Ah, het is een unieke antieke geworden. Die heb ik ook -- maar dan heel anders
Mijne is typisch Frans: smallere gaten zonder speciale mechanieken, 5 kleppen, D voet.
Bedankt ook voor de links.
Ik moet zeggen dat ik het Internet al aardig leeggezogen heb, maar het is nog wel lastig om een goed beeld te krijgen van het echte 'live' geluid d.m.v. opnames. (Toegegeven, zonder het Internet was het nog veeel lastiger
)
(Nog lastiger blijkt overigens inschatten wat een fluit doet in confrontatie met de rest van de band. Bij de aanschaf van mijn huidige fluit kon ik 'm direct vergelijken met de Boehm die ik tot dan toe in bruikleen speelde, maar het was moeilijk om er iets over te zeggen. Diezelfde middag heb ik 'm samen met de trekzak gespeeld: prima. Maar gooi er een gitaar en viool bij en het is soms weer net zwak.)
Ik probeer het overigens zoveel mogelijk bij D fluiten te houden; meestal kan ik wegkomen met spelen in G, wat gek genoeg heel prima gaat op een D fluit, en ook in bijv. de Ierse traditie standaard is. (Ik heb nog weleens een G fluitje vervaardigd uit wat PVC, maar D blijkt toch vaak fijner te werken. Als ik ooit weer veel in C moet spelen, pak ik er weer een G fluit bij
)