mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 3:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Kom je ook naar TEEU?
Kamperen? Moet er niet aan denken.... 0%  0%  [ 0 ]
Alleen als ik één keer per dag een trekharmonica door een raam mag gooien, om me af te reageren... 0%  0%  [ 0 ]
Komen de Akoestini's een workshop neusfluit geven? 29%  29%  [ 2 ]
Ja! De samenspelworkshop! 0%  0%  [ 0 ]
Is dat lekkere jong uut Meed'n d'r ook bie? 43%  43%  [ 3 ]
Jep, al is het alleen al om witbier te drinken op het terras. 29%  29%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 7
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 22, 2010 9:50 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Van Mark Söhngen kreeg ik een mailtje dat hij niet erg ingenomen was :angry: met enkele opmerkingen die hier over het spraakmakende Cajun optreden zijn gemaakt.
...

Nog leuker wanneer hij zijn gevoelens zelf op dit podium zou hebben geuit. :peace:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 22, 2010 9:57 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
campie schreef:
tourdion schreef:
Van Mark Söhngen kreeg ik een mailtje dat hij niet erg ingenomen was :angry: met enkele opmerkingen die hier over het spraakmakende Cajun optreden zijn gemaakt.
...

Nog leuker wanneer hij zijn gevoelens zelf op dit podium zou hebben geuit. :peace:


Dan zou hij eerst aangemeld moeten zijn. En dat is lastig want de forumdirectrice is met vakantie.

Verder vraag ik mij af of het wel zo leuk is als iemand zijn debuut maakt op het forum met een boze reactie die eigenlijk voortkomt uit een misverstand. :raisedeyebrow:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 27, 2010 3:18 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
De forum-directrice is ondertussen weer terug en heeft het één en ander gelezen.
'k geloof dat het per mail goed is uitgepraat, wie weet komt Mark hier toch nog op het forum :hug:

Ik hoop in elk geval dat dit mensen weer even bewust maakt van het feit dat geschreven woorden verkeerd over kunnen komen en dat je zomaar iemand kunt beledigen/kwetsen terwijl dat hopelijk niet de bedoeling is.

Ik hoop volgend jaar weer bij TEEU te zijn, heb het dit jaar helaas moeten missen. :(

Is er nog ergens een filmpje te vinden van de eind-presentatie van de workshop van Pascalle? 'k zie die in elk geval niet op de harmonicahoek staan.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 11:02 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Muziekja schreef:
Ok, op sommige momenten heb ik me echt afgevraagd wat ik in Nijmegen aan het doen was. Dit was 1 van die momenten:
http://www.harmonicahoek.nl/trekeresuut ... 010/video/
:peace:


Kikker schreef:
Dat je daar als violist bij wil gaan staan.... :raised eyebrow:


Ik bekijk het filmpje nu pas, had er nog niet zo'n behoefte aan omdat het zo'n negatief berichtje was. Maar vanwege de mail van Marc heb ik het toch bekeken en ik snap de opmerkingen van Muziekja en Kikker niet zo goed.
Wauw, wat een power en energie op dat podium! Ik werd er erg blij van.

'k ben wel benieuwd waarom jullie zo negatief zijn. Vind je de muziekstijl niet mooi? Vind je het niet goed gespeeld? Vind je het jammer dat de violist niet duidelijk versterkt is?

Ik vind het in elk geval heel jammer dat er op zo'n neerbuigende toon gesproken wordt over een optreden dat oprecht en met veel verve neergezet wordt.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 11:12 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Sorry, mijn opmerking was inderdaad een beetje ongenuanceerd. Ik bedoelde eigenlijk dat ik zelf niet als violist bij 3 trekharmonica's op het podium zou gaan staan, omdat je geluid dan volledig verdwijnt in die klankenzee. En dat is ook wat er gebeurt, want ik hoor de violist niet en zie hem ook nauwelijks omdat hij achterin een hoekje staat. Daar zou ik zelf niet voor kiezen. Dit zegt allemaal niets over de muziek. Ik vind dat het optreden met veel enthousiasme en verve wordt gebracht! :applause:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 6:49 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Kikker schreef:
Sorry, mijn opmerking was inderdaad een beetje ongenuanceerd. Ik bedoelde eigenlijk dat ik zelf niet als violist bij 3 trekharmonica's op het podium zou gaan staan, omdat je geluid dan volledig verdwijnt in die klankenzee. En dat is ook wat er gebeurt, want ik hoor de violist niet en zie hem ook nauwelijks omdat hij achterin een hoekje staat. Daar zou ik zelf niet voor kiezen. Dit zegt allemaal niets over de muziek. Ik vind dat het optreden met veel enthousiasme en verve wordt gebracht! :applause:


Ik vond je opmerking
Citaat:
dat je daar als violist bij wilt gaan staan...
eigenlijk wel erg grappig.

(Maar op internet schijn je tegenwoordig overal bij te moeten zetten dat het een grapje is want anders wordt het als iets negatiefs opgevat, ZET DUS OVERAL VOORTAAN EEN VETTE KNIPOOG ACHTER WANT JE WEET NOOIT WIE ER MEELEEST!)

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 7:09 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
(Maar op internet schijn je tegenwoordig overal bij te moeten zetten dat het een grapje is want anders wordt het als iets negatiefs opgevat, ZET DUS OVERAL VOORTAAN EEN VETTE KNIPOOG ACHTER WANT JE WEET NOOIT WIE ER MEELEEST!)
Ik ga er al heel lang van uit dat alles op internet ook door niet-betrokenen kan worden gelezen. Het zal me verder een zorg zijn. Laat ze zelf maar vaststellen of ik humoristisch, sarcastisch of erg serieus ben. En als ze een beoordelingsfout maken? Niet mijn probleem hoor. :devilish:
Negativity is in the eye of the beholder. :biggrin: of :laughing: of :tongues: of :wink:.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: TEEU zeker geslaagd
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 8:27 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 10:03 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Venlo - Limburg
Bij deze wil ik dan ook openlijk mijn excuses aanbieden voor het plaatsen van deze link en de zin die ik erbij schreef.(die ik absoluut niet beledigend bedoelde, vandaar ook deze: :peace: )
Er ging inderdaad een enorme power van het podium uit naar het publiek. En de mensen speelden vol enthousiasme...
Dat ik vooral van balfolk hou, wilt niet zeggen dat andere vormen van traditionele muziek afgekeurd moet worden. En dat bedoelde ik ook niet. Ik heb vooral kijkend van achter uit de zaal zitten kijken naar iets wat ik helemaal niet had verwacht. Zo formuleer ik het beter, denk ik.

En overigens, heb je mij weleens supermaf-niet helemaal-sporend- op de dansvloer gezien? Gelukkig zijn daar nog geen youtube-filmpjes van :blush: !

_________________
ik spans, jij spanst...wij spansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 9:27 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Beste Muziekja, ja ik weet inmiddels dat je zo maf bent als een deur! :wink:

Je opmerking
Citaat:
'Ok, op sommige momenten heb ik me echt afgevraagd wat ik in Nijmegen aan het doen was'


vatte ik aanvankelijk op als een licht provocerende manier om het cajunfilmpje dat je op de harmonicahoek gevonden had hier te presenteren.

Maar later twijfelde ik. 'misschien vond ze die cajun en dat vertoon met die éénrijers wel echt een belediging voor haar verfijnde muzieksmaak'.

Gelukkig blijkt toch dat mijn eerste gedachte juist was.

Zelfs ik met mijn neiging tot spotternij en ironie wordt op het verkeerde been gezet door de jolig bedoelde opmerkingen van een ander.

Ik kan dan ook niet anders dan mijn pleidooi voor het gebruik van de glimlach-smiley met klem herhalen. (Ook al wil Campie er niet aan, maar die doet geen vlieg kwaad dat weet een ieder. )

Tevens wil ik de operator/directrice van dit forum verzoeken om toch eindelijk die knipoogsmiley in bij de Primaire Emoticons te plaatsen ipv onder het hoofdstuk 'meer Emoticons'. Dat zal ons veel misverstanden in de toekomst kunnen schelen. Want niet iedereen weet dat je met ;-) ook een knipoog kunt maken! :wink:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 9:33 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
...(Ook al wil Campie er niet aan, maar die doet geen vlieg kwaad dat weet een ieder. )...

Wel echte vliegen en dan zéér effectief. :biggrin:
Ik ben geen Joris Goedbloed, Lulletje Lampepit of Lamme Goedzak. :angry:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 9:43 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Hier is nog een mooi walske van Toon en Pascale: http://www.youtube.com/user/janjannie28#p/u/14/PJYP8iC0bgg
bij het haardvuur gespeeld.

_________________
Spansen is normaal


Laatst bijgewerkt door tourdion op zo mei 30, 2010 1:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 9:54 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
...O nee?!? Beledig dan eens iemand als je durft! :biggrin: ...

Ik zeg of schrijf mijn mening en beledig nooit.
Wel voelt men zich daardoor soms beledigd.

De kinderlijke uitdaging zal ik dus niet aannemen. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 9:41 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
campie schreef:
tourdion schreef:
...(Ook al wil Campie er niet aan, maar die doet geen vlieg kwaad dat weet een ieder. )...

Wel echte vliegen en dan zéér effectief. :biggrin:
Ik ben geen Joris Goedbloed, Lulletje Lampepit of Lamme Goedzak. :angry:


Precies! Campie is dan ook erg geschikt om tijdens verhitte muziekfestivals met een vliegenmepper rond te lopen. Dat er dan onbedoeld ook nog eens een valse muzikant sneuvelt is mooi meegenomen. VETTE KNIPOOG ;-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 9:43 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Tour en Campie, jullie maken beide zoveel sarcastisch bedoelde opmerkingen, dat ik ze niet zo snel serieus op zal vatten. Wat ik zelf eigenlijk wel jammer vind.

'k vind het soms wel erg veel losse-flodder-opmerkingen met een :biggrin: erachter, eerlijk gezegd.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 10:18 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
zeerover schreef:
Tour en Campie, jullie maken beide zoveel sarcastisch bedoelde opmerkingen, dat ik ze niet zo snel serieus op zal vatten. Wat ik zelf eigenlijk wel jammer vind.

'k vind het soms wel erg veel losse-flodder-opmerkingen met een :biggrin: erachter, eerlijk gezegd.
We hadden ook op tiojd naar 'Gezellig gelul' moeten gaan. :blush:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling