mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 5:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 02, 2010 10:24 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Op zondag 21 november organiseert Stichting Folkfusie weer Cafe Sol in Kopi Susu!
Ofwel een informeel optreden in ons buurtcafe in Lombok.
Dit keer hebben we een Liederentafel olv Peter Koene. www.peterkoene.nl

Wat is een Liederentafel?
Dat is heel simpel: met elkaar rond de tafel zingen.
Doel van de liederentafel is: zingen voor het plezier. Een aardig nevendoel is: instandhouding of revitalisering van het Nederlandse traditionele repertoire.
Het kunnen streek liederen zijn, levensliederen, traditionele smartlappen of zeemansliederen .
Waar "tweede stemmen" mogelijk zijn zullen die zeker worden toegepast; we streven echter niet naar ingewikkelde arrangementen.

Plaats: cafe Kopi Susu
J.P. COENSTRAAT 69
3531 EP UTRECHT
TELEFOON 030-8900663

Tijd: van 15 tot 18 uur

Toegang gratis


Tot dan!

Gromit & Scorda

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Laatst bijgewerkt door Scordatura op do maart 24, 2011 9:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2010 10:37 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Geweldig! Ik probeer er bij te zijn. :applause:

Ik neem aan dat je zelf ook liederen kunt inzetten? En er hoeven toch geen teksten of meebrulboeken mee? :devilish:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 8:22 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
... Ik neem aan dat je zelf ook liederen kunt inzetten? En er hoeven toch geen teksten of meebrulboeken mee? :devilish:

Doe jij nou maar gewoon een spiekbriefje met "lalalalalala", dan red je het wel. :cool:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 9:35 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
campie schreef:
tourdion schreef:
... Ik neem aan dat je zelf ook liederen kunt inzetten? En er hoeven toch geen teksten of meebrulboeken mee? :devilish:

Doe jij nou maar gewoon een spiekbriefje met "lalalalalala", dan red je het wel. :cool:


:angry: Pardon!?! Ik ken alle 48 coupletten van Heer Halewijn UIT HET HOOFD! :angry: Hier nog geen sprake van Alzheimer!! :devilish:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 9:41 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
... Hier nog geen sprake van Alzheimer!! :devilish:

Blijf je best doen want je bent op de goede weg. Ik mis het werkwoord al in deze zin. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 06, 2010 10:57 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
hier Gromit (zonder werkwoord)

De Liederentafel staat olv onze Peter Koene. Men hoeft zich niet voor te bereiden door alle 48 coupletten van Heer Halwijn of het Wilhelmus uit het hoofd te leren. We beginnen deze eerste keer gewoon met meezingen.
Op termijn, als het een succes wordt, gaan we de Liederentafel verder uitbouwen en dan kunnen deelnemers zelf stukken inbrengen.

We zijn overigens nog in onderhandeling hoe groot de inbreng zal zijn van Alzheimer patienten, geestelijk gehandicapten of allochtone lesbiennes. Dit ivm subsidiemogelijkheden :wink:

Gromit


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 8:17 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Alleen meezingen met wat Peter ter tafel brengt?? :raisedeyebrow:

Ook leuk natuurlijk maar dan krijgen we 'aan de muur van 't oude kerkhof' en 'De vrouw van schipper Kee' waarschijnlijk niet te horen.

jammer ik had net een mooie top-10 samengesteld van nummers die absoluut ten gehore gebracht moesten worden inclusief 'Sorghe ghi moet besiden staan, Ghi sijt te vroegh gekomen'. :peace:

Nouja, voor een Alzheimermuzikant is het ook wel prettig om niet al die teksten en akkoorden te hoeven te onthouden en in een hoekje prettig mee te lallen met een pot bier een een schaaltje pinda's van de spar. :hug:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 8:21 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Alleen meezingen met wat Peter ter tafel brengt?? :raisedeyebrow:

Ook leuk natuurlijk maar dan krijgen we 'aan de muur van 't oude kerkhof' en 'De vrouw van schipper Kee' waarschijnlijk niet te horen.

jammer ik had net een mooie top-10 samengesteld van nummers die absoluut ten gehore gebracht moesten worden inclusief 'Sorghe ghi moet besiden staan, Ghi sijt te vroegh gekomen'. :peace:

Nouja, voor een Alzheimermuzikant is het ook wel prettig om niet al die teksten en akkoorden te hoeven te onthouden en in een hoekje prettig mee te lallen met een pot bier een een schaaltje pinda's van de spar. :hug:
Wat aardig dat je ook aan mij hebt gedacht, lelijkerd. :devilish:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 13, 2010 12:50 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
tourdion schreef:
jammer ik had net een mooie top-10 samengesteld van nummers die absoluut ten gehore gebracht moesten worden inclusief 'Sorghe ghi moet besiden staan, Ghi sijt te vroegh gekomen'. :peace:


Sorghe ghi moet!! ach wat een zoete herinneringen heb ik daaraan :rose:

Het staat muzikanten (met name die uit het hoge Noorden komen en beroepsmatig met volkse liederen bezig zijn) vrij om enkele zelfgekozen liederen mee te nemen. Wellicht valt er aan het eind van de sessie en na het aanbieden van voldoende bio-biertjes (Limburgs Land) en kaasplankjes van onze Iraans-Hollandse kaasboer Morty nog iets te onderhandelen :idea:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 16, 2010 9:27 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Als Tilburger wil ik vooral toevoegen dat men gevuld met La Trappe Puur ook prima kan zingen, van harte aanbevolen ;-)

Misschien moet ik collega David nog eens meenemen om zijn "tien wijven lied" ten gehore te brengen (wellicht gehoord bij het laatste Moira bal met Petit Boeuf). Het heeft wel slechts 12 coupletten en kan het dus niet opnemen tegen Heer Halewijn, maar verdiend zeker meer publiek.

Veel plezier toegewenst allemaal!

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 16, 2010 1:42 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
Windwijs schreef:
Misschien moet ik collega David nog eens meenemen om zijn "tien wijven lied" ten gehore te brengen. Het heeft wel slechts 12 coupletten en kan het dus niet opnemen tegen Heer Halewijn, maar verdiend zeker meer publiek.


Klinkt goed. Net iets voor ons.

Wie Tour met zijn 48 coupletten van Heer Halewijn (wat een lange versie!) wil overtreffen moet 'Walewein en het zevende schaakbord' uit het hoofd voordragen. Dat is pas een mooi verhaal en bovendien ook weggelegd voor mensen die liever niet zingen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 16, 2010 1:57 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ha Huathe! dat doet me er aan denken dat de ongekuisde versie van 'de Morgen' ook absoluut gebracht moet worden (maar wel nadat er genoeg Westmalle Tripel ingegaan is). :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 16, 2010 3:14 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
tourdion schreef:
Ha Huathe! dat doet me er aan denken dat de ongekuisde versie van 'de Morgen' ook absoluut gebracht moet worden (maar wel nadat er genoeg Westmalle Tripel ingegaan is). :biggrin:


Ja, dat was de zomerhit van 2008 :love:
we moeten inderdaad wel aan de Tripel, want zuiver en beheerst gezongen komt dit lied niet tot zijn recht. We kunnen misschien ook inzingen met wat liederen over nachtegaaltjes en lindebomen groene?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2010 9:31 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Huathe schreef:
tourdion schreef:
Ha Huathe! dat doet me er aan denken dat de ongekuisde versie van 'de Morgen' ook absoluut gebracht moet worden (maar wel nadat er genoeg Westmalle Tripel ingegaan is). :biggrin:


Ja, dat was de zomerhit van 2008 :love:
we moeten inderdaad wel aan de Tripel, want zuiver en beheerst gezongen komt dit lied niet tot zijn recht. We kunnen misschien ook inzingen met wat liederen over nachtegaaltjes en lindebomen groene?


Denk je dat er over andere zaken dan nachtegalen en lindebomen gezongen gaat worden? :laughing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2010 9:34 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
... Denk je dat er over andere zaken dan nachtegalen en lindebomen gezongen gaat worden? :laughing:

Potje met Vet ? :idea:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling