mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 10:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 11, 2010 5:43 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Voor iedereen die een instrument speelt, maar nog geen balfolk. Of voor mensen die een instrument aan willen schaffen óm balfolk te kunnen spelen (zo iemand was ik)...:

Afgelopen weekend hadden wij (Liesje, Axel, Goofus, Jannes, Iertje, Gabrielle, Marleen, Merielle) Cooper ingehuurd om onder zijn leiding eens gezellig wat liedjes in te studeren. We begonnen zaterdagochtend met een tune learning session. Ik heb nog nooit iets met op gehoor spelen gedaan en was daar best zenuwachtig voor, maar zolang je per twee maten de 1ste noot aangereikt krijg is het eigenlijk best prima te doen :D. Daarna zijn we verder gegaan met een lastige scottish (la Prapoutische), Cooper had iets van 4 partijen uitgeschreven en die kon je zelf afwisselen. Maar volgens mij hadden alle melodiepselers wat moeite met het snelle tempo van de hoofdmelodie, dus deze kwam er tijdens de opnames niet echt goed uit. Verder hebben we nog de An Dro gedaan, hier hebben we zelf gespeeld met arrangementen, maar tijdens de opname was het alsnog een grote sessie. En verder nog de Hanterdro Mon Pere en de Blauwbaardwals. Als resultaat de filmpjes op volgorde van opname en toch ook wel op volgorde van speelkwaliteit (van niet zo - tot toch wel iets beter ;-) ) Marleen begon de zaterdag met harp alleen had ze daar zulke pijnlijke handen van dat ze zondag verder is gegaan met handtrom.

http://iertje.eu/movies/scottish.MPG
http://iertje.eu/movies/An%20Dro.MPG
http://iertje.eu/movies/blauwbaard%20wals.MPG
http://iertje.eu/movies/bourree.MPG

Nog even een notitie bij de filmpjes: We zijn merendeels allemaal wel ergens beginners in. Of het nou het instrument is, het samenspelen, of het spelen van balfolk. + we deden dit weekend om het een en ander te leren!, en dit waren de resultaten...

Maar voor iedereen die ook eens wil samen spelen: zoek wat andere mensen bij elkaar en huur een Cooper in (of een Sander, alleen die kon dit weekend niet)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 12, 2010 10:32 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Vind dit een veel te leuk initiatief om tussen de filmpjes te laten ondersneeuwen :~)

Telenn, Draakje, Mariëtte (ben d'r forumnaam even kwijt..), Kikker en ik hebben ook een keer zoiets gedaan, maar dan zonder docent. Vantevoren allemaal één nummer aan elkaar gestuurd. Voorbereid en gaan arrangeren en klooien. Was erg leuk :~)
'k geloof dat ergens op het forum een verslagje staat...

Heel leuk dat jullie dit zo georganiseerd hebben! Als ik de foto's en filmpjes zie, ziet het er heel gezellig uit. :rose:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 9:55 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
@ Zeerover: ik had er ook wel aan gedacht om het hier in het muzikantentopic te plaatsen, maar omdat ik ook de niet-muzikanten wilde aanspreken leek het filmpjes topic me wel zo geschikt. Juist om mensen aan te sporen een instrument op te pakken :D
Net als dat de muzikanten sommige dans-topics niet lezen, zullen de dansers sommige muziek-topics niet lezen, met het filmpjes-topic dacht ik een leuk doorsnee publiek te bereiken.

En daarnaast wist ik ook geen titel voor m'n topic, maar das nu iig opgelost :)

@ de overige workshopleden: vertellen jullie ook eens hoe het was! Of dachten jullie alleen maar 'wat doe ik hier' of 'ik hou niet zo van die a-tjes en b-tjes? :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 11:12 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Wat deed ik daar? :raisedeyebrow:
Daar ging haantje de achterste.
Ik snap niets van die a'tjes en b'tjes. Een B'tje harder, of een B'tje spelen? Alle B'tjes helpen... behalve muggen B'tjes.

Sorry, te flauw :blush:
Ik vond't een gezellig weekeinde! :)

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 27, 2010 3:32 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 10:03 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Venlo - Limburg
Zoals beloofd: hier ook nog een kleine bijdrage van ons zelf georganiseerde muziekweekend. Iris beschrijft het fantastisch, dus eigenlijk kan ik er weinig aan toevoegen.

Wat vooral gaaf is aan een weekend dat je zelf organiseert, is dat we enorm veel kosten uitspaarden. Daar waar zo'n samenspelweekend met dezelfde docent elders 175 euro kost, waren we nu 45 euro per persoon kwijt.
Het andere voordeel was, dat we verzoeknummers of wensen van tevoren af konden spreken en dat we echt een gemotiveerde groep hadden. Iedereen had echt zijn best gedaan om de nummers meer of minder in te studeren.

Voor herhaling vatbaar dus!

_________________
ik spans, jij spanst...wij spansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling