mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 8:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2010 12:13 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 24, 2009 10:48 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Zwolle
Op zaterdag 23 oktober gaan we ons met Wouter Kuyper wentelen in een heet bad vol heerlijke dansnummers.

Eerst gaan we aan de slag met een paar mooie melodieën. Zitten die er een beetje in, dan wordt het pas écht interessant: Hoe maak je van een paar regels muziek een dansnummer? Hoe hou je een simpele melodie interessant? Hoe speel je met de dansers en met elkaar?
De workshop is bedoeld voor iedereen die zijn instrument redelijk beheerst, op gehoor nieuwe stukken kan aanleren, maar al die kunde nog niet (vaak) op balfolk heeft losgelaten. Alle instrumenten zijn welkom.

De kosten voor de workshop zijn 15 euro. Hiervoor krijg je een workshop van 3 uur én 5 euro korting op de entree van het bal op 29 oktober.
Opgeven kan via de workshoppagina van balfolk.nl of door een mailtje te sturen naar info@folkinferno.nl o.v.v. naam, woonplaats, instrument en ervaring.

Wanneer: za 23 oktober, 14-17u
Waar: Café Het Vliegende Paard, Zwolle
Meer info: www.folkinferno.nl of 06-24886814


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 23, 2010 7:40 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 10:03 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Venlo - Limburg
Met 6 muzikanten waren we.
4 trekzakken, een doedelzak en 1 viool.

We speelden "les chaminoux" en leerden dat in eerste instantie uit het hoofd. Toen er later het A-tje/B-tje schema opgetekend diende te worden, besloot Wouter met een uitwasbare viltstift op de spiegel van het cafe te schrijven.
Tijdens de pauze had een muzikant van de workshop een student uit het cafe mee naar boven weten te krijgen, die razendenthousiast op de trekzak probeerde mee te riedelen. Hij was van huis uit een pianist en hij vond het wel een interessant ding, zo'n trekzak. Hij is vervolgens nog bijna een uur gebleven en speelde vanaf toen op een geleende blaaspiano (melodica!). Leuk dat er spontaan ruimte voor was om iemand zo te laten aansluiten.

Tot slot nog een mazurka, waarvan ik de naam kwijt ben. Het enige wat ik me herinner is dat het een van de weinig mazurka's is die je op doedelzak kunt spelen, al geloof ik dat niet...ik zal de info wel niet goed gehoord hebben.
Op een gegeven moment spoorde Wouter me aan om met mijn viool naast de doedelzak te gaan staan en zo hard spelen dat ik mezelf nog kon horen! Haha, dat was wel een uitdaging. Ik heb geloof ik in tijden niet meer zo hard gespeeld!

Kortom een leuke middag en wel zeker de moeite waard om te reizen!

_________________
ik spans, jij spanst...wij spansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling