mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 7:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Herfstweek 2010 - kom je ook?
Natuurlijk! Een week lang muziek maken, wie wil dat nou niet... 20%  20%  [ 2 ]
Nog even kijken of ik dan vrij kan krijgen.... 40%  40%  [ 4 ]
Ja! Lekker sessieën en leerzame workshops. Olé! 20%  20%  [ 2 ]
Hangt ervan af wie dit jaar de barman/-vrouw is ;~) 10%  10%  [ 1 ]
Gaat er wel geweerwolfd worden? 10%  10%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 10
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2010 2:22 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Rooddraakje schreef:
Leukleuk! :dancing:

Er komt al een hele club leuke muzikanten! Wie volgt?

Ik heb me ook aangemeld. :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2010 3:13 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Ik zou ook heeeel graag willen, en ik zou ook heel graag het volle bedrag willen betalen want ik vind dat het de muzikant die de lessen geeft meer dan toekomt, maar ja, dat geld heb ik niet... Helaas geen Herfstweek voor mij dus zolang ik nog geen goedbetaalde baan heb. Wel een beetje jammer dat de SVN op deze manier weinig tot geen studenten kan aantrekken; het zou mooi zijn als er een soort subsidieregeling of zo aangesteld zou kunnen worden. Er zijn best wat potjes zo her en der...

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2010 7:51 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 24, 2005 12:40 pm
Berichten: 1480
Woonplaats: Utrecht
Kikker schreef:
Ik heb me ook aangemeld. :dancing:

Joepie! :hug:


Echt jammer, Campie. Je alternatief klinkt goed, maar we gaan je wel missen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 07, 2010 5:22 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Leuk, Tellen en Kikker :hug:

En Campie, jammer dat je er niet bij bent, maar 't klinkt alsof je iets heel leuks gaat doen. Heel veel plezier alvast.

Lijntje... kunnen we geen inzamelings-actie houden?
Of... als je nou volgend jaar het gaat organiseren? (dan krijg je korting)
Of subsidie-hoofd van de SVN gaat worden? :idea:

Maar ja, daar hebben we dit jaar nog niets aan.

Is er al een barmedewerker?
Als je dat wordt, kan je wel met een deel mee doen :hug:

Of... heel snel een cd uitbrengen met A&B en daar stinkend rijk van worden?

Nou, daar moet toch één uitvoerbaar idee bij zitten, dacht ik zo :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 08, 2010 10:24 am 
Offline
Reserve

Geregistreerd: za feb 16, 2008 7:19 pm
Berichten: 63
Tja best leuk zoveel leuke oplossingen het financieel haalbaar te maken.

Maar het hele SVN gebeuren blijft telkens een dure aangelegenheid en dat komt dan niet door de leraren maar wel door de dure locatie.
Heb wel het idee dat we daar grotendeels enkel de groepslocatie de glind aan het sponseren zijn.

En als het tegen zit dan heb je nog grote kans dat er een of meerdere aandachttrekkers in je lesgroep zitten waardoor het met het lessen ook niet echt opschiet.

Heb net de BB-muziekstage's gevolgt en dan heb je voor bijna de helft van het lesgeld gewoon echt veel meer. Zelf zou ik niet op voorhand mensen aanraden naar een SVN gebeuren te gaan.

De SVN zou er goed aan doen eens naar een andere opzet of locatie uit te zien. En dat er dan ook aantrekkelijke avondprogramma's geboden kunnen worden, voor minder geld en ook op langeretermijn voor jongere een aantrekkelijk organisatie te zijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 08, 2010 10:40 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
jannes schreef:
De SVN zou er goed aan doen eens naar een andere opzet of locatie uit te zien. En dat er dan ook aantrekkelijke avondprogramma's geboden kunnen worden, voor minder geld en ook op langeretermijn voor jongere een aantrekkelijk organisatie te zijn.

Ik zou zeggen: meld je aan als vrijwilliger! :applause:

Ik weet dat er een tijd geleden wel gezocht is naar een andere locatie, maar dat is niet makkelijk..

De locatie moet namelijk:
- centraal liggen in NL
- meerdere ruimtes hebben waar je met een groep muzikanten herrie kan maken zonder elkaar te storen
- overnachtingsmogelijkheden hebben, zodat je het hele jaar door workshops aan kunt bieden en niet alleen in het kampeer-seizoen.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 08, 2010 10:54 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Hee Jannes,

OK, natuurlijk is thuis blijven goedkoper en natuurlijk is 395 euro best veel geld, maar als je het met andere dingen vergelijkt vind ik het eigenlijk nog wel meevallen. Net weer eens gecheckt: voor een week zeilkamp betaal je 500 euro. Voor een midweek muziekcursus bij Huismuziek (vergelijkbaar met de SVN) betaal je 770 euro. Voor het huren van een vakantiehuisje ben je zo 400 euro kwijt. Als je in een hotel overnacht, ben je 100 euro per nacht (= 600 voor een week) kwijt. En dan krijg je er bij de SVN nog een hele week muziekworkshops bij!
OK, 't is een smak geld en een goedkopere locatie zou best prettig zijn, maar ik denk dat die moeilijk te vinden is. Of misschien moet jij je huis ombouwen tot een cursusruimte? :wink: En dat de cursus bij BBF veel goedkoper was, kwam natuurlijk doordat je daar kampeert, maar heb jij zin om met dit weer (of nog kouder) te kamperen in de Herfstvakantie? En in een vochtige koude tent de hele dag les te hebben? :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 08, 2010 11:26 am 
Offline
Reserve

Geregistreerd: za feb 16, 2008 7:19 pm
Berichten: 63
Hahaha; Mij aanmelden als vrijwilliger bij zo'n vastgeroest bestuur, daar hebben anderen zich al genoeg op vastgelopen en zeerover dat weet jij ook wel !

En kikker het is ronduit belachelijk een vergelijking te maken met een zeilkamp je zou dan net zo goed een cruiseschipreis kunnen nemen is net zo belachelijk.
Een vergelijking doe je met anderen die hetzelfde produkt aanbieden en dat zijn volksmuziekstage's in groepsverband.
Dus maak ik vergelijkingen met bv gooik of bb-stage of trek er eens uit die bieden immers ook de voormij balfolk docenten aan.
En dan komt de SVN er telkens als duurste uit en het laagste niveau van de deelnemers waardoor het lessen ook niet opschiet( in iedergeval bij de beginners en middengroepen)

En natuurlijk wil niemand in een koude en vochtige tent les krijgen maar het campeerseizoen is toch wel 4 a 5 maanden en daar maakt de SVN ook geen gebruik van denk ook dat de doorgewinterde SVNer niet anders wil dan enige luxe (en begrijp dat ook best, denk dat ik ook op mij 70e niet meer in een tentje kruip)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 08, 2010 12:08 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Als je het eerlijk wilt vergelijken, moet je het met Nederlandse vergelijkbare organisaties doen, want in België is de subsidie-cultuur voor volksmuziek veel vriendelijker.

Dus de vergelijking met Oude Muziek lijkt me een eerlijke en je zou 't kunnen vergelijken met D&D ('k weet daar zo geen prijzen van).

't zou mooi zijn als de workshops betaalbaarder zijn, maar alleen mopperen lijkt me niet zoveel nut hebben.
Stuur dan op z'n minst een gemotiveerde brief naar de SVN met suggesties en argumenten. Dat lijkt me constructiever.

En het is inderdaad niet makkelijk om binnen de SVN wat te doen.
Ik heb ondertussen een vorm gevonden om iets bij te dragen, zonder last te hebben van bestuurs-perikelen e.d.
Misschien zijn er meer mensen die iets kunnen doen.
't kan ook iets "kleins" en vastomlijnds zijn, zoals het uitzoeken van subsidie-mogelijkheden. Of het uitzoeken van alternatieve locaties.

Zo doe ik ook iets "kleins" en vastomlijnds: het maken van de site van de Herfstweek XXL en het maken van posters en flyers voor dat doel.
't zet niet zoveel zoden aan de dijk als ik een paar jaar geleden graag had gewild bij de SVN, maar ik draag toch iets bij aan wat ik graag wil: verjongen van het SVN-publiek door een frissere uitstraling en kwalitatief goede workshops.

Bij de Herfstweek zijn er dankzij de nieuwe insteek van Rooddraakje nu een aantal workshops met hoger niveau en waar enthousiast geleerd wordt.

En ik heb wel vaker echt veel geleerd op SVN-workshops. Bijvoorbeeld bij een weekend-workshop van Maarten Decombel, of een weekend-workshop van Wouter Vandenabele.
Het scheelt als je met een clubje gaat. Dan weet je dat er in elk geval een sub-groep gemotiveerde, leergierige mensen is. Als het niveau je dan tegenvalt, kan de docent daar op inspringen door het groepje apart instructies te geven. Zo heb ik al vaker hele leuke en leerzame workshops gehad.
Mijn ervaring is dat je zelf ook wat moeite moet doen om uit een workshop te halen wat je er graag uit wilt halen. Dit is een manier om dat te doen.

Goed, dat waren wat gedachten van een leergierige zeerover ;~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 08, 2010 12:14 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
O ja, nog iets...

Het niveau bij beginners- en middengroepen is volgens mij altijd heel lastig.
Toen ik een aantal jaren geleden voor het eerst les nam in België, was dat bij de Gooik-stage. Toen deed ik harmonica-middengroep omdat gevorderden toen zeker nog te hoog gegrepen was.
Daar had ik toen ook het probleem dat het niveau en de leergierigheid maar matig waren. 'k heb daar toen niet heel veel van geleerd (gelukkig was de hele Gooik-week met al z'n concerten etc. super-inspirerend en daardoor heel leerzaam).

Volgens mij is daar weinig verschil in Nederland of België.
Mijn ervaring in de groepen hier voor meer gevorderden is dat het heel leerzaam is, omdat je ook heel veel van je mede-cursisten leert en mensen actiever en creatiever zijn.
En door die fase dat je wel graag wilt, maar nog bij middengroepen hoort, daar moet je je denk ik wat doorheen bijten. Of op andere manieren dingen leren, zoals jij ook doet met het zelf organiseren van een workshop of naar een samenspelstage gaan bij BBF.

Maar middengroepen zijn gewoon lastig...

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 08, 2010 11:05 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: za feb 16, 2008 7:19 pm
Berichten: 63
Volgens mij loop ik toch niet enkel te mopperen maar laat enkel de wat minderen kanten zien zoals ik het zelf ervaren heb.
En dat lijkt mij dit forum dan bij uitstek geschikt om dit neer te zetten we praten hier toch immers over muziek, folk en willen toch graag info aan elkaar geven, om er beter van te worden.
Of is het wenselijk dat we enkel leuke ervaringen uitwisselen ?

En tja een brief sturen aan de SVN wie ben ik dan, die SVN-mensen zullen denk best tevreden zijn over hun stage's ze doen dat al lang zo en schijnbaar tot tevredenheid van de meeste mensen die die stages volgen. Lijkt mij ook zinvol als SVN bestuurder zo'n forum als deze een beetje bij te houden.
Denk ook dat veel van die mensen weinig ambitie hebben en gewoon een leuk weekeinde bij elkaar willen zijn zonder al te hoge leerverwachtingen het moet vooral gezellig zijn.
En daar is op zich niks op tegen al wringt het wel als je dan jongerenmensen in dezelfde groep zet die wel leergierig zijn.

En dan heb ik zelf vorigjaar ook de middengroepstage gevolgd in Gooik en ook wel wat geleerd (al viel het wel wat tegen veel deunen weinig techniek) maar diegene die het niet aankonden vertrokken zelf naar de beginners en bleven niet eindeloos aandacht van de docent vragen.
Vond het geheel veel gedisciplineerder dan in de nederlandse stages en denk dat er wel degelijk een mentaliteitsverschil is tussen Belgie en Nederland.

En als ik het dan niet met Belgie mag vergelijken dan maar met mijn anderen ervaringen in nederland, en dan zie ik (ook al is dat ook niet echt goedkoop) dat bv Vlaams op Texel wel een leuk avond programma bied en ook bij teeu valt er van alles te beleven s'avonds.
En dat maakt het wel een stuk aantrekkelijker en gewoon veel leuker om naar zo'n stage te gaan , al is dat wel een persoonlijke mening.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 09, 2010 10:02 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
jannes schreef:
Volgens mij loop ik toch niet enkel te mopperen maar laat enkel de wat minderen kanten zien zoals ik het zelf ervaren heb.

Genuanceerd als je bent :hug:
ZRS heeft overigens ook weleens het 1 en ander geuit over SVN cursisten en het niveau / ervaring.. misschien die eens er op naslaan :idea:

Ergens vind ik de kosten voor de herstweek mee vallen, ±€65,- p/overnachting + ontbijt/lunch/avondeten + workshops. Natuurlijk was ons ABC-weekeindje (ik heb helemaal niets met die aatjes en beetjes) een stuk goedkoper, maar dat kun je ook alleen doen als je een groepje gelijkgestemde bij elkaar hebt. Behalve financieel werkt dat inhoudelijk waarschijnlijk ook beter. Oh ja, en ook op sociaal vlak :biggrin:

Ben best blij dat er zoiets als een SVN/Herfstweek bestaat, ook al valt er het 1 en ander op aan te merken.

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 09, 2010 10:59 am 
Offline
Reserve

Geregistreerd: za feb 16, 2008 7:19 pm
Berichten: 63
"GoofusInsanius" schreef;

Ben best blij dat er zoiets als een SVN/Herfstweek bestaat, ook al valt er het 1 en ander op aan te merken.

En aan hoeveel activiteiten van de SVN heb jij dan het afgelopen jaar meegedaan ? :biggrin:

En ja tot op zekere hoogte ben ik ook best blij met de stages die ik er gevolgd heb, maar dat neemt niet weg dat je de sfeer er zelf moet maken door bv veel mensen uit eigenkring over te halen mee te doen.En vind dat die sfeer er bij andere stages vanzelf al is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 09, 2010 1:36 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
jannes schreef:
En ja tot op zekere hoogte ben ik ook best blij met de stages die ik er gevolgd heb, maar dat neemt niet weg dat je de sfeer er zelf moet maken door bv veel mensen uit eigenkring over te halen mee te doen.En vind dat die sfeer er bij andere stages vanzelf al is.


En daarom vinden we het heel leuk als je gewoon gezellig dit jaar weer meegaat naar de Herfstweek! :dancing: :wink: :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 09, 2010 10:46 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: za feb 16, 2008 7:19 pm
Berichten: 63
Enne ik vind jullie ook allemaal superlief :rose: :hug:

En heb dan toch maar besloten mee te gaan bij: Maarten Decombel heb er veel zin in !

Kikker bedankt voor de warme woorden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling