mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 11:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Kom je ook naar TEEU?
Kamperen? Moet er niet aan denken.... 0%  0%  [ 0 ]
Alleen als ik één keer per dag een trekharmonica door een raam mag gooien, om me af te reageren... 0%  0%  [ 0 ]
Komen de Akoestini's een workshop neusfluit geven? 29%  29%  [ 2 ]
Ja! De samenspelworkshop! 0%  0%  [ 0 ]
Is dat lekkere jong uut Meed'n d'r ook bie? 43%  43%  [ 3 ]
Jep, al is het alleen al om witbier te drinken op het terras. 29%  29%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 7
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 12, 2010 10:02 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Ik ben druk aan het inpakken voor trek er es uut. Ga met de trein dus moet veel overbodige luxe + mijn papa's en mijn soldeerbout thuislaten. Campie heb jij een nijptang mee voor als we nog een gillende baby moeten opereren?

Alle ruimte in mijn rugzak wordt ingenomen door extra dekens en regenpak.

Tot vanavond! :hug:

Jeetje, is het nu al woensdag?

Tour, ik raad je een wetsuit aan. Thuis vast aantrekken, dan kan de soldeerbout weer mee. :biggrin:

Ik heb samen met vriend Günter besloten dat onze evolutie zich niet meer verdraagt met de weersvooruitzichten. Ik kom wel een of twee overdagjes met de trein en de bus.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 16, 2010 8:12 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Weer terug: het was heel erg WHOEIIII!!!! :dancing: :cool: :love:

soldeerbout niet gemist! :luck:

(en helemaal geen regen gehad)

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 16, 2010 10:34 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 10:03 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Venlo - Limburg
En toen was ik als toerist met Jan mee naar dit reeds veel besproken "festivalletje".
Doordat ik het SVN-weekend in maart bij de samenspelgroep van Wouter had gezeten, kwamen er de eerste avond reeds bekende gezichten voorbij, echter de gevreesde kloof was bij dit weekeinde niet zo voelbaar, daar er toch redelijk veel gezinnen met jonge kinderen deelnamen. Ook wij hadden Jort bij, die meedeed aan de samenspelgroep voor kinderen.
Ik hoorde dat er dit jaar 80 deelnemers minder waren ten opzichte van vorig jaar. Lijkt me lastig voor zo'n organisatie, want ze hadden wel veel docenten en dus ook veel workshops, die dan maar half vol zitten, of zie ik dat verkeerd?
Ik heb zelf nog even kort overwogen om bij Toon te gaan zitten, maar uiteindelijk was ook toch blij dat ik kon lezen, luieren en hangen bij de tent, al dan niet met viool of gitaar.
Tussendoor hoorde je dan 4 dagen lang trekzakgeluiden vanuit de school over de veel te koude camping...en ja die geluiden werden dan gepresenteerd op de zaterdagmiddag-avond. Toen pas zag ik welke docent bij welk geluid en welke deelnemers erbij hoorden. Erg grappig. Op zich vond ik het resultaat van de samenspelgroep van Toon erg leuk en had heel even spijt dat ik toch niet had deelgenomen, al hoorde ik dan later weer dat ze echt ook 4 dagen lang over die 2 nummers hadden gedaan. Tja, daar zit ik dan ook weer niet op te wachten.
Erg verrassend vond ik het optreden van de jeugd- en kindergroep. Met zoveel plezier en enthousiasme brachten Mart en Marc een stuk of 20 jonge mensen aan het spelen en zingen en ook de zaal was erg enthousiast bij het poeplied en coca banana. En ook hier zag ik wel een uitdaging voor ons als 30-40ers; de uitdaging om mensen van een jaar of 17 18 19 enhousiast en actief te laten blijven met spelen, zodat er niet een enorme gat valt tussen 15 en 55 jaar...

Op zich leuk dus om dit een keer van de zijlijn mee te maken, maar echt hot word je natuurlijk niet van zo'n festival. Het is vooral "ons kent ons" en verder concentreert een ieder zich op zijn eigen workshop waar íe voor komt.
Wat ik dan als nieuwkomer in de balfolkwereld wel echt leuk vond en wist te waarderen, was de massale opkomst bij Naragonia (jammer dat jullie zo lang moesten wachten omdat er eerst een luisterconcert kwam - en jammer dat ze zo snel stopten omdat Pascal weer een baby krijgt). Maar goed, Greet en Jan maakten veel goed!
Zelf heb ik enorm genoten van het optreden van Annie en de boswachter, waarbij ze volgens mij echt alle verschillende soorten dansen die ze kenden ook echt allemaal gespeeld hebben. Karlijn kondigde de dansen leuk en duidelijk aan. Complimenten voor een goede, nieuwe Nederlandse balfolk!

Al met al dus geslaagde dagen. :applause:

_________________
ik spans, jij spanst...wij spansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 16, 2010 11:02 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 10:03 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Venlo - Limburg
Ok, op sommige momenten heb ik me echt afgevraagd wat ik in Nijmegen aan het doen was. Dit was 1 van die momenten:
http://www.harmonicahoek.nl/trekeresuut ... 010/video/
:peace:

_________________
ik spans, jij spanst...wij spansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 9:24 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Muziekja schreef:
Ok, op sommige momenten heb ik me echt afgevraagd wat ik in Nijmegen aan het doen was. Dit was 1 van die momenten:
http://www.harmonicahoek.nl/trekeresuut ... 010/video/
:peace:


:laughing: :laughing: :laughing:
Ooo, dit was schitterend! Laat dit maar eens zien aan jongetjes van een jaar of 6! Ik voorspel dat ze allemaal een een-rijer voor Sinterklaas willen hebben. Met een mooie rooie balg.

Wat een supercool ding is dat. De bedoeling is dat je de eenrijer zo hard mogelijk uittrekt terwijl je naar de microfoon beweegt en tegelijk zoveel mogelijk knoppen indrukt! WAAAHM!!!

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 10:07 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 15, 2006 3:49 pm
Berichten: 64
Woonplaats: Opdorp, België
Nog 5 jaar bewaren dus, dit filmpje!!
Daarna rustig wachten tot er Zydeco-dampen uit de baggerput-swamp opstijgen.

:laughing:

Gompie...

_________________
I understand the inventor of the bagpipes was inspired when he saw a man carrying an indignant, asthmatic pig under his arm. Unfortunately, the man-made sound never equaled the purity of the sound achieved by the pig. (A. Hitchcock)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 11:17 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Dat je daar als violist bij wil gaan staan.... :raisedeyebrow:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 11:37 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Ojee, met Annie & De Boswachter hadden we lang niet zo'n succes... Misschien moeten we eens nadenken over een style-switch en Jet overhalen zo'n eenrijer ter hand te nemen :idea:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 11:39 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Tsja, die violist was zowiezo een buitenbeentje in de band dachten wij. Waarschijnlijk de enige met een vaste relatie, vaste baan en geen alcoholprobleem. Ietwat a-typisch voor een Cajun-muzikant. :wink:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 11:56 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
De bedoeling is dat je de eenrijer zo hard mogelijk uittrekt terwijl je naar de microfoon beweegt en tegelijk zoveel mogelijk knoppen indrukt! WAAAHM!!!

Wat is muziek anders dan georganiseerd lawaai? :raisedeyebrow:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 1:18 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
campie schreef:
tourdion schreef:
De bedoeling is dat je de eenrijer zo hard mogelijk uittrekt terwijl je naar de microfoon beweegt en tegelijk zoveel mogelijk knoppen indrukt! WAAAHM!!!

Wat is muziek anders dan georganiseerd lawaai? :raisedeyebrow:


Helemaal correct! Voor nog meer georganiseerde pretherrie van deze rotjochies: éénrijer abuse TEEU 2010

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 1:28 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Helemaal correct! Voor nog meer georganiseerde pretherrie van deze rotjochies: éénrijer abuse TEEU 2010

Onbeschaafd leuk. :cool:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 18, 2010 1:59 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Ik was er maar één donderdag.

Het meest opvallende was dat de geluidswolkenkrabbers waren vervangen door enkele mengpanelen (als dat zo heet, tenminste). Ook de geluidsman was vervangen.

Het geluid was beschaafd en ter hoogte van de administratie was een normaal gesprek mogelijk.

En ik zag 3 jonge deernen rondzeulen met trekzak.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 9:26 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
In verband met de drukte en het mooie weer kom ik er maar niet doe om een uitgebreid verslag over TEEU te schrijven. En dat terwijl er zoveel te melden is!

Laat ik in elk geval zeggen dat de composities die wij voorgeschoteld kregen in de workshop van Gianni Ventola Danese schitterend waren. Er waren didactisch gezien wat opstartproblemen in de workshop. Maar het is allemaal goed gekomen en ik heb er veel van geleerd (ook van de problemen). Tsja, in italië doen ze niet aan cijfertjes onder de noten en ze hebben ook geen gedraaide 5, dat is voor iedereen even wennen.

Verder: veel gedanst, er was elke avond bal. Heerlijk! Annie en de Boswachter speelden veel beter dan ik op grond van hun jonge bestaan had durven vermoeden. Fantastisch dat we er weer zo'n goede balband bijhebben! Nog even en de Belgen kunnen wel weer friet gaan bakken :tongues: .

Cajun-bal was ook weer erg vermakelijk: de dakpan kon weer op de kruin en de spijker in de hiel en zo konden we de hele avond mank lopend de dansvloer overkruisen. Fijne dansband dat Des Fais Do Do.

Muziekja vindt:
Citaat:
maar echt hot word je natuurlijk niet van zo'n festival. Het is vooral "ons kent ons"


Misschien niet hot, maar dan zeker wel heel blij! (wat misschien nog wel beter is dan 'hot'). En wat betreft dat 'ons kent ons' dat doet het weekend wat mij betreft geen recht. Als ik terugkijk op afgelopen TEEU dan valt mij juist op hoe onzettend veel nieuwe mensen ik heb gesproken (waaronder Muziekja :blush: ).

Natuurlijk scheelt het als je in een workshop zit want met die mensen maak je dan meteen kennis en ook met anderen heb je dan meteen iets om over te praten ('bij wie zit jij eigenlijk?") maar ook bij het dansen en bij het eten is het makkelijk om contact te maken met aardige lieden.

Als je deze aantekening er bij maakt heb je wel gelijk. TEEU is ook een heerlijk warm bad van alle tijd hebben om met oude bekenden te lachen en te ouwehoeren.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 22, 2010 8:51 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Van Mark Söhngen kreeg ik een mailtje dat hij niet erg ingenomen was :angry: met enkele opmerkingen die hier over het spraakmakende Cajun optreden zijn gemaakt.

Ik heb hem uitgelegd dat deze opmerkingen absoluut niet venijnig bedoeld zijn maar meer voortkomen uit ons (mijn) gevoel voor ironie en incrowdhumor. Voor een buitenstaander kan dat wel eens verkeerd overkomen. :raisedeyebrow:

Het is dus absoluut niet zo dat er vanuit ons balfolkforum neerbuigend of afkeurend wordt gedaan over de Cajun en Texmex optredens tijdens TEEU. We doen er vrolijk aan mee en maken er gewoon gein over want het zijn hele vrolijke en extraverte optredens. :dancing: :laughing:

Balfolkmuzikanten die er niet zo'n fan van zijn zoeken wel een rustig leeg lokaal op om lekker samen te spelen. Leven en laten leven is het devies. :hug:

Voor de Balfolkies was er dit jaar alle reden om heel erg ingenomen te zijn met het TEEU-beleid want er was elke avond een leuk bal. En dat was nog meer dan andere jaren. Hulde voor het TEEU bestuur. :applause:

En nogmaals alle eer voor de band Des Fais Do Do + guests. Een fantastisch swingende band, met een supergoeie violist. Bij thuiskomst heb ik meteen tegen Gitana (violiste van Sidaro) gezegd:'wij moeten meer Cajun spelen'! :dancing: :dancing: . Kortom het was een zeer inspirerend optreden. :love:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 129 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling