mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 7:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 3:31 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
saghws schreef:
tourdion schreef:
Ik heb geen dansers gezien.


Ik was blijkbaar under cover.

ah, dat was jij dus die wel wou walsen ;-)

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 7:05 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Maar Martijn en Edith zijn de enigen die echt hebben gedanst. Voor Martijn was het wel desertie uit de muziekhoek maar 't is hem vergeven.

Het was leuk en knus en afgrijselijk rood. Een huiskamerzaaltje in verkeerde kleuren. Zo klein dat ook alleen maar een heel klein cameraatje mee mocht als digitaal kameraadje. Om de ogen niet te infecteren met al te veel zuurstok roze en -rood, zijn hier de

Foto's
http://picasaweb.google.com/campie.gertjan/KopiSusu?authkey=Gv1sRgCMrnpfmwt9_etQE&feat=directlink

Wanneer is het volgende concert? :raisedeyebrow:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 8:26 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
zeerover schreef:
Zo'n aankondiging van een optreden lijkt me niet per sé vooral voor muzikanten, maar ook voor luisteraars. Dus (al is het wat laat) even verhuisd.

Veel plezier :rose:


Zeerover, je mag als moderator natuurlijk altijd topics verplaatsen, maar Cafe Sol is opgezet door muzikanten. Wat mij betreft hoort het dus op de muzikantenpagina thuis. Hieronder nog even het concept:

Gromit schreef:
Het concept: we spelen met door ons uitgenodigde muzikanten. We zorgen gezamenlijk voor een afwisselend programma met folk/volksmuziek.


Iedereen, inclusief dansers, is welkom als luisteraar. Het vindt namelijk plaats in een café ter grootte van een huiskamer en het is bedoeld voor luisterpubliek. Als mensen in het gangetje op een halve vierkante meter twee danspasjes doen (zeker als dat de gastmuzikant is met zijn wederhelft :hug: ) is dat natuurlijk prima. Maar als je echt wilt dansen moet je naar balfolk.nl .
Dit even om de verwachtingen af te stemmen (ja, deze woorden gebruik ik dagelijks op mijn werk, maar het werkt ook voor muziek)

En dan nu weer on topic :battingeyelashes:

Het was een geslaagde middag! Het cafe zat vol, ik schat dat er gedurende de hele middag ongeveer 30-40 mensen waren. Het was een informeel huiskamerconcert met buren, kinderen, muzikanten, vrienden, familie en bekenden. Op de foto’s van Campie (die weer prachtig zijn, dankjewel! :rose: ) lijkt het wat leeg, maar dat was het niet.
Sidaro en Duo Sol hadden van tevoren elk de setlisten voorbereid en hun eigen deel geoefend. Een uur voor het optreden hebben we de setlist even snel doorgenomen, nog even wat afspraken gemaakt en toen gingen we los. Eerst een paar gezamenlijke stukken, daarna afwisselend Klezmer/Balkan van Sidaro en dan weer een paar duo folk stukken van Duo Sol.
Het ging goed. Ik vind het heel fijn om te merken dat we zonder gezamenlijk repeteren (dat deden we volgens goed gebruik op het podium) een geslaagd programma neer kunnen zetten. Ik heb er zelf erg van genoten, ook om als muzikant te luisteren naar wat Sidaro deed. Prachtige wals in 8-en was dat. En heerlijke muziek toch die Klezmer. :hug:

Een van de hoogtepunten vond ik zelf de scottisch Polleke Chauvage, een lekkere feel good scottisch op doedel en gitaar waar Tourdion geweldig op improviseerde. Het publiek ging uit zijn dak. Een buurman van ons zei later dat hij er met zijn verstand niet bij kon dat wij zo makkelijk op elkaars stukken konden invallen. Afgezien van mijn eigen muzikale verbeterpunten (zijnde een enkele valse noot, soms een verkeerde inzet) hebben Scorda en ik ook weer genoeg input voor de volgende keer.
De eigenares van het café was ook erg enthousiast en dat is heel belangrijk. De kans dat we dit nog een keer mogen doen is zeer groot. Binnenkort hebben we met haar een gesprek over het vervolg. Ze vond de muziek erg leuk, en daarnaast heeft het café een geweldige omzet gedraaid, en dat hebben ze hard nodig. (er werd dus geen water gedronken mensen :battingeyelashes:)
Kortom een win-win situatie en een geweldig muzikaal weerzien met onze spansvrienden uit het hoge noorden.

Gromit


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 10:24 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Gromit schreef:
zeerover schreef:
Zo'n aankondiging van een optreden lijkt me niet per sé vooral voor muzikanten, maar ook voor luisteraars. Dus (al is het wat laat) even verhuisd.

Veel plezier :rose:


Zeerover, je mag als moderator natuurlijk altijd topics verplaatsen, maar Cafe Sol is opgezet door muzikanten. Wat mij betreft hoort het dus op de muzikantenpagina thuis. Hieronder nog even het concept:

Gromit schreef:
Het concept: we spelen met door ons uitgenodigde muzikanten. We zorgen gezamenlijk voor een afwisselend programma met folk/volksmuziek.


Iedereen, inclusief dansers, is welkom als luisteraar. Het vindt namelijk plaats in een café ter grootte van een huiskamer en het is bedoeld voor luisterpubliek. Gromit


Het is goed dat Gromit duidelijk stelt dat het Kopi Susu niet als een soort café-bal gezien moet worden maar als een luisteroptreden. Maar verder vind ik het wel te billijken dat er ook op dit deel van het forum melding gemaakt wordt van een dergelijk optreden. Immers niet iedereen die geïnteresseerd is in een luisteroptreden heeft ook toegang tot het muzikantenforum. En je wilt toch zo veel mogelijk luisteraars bereiken nietwaar?

Zelf kijk ik ook niet altijd op het muzikantenforum. Ik vind het nog altijd jammer dat een splitsing van het forum nodig is geweest. Maar het is niet anders.

Verder ga ik niet zover als Gromit dat ik dansers bij het Kopi Susu optreden middels mitrailleurvuur uit had willen schakelen. :blush: Het is uiteindelijk toch dansmuziek wat we spelen en als men in de zaal een onbedwingbare neiging tot dansen voelt dan beschouw ik dat als muzikant als een compliment.

Het is een goede zaak dat Gromit en begeleider :biggrin: binnenkort weer eens op een bal te horen zijn. Dat zal haar vervreemding van de dansscéne hopelijk tot staan brengen. :wink:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 11:54 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Tourdion schreef:
Het is goed dat Gromit duidelijk stelt dat het Kopi Susu niet als een soort café-bal gezien moet worden maar als een luisteroptreden. Maar verder vind ik het wel te billijken dat er ook op dit deel van het forum melding gemaakt wordt van een dergelijk optreden. Immers niet iedereen die geïnteresseerd is in een luisteroptreden heeft ook toegang tot het muzikantenforum. En je wilt toch zo veel mogelijk luisteraars bereiken nietwaar?


Mee eens. Overigens, iedereen kan toch juist op beide forums kijken? Of hoe zit dat? Bij het plaatsen van het topic zijn we daar wel vanuit gegaan namelijk.

Tourdion schreef:
Zelf kijk ik ook niet altijd op het muzikantenforum. Ik vind het nog altijd jammer dat een splitsing van het forum nodig is geweest. Maar het is niet anders.


Tja. Laten we daar niet te lang bij stil staan.

Tourdion schreef:
Verder ga ik niet zover als Gromit dat ik dansers bij het Kopi Susu optreden middels mitrailleurvuur uit had willen schakelen. :blush:


Er moet meer geweld in de folk :devilish:

Tourdion schreef:
Het is uiteindelijk toch dansmuziek wat we spelen en als men in de zaal een onbedwingbare neiging tot dansen voelt dan beschouw ik dat als muzikant als een compliment.


Mee eens. Het enige is dat het geen balzaal is en er weinig tot geen ruimte is om te bewegen. Bovendien is het voor zittende gasten niet fijn als er dansers voor je neus staan. Niet dat dat nu gebeurd is, maar wel even goed om rekening mee te houden als je een paar pasjes wilt maken.

laatste keer Tourdion schreef:
Het is een goede zaak dat Gromit en begeleider :biggrin: binnenkort weer eens op een bal te horen zijn. Dat zal haar vervreemding van de dansscéne hopelijk tot staan brengen. :wink:


Correctie: Scorda is de muzikaal leider van ons tweeen, dus ik mag met hem mee.
En mijn vervreemding van de dansscene...daar hebben we het nog wel eens over bij een fles Ouwe Rutte :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 12:34 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Gromit schreef:
Het was een geslaagde middag! Het cafe zat vol, ik schat dat er gedurende de hele middag ongeveer 30-40 mensen waren. Het was een informeel huiskamerconcert met buren, kinderen, muzikanten, vrienden, familie en bekenden. ... De eigenares van het café was ook erg enthousiast en dat is heel belangrijk. De kans dat we dit nog een keer mogen doen is zeer groot. Binnenkort hebben we met haar een gesprek over het vervolg. Ze vond de muziek erg leuk, en daarnaast heeft het café een geweldige omzet gedraaid, en dat hebben ze hard nodig. (er werd dus geen water gedronken mensen :battingeyelashes:)
Kortom een win-win situatie en een geweldig muzikaal weerzien met onze spansvrienden uit het hoge noorden.


Cool dat het zo'n succes was. En misschien moeten we op bals wat meer stoelen gaan neerzetten en het promoten onder niet-dansend publiek, gewoon om de baromzet wat omhoog te helpen ;-) Kom je dan ook weer eens?


Gromit schreef:
...Sidaro en Duo Sol hadden van tevoren elk de setlisten voorbereid en hun eigen deel geoefend. Een uur voor het optreden hebben we de setlist even snel doorgenomen, nog even wat afspraken gemaakt en toen gingen we los. Eerst een paar gezamenlijke stukken, daarna afwisselend Klezmer/Balkan van Sidaro en dan weer een paar duo folk stukken van Duo Sol.
Het ging goed. Ik vind het heel fijn om te merken dat we zonder gezamenlijk repeteren (dat deden we volgens goed gebruik op het podium) een geslaagd programma neer kunnen zetten. ...
Gromit

Mooi dat dat zo goed ging. Wordt dit ook de standaard set-up voor de volgende keren? dwz, de "gastband" een set, een set samen en jullie een set? (zoiets was het toch, begreep ik?)


Gromit schreef:
Tourdion schreef:
Het is goed dat Gromit duidelijk stelt dat het Kopi Susu niet als een soort café-bal gezien moet worden maar als een luisteroptreden. Maar verder vind ik het wel te billijken dat er ook op dit deel van het forum melding gemaakt wordt van een dergelijk optreden. Immers niet iedereen die geïnteresseerd is in een luisteroptreden heeft ook toegang tot het muzikantenforum. En je wilt toch zo veel mogelijk luisteraars bereiken nietwaar?


Mee eens. Overigens, iedereen kan toch juist op beide forums kijken? Of hoe zit dat? Bij het plaatsen van het topic zijn we daar wel vanuit gegaan namelijk.


Iedereen kan overal kijken. Maar er valt een hoop te kijken op het internet, en ik gok dat niet iedereen alles bekijkt. Dus als je wil dat er ook dansers komen kijken (zelfs als het niet om te dansen is) zou ik het vooral ook op het "hoofd-forum" zetten.
Gromit schreef:
Tourdion schreef:
Zelf kijk ik ook niet altijd op het muzikantenforum. Ik vind het nog altijd jammer dat een splitsing van het forum nodig is geweest. Maar het is niet anders.


Tja. Laten we daar niet te lang bij stil staan.

Yep, jammer, maar uiteindelijk wel nuttig. Want nu blijven de voor muzikanten interessantere onderwerpen langer "bovengesneeuwd", anders was dat vechten tegen de bierkaai.
Wel lijkt het erop dat het muzikantenforum wat weinig gebruikt wordt. Misschien toch eens evalueren weer?

Gromit schreef:
Tourdion schreef:
Het is uiteindelijk toch dansmuziek wat we spelen en als men in de zaal een onbedwingbare neiging tot dansen voelt dan beschouw ik dat als muzikant als een compliment.

Mee eens. Het enige is dat het geen balzaal is en er weinig tot geen ruimte is om te bewegen. Bovendien is het voor zittende gasten niet fijn als er dansers voor je neus staan. Niet dat dat nu gebeurd is, maar wel even goed om rekening mee te houden als je een paar pasjes wilt maken.
Helemaal mee eens. En ook mooi dat er weer wat luister-folk-initiatieven zijn :-) En dat de stichting Folkfusie weer eens wat van zich laat horen (letterlijk en figuurlijk).
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 2:27 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Gromit schreef:
Tourdion schreef:
Verder ga ik niet zover als Gromit dat ik dansers bij het Kopi Susu optreden middels mitrailleurvuur uit had willen schakelen. :blush:


Er moet meer geweld in de folk :devilish:

Ik had al zo'n gevoel dat hier sprake was van een wederopstanding van de folkguerrilla, maar dan iets meer in banen geleid. :wink: :devilish: :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 8:21 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Gromit schreef:
Tourdion schreef:
Verder ga ik niet zover als Gromit dat ik dansers bij het Kopi Susu optreden middels mitrailleurvuur uit had willen schakelen. :blush:


Er moet meer geweld in de folk :devilish:

laatste keer Tourdion schreef:
Het is een goede zaak dat Gromit en begeleider :biggrin: binnenkort weer eens op een bal te horen zijn. Dat zal haar vervreemding van de dansscéne hopelijk tot staan brengen. :wink:


Correctie: Scorda is de muzikaal leider van ons tweeen, dus ik mag met hem mee.


Het is maar goed dat er tenminste nog één iemand is die jou een beetje in bedwang kan houden.

Maar het de ontdekking van zondag was wel dat het veel meer een luisteroptreden was dan ik ooit had durven hopen. Als ik het geweten had, had ik een paar krakers er uit gegooid en wat meer luisternummers ingepland.

Dit zaaltje leent zich ook voor eens wat meer zangnummers en in het algemeen het uitwerken van arrangementen om de oplettende luisteraar op aangename wijze in het verkeerde keelgat te mitrailleren met een ambiant spervuur van lustige noten. :sick:

Kortom na al die jaren een verademing: tijd om eens wat meer de diepte in te gaan. :applause:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 8:30 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Kortom na al die jaren een verademing: tijd om eens wat meer de diepte in te gaan. :applause:

't Gaat ooit goedkomen met jou !

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 9:12 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Kinders, over de discussie waar de aankondiging moest...Tour heeft nog zo goed de concert aankondiging in "het optreden van" topic gezet. Dat was toch ook een goede plek?

Overigens deed hij dit wel veel te laat :angry:
Ik zag het zondag bij thuiskomst pas. Als ik het had geweten dat er zo'n barfeest (met zwijgzaam luisteren) was geweest dan was ik zekers over Utrecht teruggereisd:
Ik had graag Tour eens de diepte in willen zien gaan :biggrin:
Klonk namelijk als een leuke middag!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 9:19 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
De publiciteit voor de middag in Kopi Susu was in eerste instantie gericht op muzikanten en buurtbewoners. Het is voor ons belangrijk om een plek in de wijk te hebben waar we muziek kunnen maken, ook al is dit niet wekelijks en is het maar kleinschalig.
Maar het is voor ons en voor Kopi Susu belangrijk dat het publiek voor het grootste deel uit Lombokkers bestaat, die ook een volgende keer naar het buurtcafé gaan. Daarnaast is het voor de sociale cohesie van de wijk ook wel eens aardig het multiculturele element met West-Europese invloeden verrijken en deze muziek onder de aandacht brengenvan een nieuw publiek.

Verder is een druk bezochte middag voor een beginnend café erg prettig met het oog op baromzet en naamsbekendheid. Voor dansers is er ieder weekend wel een bal, voor muzikanten is de spoeling veel dunner.

Dan is de gemiddelde lezer van het Mota Forum, die de muziek al kent, niet in Lombok woont en eigenlijk vooral wil dansen, gewoon niet de doelgroep. Nog altijd welkom, maar niet de doelgroep.

Dus in de PR lag de nadruk op mede-muzikanten en buurtbewoners; niet op dansend publiek, waarvoor in het café geen ruimte zou zijn geweest. Om mensen niet met verkeerde verwachtingen naar het café te laten komen, is de aankondiging met opzet niet op het dansforum geplaatst.

Wat dat betreft was het vooral een doelgroepen-keuze.

De verhuizing van het topic naar de hoofdpagina heeft eigenlijk alleen maar opmerkingen over dansen opgeleverd en daar gaat het bij café sol helemaal niet om. Er is verder weinig inhoudelijks aan bod gekomen of bijvoorbeeld een discussie over open/gesloten sessies. Al met al toch niet de juiste plek voor dit topic.

Dansen is op zo’n middag niet verboden, maar de essentie van de middag is het maken van muziek, het samenspelen, kijken en luisteren paar muzikanten die op elkaar reageren en van die 2x8 maten iets heel moois proberen te maken, iets van juist dat moment en die mensen.

Het gaat niet om uitsluiten van dansers, maar om het bewaken van mijn eigen doelstelling, om het voorkomen van ruis, om de mogelijkheid me, ongehinderd door wat dan ook, te richten op hetgeen ik het liefste doe:
muziek maken met vrienden in een prettige omgeving.

Scorda

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 9:47 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Cooper schreef:

Cool dat het zo'n succes was. En misschien moeten we op bals wat meer stoelen gaan neerzetten en het promoten onder niet-dansend publiek, gewoon om de baromzet wat omhoog te helpen ;-) Kom je dan ook weer eens?

[...]

Mooi dat dat zo goed ging. Wordt dit ook de standaard set-up voor de volgende keren? dwz, de "gastband" een set, een set samen en jullie een set? (zoiets was het toch, begreep ik?)

W


Een combinatie van bal, concert en sessie zou misschien een breder publiek kunnen trekken - daar moeten we eens over nadenken.

Van te voren had Sidare een eigen setlist gemaakt, en Duo Sol. Verder hebben we een lijst gemaakt van gezamenlijk repertoire.
Op de middag zelf hebben we afspraken gemaakt over de eerste paar stukken en de rest wat volgorde betreft 'op gevoel'gedaan; om en om apart en dan weer een stuk samen, of twee stukejes van Sidaro en dan weer iets samen.
Wat ook goed werkte was een set van twee of meer stukken die DuoSol bijvoorbeeld begon en waar Sidare in het tweede of derde stuk bijkwam.

Daar hadden we ietsje strakker in kunnen zijn, nu moesten we zo nu en dan toch weer eens op het lijstje kijken om te zien welke stukken we nog niet hadden gedaan. Maar het voordeel van deze aanpak is dat het erg levendig en spontaan is en blijft.

In grote lijnen blijft het concept zoals het afgelopen zondag was, maar dat is wel sterk afhankelijk van degene die je uitnodigt. We moeten binnenkort eerst eens met het café praten over het voortzetten van Café Sol.

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 9:55 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Scordatura schreef:
Een combinatie van bal, concert en sessie zou misschien een breder publiek kunnen trekken - daar moeten we eens over nadenken.
Scordatura

Een sessie-aspect zou mij zeker aanspreken. Zo nodig met vooraf ingestudeerde nummers.
Ik mis de Utrechtse sessies van 'vroeger'.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 10:05 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Het leek mij ook wel een leuk concept, vandaar dat ik het jammer vind het gemist te hebben. Maar uitgroeien naar een breder publiek is ook wel weer spannend. Weet niet of je dat moet doen. Uit de verhalen hoor ik juist dat het zo leuk was wegens het plaatselijke buurtkroeg karakter.
wellicht zou En-EN ook kunnen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 10:30 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Dank voor alle reacties en tips mensen! We gaan er de komende tijd mee verder in de lijn zoals Scorda schreef. Het was de eerste keer dat we zoiets deden sinds de sessies in Hofman en de optredens in de molen, dus het is altijd even aftasten. Ook voor ons :hug:

"Optreden in een cafe" heeft inderdaad andere associaties dan "luisterconcert". Dat laatste is inderdaad moeilijker dan een muzikaal behangetje zijn voor rumoerige cafe gangers. Vraagt meer voorbereiding (ook voor ons) maar geeft wel meer verdieping en daardoor meer voldoening.

Ben zelf overigens ook kritisch over mijn eigen muzikale bijdrage afgelopen zondag. Ik zette vol overtuiging de verkeerde bourree in. Al die krengen lijken ook op elkaar :wink: Vond de zangnummers trouwens erg geslaagd, viel ook goed bij het publiek. Vooral omdat we die afwisselden met instrumentaal.

Verder hebben Socrda en ik nog nagedacht over welke nummers en in welke volgorde je wilt spelen om het muzikaal interessant te maken. Je kunt dat wat meer opbouwen. Nu was het steeds na 1 of 2 stukken, maar wellicht is het spelen in iets langere blokjes een beter idee. Dan ben je zelf ook meer geconcentreerd.

Kortom weer genoeg insipratie de komende tijd!

Gromit


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling