mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 2:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Valse de George Sand
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 11:04 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 24, 2009 10:48 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Zwolle
Op de 1e cd van La Machine staat een lekker nummer: Valse de George Sand. Volgens het boekje een traditioneel nummer uit de Berry, maar op het hele wijde internep is er niets over te vinden.
Natuurlijk zijn er veel groepen die al dan niet licht naar hun hand gezette traditionele nummers onder een andere naam brengen, maar een kleine aanwijzing richting het origineel zou wel fijn zijn.
Weet iemand meer over dit nummer te vertellen? Heeft iemand een arrangement liggen? Iets op plaat wat er verdacht veel op lijkt?
Maak me gek!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 11:19 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Misschien is er een link met Chopin of Liszt; beide componisten die bevriend (of meer...) waren met Mme George Sand. Even googlen leert me al dat Chopin ook bijv een wals voor haar hondje heeft geschreven, namelijk de eerste wals van Opus 64. Kan dus best zijn dat een (deel van) een ander stuk de wals voor George Sand zelf is, alleen dat het niet onder die naam is uitgebracht. Zoiets...

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 11:52 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 24, 2009 10:48 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Zwolle
Ja, de Opus 64-connectie (titel van mijn nieuwste balfolkcomplotthriller - oktober 2010, bestel 'm nu) had ik ook al gevonden. Wat ik er van op U-buis hoor herken ik nog niet, helaas.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 26, 2010 12:28 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
George Sand, woonde in het dorpje naast St Chartier, het festival (dat nu verplaatst is) heette ook naar een term/titel uit haar boeken ( luthier et maitre sonneur ). Ik vermoed geen link naar Chopin of Liszt in deze, maar gewoon een titel als plaats-indicatie van waar het ongeveer vandaan komt.
(Maar dat is ook slechts een op weinig anders dan instinct gestoeld vermoeden)

Volgens mij is het de originele titel, maar ook dat weet ik niet zeker, ben slecht in titels.
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 26, 2010 5:25 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Je zou natuurlijk een mailtje naar la machine kunnen sturen...die hebben vast ook al veel uitzoekwerk gedaan voordat het nummer op de cd belandde...

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling