetikt op cajon:
http://iertje.eu/muziek/Opnemen4.mp3

En dan een opname van intro waarin mijn fluit denk ik het beste te horen is, alhoewel dat naar converteren in mp3 wel weer tegenvalt: http://iertje.eu/muziek/sanderfluit.mp3


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: SVN
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 10:59 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 10:03 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Venlo - Limburg
Al diverse malen aangemoedigd door Jannes om deel te nemen aan zo'n hip SVN-weekend. Ten lange leste dan nu een weekend SVN cadeau gekregen voor mijn verjaardag...Tja, daar kon ik geen nee meer tegen zeggen!
Dus vertrok ik op vrijdagavond vanuit de balfolkoase Venlo richting de Glind.

Tja, het leeftijds, maar vooral belevingsverschil tussen de deelnemers is nu al diverse malen genoemd, lijkt me niet echt wat om daar nog wat over te schrijven.
Zelf sta ik bijna fulltime voor de klas in het speciaal onderwijs muziekles te geven en af en toe leek het er bij die workshops ook wel op. Voor mij een inspiratiebron om te kijken hoe Sander en Wouter op geduldige, professionele wijze omgaan met bepaalde situaties.

En nu nog ten slot een aantal andere-nog niet genoemde-pluspunten van de dolle dagen in de Glind:
- gratis bonte avond met optredens die je normaal alleen in de soos bij een activiteitencentrum ziet
- gratis drinken (koffie en thee) tijdens minibal van de Gonnagles
- gratis kraanwater
- gratis demonstratie van de hupsmazurka! waar krijg je dat tegenwoordig nog?
- gratis lekker slapen, lekker eten, lekker kletsen, lekker chillen
- gratis nieuwe mensen leren kennen
- gratis uitgenodigd worden om mee met een sessie te spelen en het ook echt durven!


Aanstaande zondag is er weer "bal in de oase hier in Venlo. Ik weet nu dat het SVN-gehalte weer erg hoog zal zijn...
Laten we maar gauw een eigen samenspelweekend gaan organiseren, goed plan! :peace:

_________________
ik spans, jij spanst...wij spansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 5:06 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
En bij deze dan eindelijk het filmpje van de Bal Folk Rocks workshop. http://www.facebook.com/v/111368158878895
Op het einde van de wals gaat het even mis met het geluid, maar ik vermoed dat er per ongeluk een vinger op de microfoon van de camera is geland. Maar die microfoon zit ook echt op een onlogische plek....


Straks volgt nog de link naar het filmpje van de Improvisatie workshop van Renske, Joris en een aantal Gonnagles.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 5:26 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Iertje schreef:
En bij deze dan eindelijk het filmpje van de Bal Folk Rocks workshop. http://www.facebook.com/v/111368158878895

Jammer dan. Ik ga niet ook nog eens feesboeken.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 8:51 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
campie schreef:
Iertje schreef:
En bij deze dan eindelijk het filmpje van de Bal Folk Rocks workshop. http://www.facebook.com/v/111368158878895

Jammer dan. Ik ga niet ook nog eens feesboeken.


hmm, inderdaad stom dat je alsnog een account nodig hebt ook al is ie volledig openbaar, ik snap wel dat je geen zin hebt om er een aan te maken.

Nou ja, bij deze dan de filmpjes zonder dat er een of ander account nodig is. Het duurt alleen wel even met laden aangezien het me niet gelukt is om het mb-formaat te verkleinen (heb 4 programma's geprobeerd en ben het nu zat... :angry: )

http://iertje.eu/movies/svn1.MPG
http://iertje.eu/movies/svn2.MPG


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 9:11 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Iertje schreef:
hmm, inderdaad stom dat je alsnog een account nodig hebt ook al is ie volledig openbaar, ik snap wel dat je geen zin hebt om er een aan te maken.

Nou ja, bij deze dan de filmpjes zonder dat er een of ander account nodig is. Het duurt alleen wel even met laden aangezien het me niet gelukt is om het mb-formaat te verkleinen (heb 4 programma's geprobeerd en ben het nu zat... :angry: )

Iertje , wat ontzettend lief van je. Je hebt een Guinness van mij verdiend!
Leuk dat ik in het eerste filmpje mijn Cairdin zag bespelen door Jan(nes).
En ik heb best een hele hoop geduld hoor en ik vind het niet erg om even te wachten op het laden. Van verkleinen wordt het echt niet beter.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 11:00 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Iertje schreef:
campie schreef:
Iertje schreef:
En bij deze dan eindelijk het filmpje van de Bal Folk Rocks workshop. http://www.facebook.com/v/111368158878895

Jammer dan. Ik ga niet ook nog eens feesboeken.


hmm, inderdaad stom dat je alsnog een account nodig hebt ook al is ie volledig openbaar, ik snap wel dat je geen zin hebt om er een aan te maken.


Ik heb wel facebook, maar krijg het filmpje daar ook niet te zien? Hij zegt dat t filmpje of is verwijderd, of vanwege privacy instellingen niet zichtbaar...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 11:05 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Maar ik heb ze ondertussen ook in high quality kunnen bekijken. :-)

Tof hoor!

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling