mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 9:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 12:40 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tourdion schreef:
Goh, Cooper die zelf een noot omhooggeschaafd heeft! :cool:

En het was niet eens een speelgoedpiano maar een...... (toch niet die nieuwe Serenellini? :blush: )


Nee, mijn Casta :-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 7:53 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
och, ik heb laatst een nieuw bourdonriet gesneden en toen stond ie ineens in F. (niet dat je dat merkt hoor, scheelt maar 1 toon en dat is vrij normaal voor een doedelzak :devilish:). Gelukkig deed ik het onder toeziend oog van Frans Hattink (ik kreeg een mini-cursus rieten snijden) dus kon ik de schade meteen herstellen. Best leuk om te doen eigenlijk. Maar liever laat ik het iemand anders doen. Ik heb het geduld niet zo om te priegelen. Los daarvan haal ik mijn doedel 1 x per jaar uit elkaar om te seasonen (dat is een laagje glycerine/gelatine/aspirine aan de binnenkant aanbrengen om hem luchtdicht te houden) en de pijpen te olien.

Wat de sax betreft: die breng ik 1 x per jaar naar De Saxofoonwinkel in Deventer. Ik heb hem ook bij hen gekocht en destijds hebben ze hem helemaal gereviseerd. Het is namelijk een krasse knar uit 1937 en die verdient extra aandacht. :hug: Ze kijken mijn sax altijd helemaal na (met een lampje of er geen lekken zijn etc) en meestal is er niet veel aan de hand, hier en daar een klepje bijstellen, of een kurkje vervangen. Wat ik zelf doe is mijn sax na het spelen altijd schoonmaken en ik bewaar hem in de koffer, dat scheelt in onderhoud: geen aanslag aan de binnenkant (details zal ik achterwege laten) en geen stof of blikschade omdat hij van de standaard kan vallen.

Kwa rieten: ik heb liever dik dan dun. Ik speel op 3 en 3,5 (dat is niet heel dik maar zeker niet dun) en heb een mondstuk dat wat klassieker is. Dat maakt het zwaarder om te spelen maar de toon is stabieler, dieper en mooier. Dunnere rieten zijn wel even lekker als je een tijd niet gespeeld hebt, maar ze gaan heel snel piepen.

Zo dat was het even kwa onderhoud.
gromit


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 08, 2010 1:55 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 04, 2010 8:20 pm
Berichten: 46
Woonplaats: Oosterhout
Gisteren ben ik eindelijk met mijn klarinet naar de winkel gegaan. Eind deze week moet ik horen hoe veel de schade wordt. Ik ben erg benieuwd wat ze willen gaan doen en wat het gaat kosten. En ook belangrijk: Hoe lang ik hem kwijt ben, want juist nu heb ik natuurlijk veel zin om te spelen...
Er moeten in ieder geval een paar polsters vervangen worden. Kurk zag er allemaal nog best goed uit.
De man in de winkel vond dat ik een mooie klarinet heb en ging meteen de nieuwwaarde opzoeken... Das wel even schrikken. Ik heb een Buffet Crampon RC en die kost nieuw 2075,--... Dus maar goed dat ie even onderhoud krijgt nu :)

Toen ik er toch was meteen maar eens gevraagd of hij ook een es-klarinet had liggen omdat ik daar benieuwd naar was. Die had hij. Was nieuw 3400,-- maar iemand wilde hem verkopen 2e hands via hem voor 2900,--. Nou dan hoef ik voorlopig geen es-klarinet ;). Maar ik mocht er wel even op spelen. Dat is nog knap lastig.
Volgens de man in de winkel was een sopraansax veel makkelijker te spelen voor mij en ook veel goedkoper. Dat zou ongeveer 300,-- moeten kosten, dus misschien koop ik nog wel eens een sopraansax als 2e instrument. Maar eerst maar eens mijn klarinet terug en goed inspelen :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 09, 2010 9:02 am 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 04, 2010 8:20 pm
Berichten: 46
Woonplaats: Oosterhout
Update: Er moeten een aantal polsters en kurkjes vervangen worden, maar helaas kan dat pas in September gebeuren. Dus ik ga mijn klarinet straks weer ophalen, want anders zit ik tot September zonder :o

Trouwens: Ik heb zeerover gemaild dat mijn vorige post per ongeluk dubbel er op staat.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 09, 2010 7:25 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Anders schreef:
Update: Er moeten een aantal polsters en kurkjes vervangen worden, maar helaas kan dat pas in September gebeuren. Dus ik ga mijn klarinet straks weer ophalen, want anders zit ik tot September zonder :o

Wat een beroerde reparateur zeg, zo ingewikkeld is dat niet. Mocht je toevallig ook zo nu en dan in groningen komen dan kan ik je Niels Schaap aanraden daar. Daar is het meestal in een week wel gepiept. Of hij moet net met vakantie zijn natuurlijk.

Es klarinetten moet je je ogen voor openhouden, soms kom je ze heel goedkoop tegen op martkplaats e.d. Ik heb de mijne voor 300E gekocht bij de ruilbeurs van st-chartier. Ik zou er zeker geen 2900E aan uitgeven, want daarvoor is het verschil met een Bb niet groot genoeg. Sowieso zou ik uitkijken met meteen 2 rietblazers ingespeeld houden. Klarinet is een nukkig instrument, als je daar een tijdje niet op speeld gaat ie meteen vervelend doen omdat ie uitgedroogd is.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2010 7:32 am 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 04, 2010 8:20 pm
Berichten: 46
Woonplaats: Oosterhout
hmm de reparateur had het er over dat ie op vakantie ging en dat ie nog te veel reparaties had liggen voor de vakantie. Als ik in de buurt van Groningen zou komen zou ik zeker langs degene gaan die je aan raadt, maar ja, wij wonen bij Breda en das niet in de buurt ;) Dus hij gaat gewoon in september terug.

2900 geef ik ook niet uit aan een Es klarinet hoor. Dat is een hele berg geld. Wel goed om te horen dat het goedkoper kan met wat geluk, misschien kom ik ook nog wel eens een goedkope tegen. Ingespeeld zal ik de es klarinet niet kunnen houden, en een eventuele sopraan sax ook niet. Dat is voorbehouden aan mijn Bb. Die beschouw ik als hoofdinstrument en de rest is voor de lol er bij...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling