mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 3:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: TEEU 2011
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 8:51 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Een berichtje van Fille, er ging iets mis met het posten:


Het programma van Trek er es Uut 2011 staat nu online:
TEEU

11 harmonicaworkshops met docenten uit Catalonië, Engeland, Estland, Finland, Frankrijk, Nederland en Noorwegen
1 samenspelworkshop voor jonge kinderen
1 samenspelworkshop voor jongeren
1 samenspelworkshop voor volwassenen
1 dansworkshop
1 kindergroep

Het avondprogramma staat hier
O.a. met VOLT

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 9:57 am 
Offline
Reserve

Geregistreerd: za feb 16, 2008 7:19 pm
Berichten: 63
Zo op het eerste gezicht zit er niet echt een workshop bij waar ik wat mee kan, en ook in het nederlands gegeven wordt :angry:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 10:13 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
jannes schreef:
Zo op het eerste gezicht zit er niet echt een workshop bij waar ik wat mee kan, en ook in het nederlands gegeven wordt :angry:


dan ga je toch als toerist, lekker voor je tentje zitten spelen met eigengemaakte koffie en veel zon. :cool:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 12:37 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Pariselle is wel een erg goede trekzakker hoor!
En Christan Maes heeft ook hele leuke (maar ook wel wat minder interessante) dingen gedaan.
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 1:23 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: za feb 16, 2008 7:19 pm
Berichten: 63
Ja dat zijn ook de 2 opties waar ik evt aan mee zal doen, maar weet iemand ook in welke taal die workshops doorgaan, dat staat er dan weer niet bij. Heb eenmaal in het duits/engels (combi daarvan) een workshop gevolgt maar dat vond ik echt niks.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 2:06 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
De workshops van Pariselle en Maes spreken mij ook het meest aan. Ze treden volgens mij regelmatig op als duo. Op You-tube zijn een paar aardige filmpjes te bekijken waarbij het gehalte aan Iers vrij hoog is. Maar dat zegt natuurlijk niet dat ze vooral iers spelen. Wel zegt het iets over hun technische capaciteiten.

Je kunt er vrij zeker van zijn dat die workshops hoofdzakelijk in het frans + wat gebroken engels gegeven gaan worden. Persoonlijk vind ik dat geen probleem. Ik vind het wel leuk om wat frans te horen en te spreken.

Bruno Letron sprak ook alleen wat gebroken nederlands en engels (+frans) en dat heeft me niet gestoord bij het aanleren van de deunen.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 11:52 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Joepie, ik kan hier nu ook posten.

Ik wou even zeggen dat ik Emmanuel Pariselle ook erg graag hoor spelen. Vooral het repertoire uit Zuid-West Frankrijk. Een groep waar ik helemaal weg van ben is Gasconha Plus : http://www.myspace.com/gasconhaplus. Daar speelt hij wel vooral begeleiding.

Verder heb ik het vorig jaar erg naar mijn zin gehad bij Ranveig Djonne en ik was onder de indruk van de Est. Cati Plana kan denk ik ook erg interessant worden en ik ben benieuwd naar de Finse. De myspace van de Engelsman klinkt ook bijzonder lekker trouwens en met hem is er eindelijk weer eens een lesgever die ook voor éénrijers toegankelijk is. Genoeg om naar uit te kijken, lijkt me dus.

Dit is overigens de eerste keer dat ik iemand hoor zeggen dat hij het een probleem vindt dat de docenten geen Nederlands spreken en ik ben daar een beetje verbaasd over. Het is toch geweldig dat de organisatie van TEEU zoveel fantastische internationale spelers naar Nederland haalt? Als we het alleen met de Nederlandstalige trekzakspelers moesten doen dan werd het al snel een saaie boel vrees ik. Er zijn niet zo veel top spelers in Nederland en een beetje afwisseling is ook wel leuk. TEEU is overigens echt uniek, want vrijwel nergens anders bestaat er zo'n groot trekzakfestival met docenten uit zoveel verschillende landen. Vroeger was er nauurlijk ook Muziek Zonder Grenzen, daar gaven zelfs alleen buitenlanders les. Maar dat bestaat helaas niet meer.

Verder valt het me op dat er op dit forum zo weinig enthousiasme is voor TEEU. Voor mij is dat het belangrijkste muziekevenement in Nederland van het jaar. Ik vraag me af waar dit door komt? Zijn er alleen studenten op dit forum die het weekend te duur vinden? Toen ik student was spaarde ik graag mijn geld om naar TEEU te gaan! Of zijn er simpelweg gewoon bijna geen trekzakspelers onder de forumleden? Vinden mensen die een ander instrument spelen het dan interessant om de samenspelworkshop of dansworkshop te doen, of hebben jullie daar TEEU niet voor nodig?

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 1:06 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
Fille schreef:
Verder valt het me op dat er op dit forum zo weinig enthousiasme is voor TEEU. Voor mij is dat het belangrijkste muziekevenement in Nederland van het jaar. Ik vraag me af waar dit door komt? Zijn er alleen studenten op dit forum die het weekend te duur vinden? Toen ik student was spaarde ik graag mijn geld om naar TEEU te gaan! Of zijn er simpelweg gewoon bijna geen trekzakspelers onder de forumleden? Vinden mensen die een ander instrument spelen het dan interessant om de samenspelworkshop of dansworkshop te doen, of hebben jullie daar TEEU niet voor nodig?


TEEU niet nodig? Ik vind zelf het aantal Nederlandse muziekworkshops erg klein. Ik vind dat erg jammer en heb ook overwogen om zlef wat te organiseren, maar het kan meestal gewoonweg niet uit. Wat dat betreft is het hartstikke mooi dat TEEU wel ontzettend mooie workshops aan kan bieden.

Waar het gebrek aan enthousiasme dan wel aan ligt? Ik weet het niet. Misschien lijkt het alleen maar zo omdat de post-dichtheid op het muzikantenforum niet zo hoog is als bij de Vlaamse en Franse volksmuziek. Of er zijn inderdaad weinig trekzakspelers op het forum. Ik kan er zo zes opnoemen, maar er zijn er vast meer. :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 1:19 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Ik tel zo maar al 16 trekzakspelers (ruim genomen) bij de eerste honderd
top-schrijvers op het forum. En eigenlijk tel ik dubbel want ik heb heel
veel trekzakken.

Maar ik ga niet. Ik heb vorig jaar besloten niet meer op zo'n lullig matje in
een tent te gaan liggen. Kamperen is voorbij voor campie. Matje en
tenten zijn weggegeven.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 1:54 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
campie schreef:
Maar ik ga niet. Ik heb vorig jaar besloten niet meer op zo'n lullig matje in een tent te gaan liggen. Kamperen is voorbij voor campie. Matje en tenten zijn weggegeven.

Leerlingen van mij gingen voor een B&B in de buurt geloof ik.
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Laatst bijgewerkt door Cooper op wo feb 16, 2011 2:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 2:00 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
campie schreef:
Ik tel zo maar al 16 trekzakspelers (ruim genomen) bij de eerste honderd
top-schrijvers op het forum. En eigenlijk tel ik dubbel want ik heb heel
veel trekzakken.
Das trouwens nog steeds niet zoveel natuurlijk, op het aantal posters berekend.

Maar Nederland is idd het enige land waar ze trekzakfestivals organiseren zoals dit. Misschien is het format ook meteen het manco? De meeste mensen hebben een specifieke voorkeur voor een muziekstijl, niet voor het instrument an sich. In dat geval is TEEU nog steeds erg leuk, maar minder geschikt dan, zeg, Boombalfestival, Cajunfestival op Ameland, Oostenrijkse-dag-in-Ermelo-oid etc.
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 2:06 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
campie schreef:
Maar ik ga niet. Ik heb vorig jaar besloten niet meer op zo'n lullig matje in een tent te gaan liggen. Kamperen is voorbij voor campie. Matje en tenten zijn weggegeven.

Leerlingen van mij gingen voor een B&B in de buurt geloof ik.
W

Dat zet mij wel aan het denken...
Geen inschrijving, bonnen voor de warme maaltijd, zelfverzorging voor de
lunch, fietsje mee... Dat is ook nog eens financieel redelijk te doen.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 3:41 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
@ Wouter: ik denk niet dat het feit dat TEEU zich hoofdzakelijk op trekharmonica's richt echt een 'manco' is. In elk geval heeft TEEU niet te kampen met een gebrek aan belangstelling an sich: de gewildste workshops zijn al vanaf het moment dat de inschrijving opengaat volgeboekt, er doen -schat ik- zo'n 150-200 deelnemers mee, op de trekharmonica sites worden de dagen tot TEEU letterlijk afgeteld....

Maar hier reageren 5 mensen verspreid over 2 dagen (op het berichtje op het "algemene" deel van het forum over de dansworkshop zelfs helemaal niemand). Zelfs over de mededeling dat VOLT op donderdagavond speelt heeft niemand iets te zeggen. Dus vraag ik me af waar dat enorme verschil aan enthousiasme vandaan komt. Maar misschien moet ik die vraag op het deel van het forum stellen waar iedereen kan posten?

@ Huathe met "TEEU nodig hebben" doelde ik vooral op mensen die geen trekharmonica spelen. Zijn zij wel geïnteresseerd in een samenspelworkshop of dansworkshop op een trekharmonicafestival? (Maar misschien had je het zo ook begrepen?)

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 3:43 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
campie schreef:
Dat zet mij wel aan het denken...
Geen inschrijving, bonnen voor de warme maaltijd, zelfverzorging voor de
lunch, fietsje mee... Dat is ook nog eens financieel redelijk te doen.


Gewoon lekker doen! Het zou toch vreemd zijn als jij helemaal niet even langskwam.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 3:51 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Er zitten gewoon heel weinig trekzakspelers op het forum. Ik weet niet waar Campie die 15 vandaan haalt. Maar de mensen die nu gepost hebben zijn de enige actieve spelers en actieve forumposters die ik ken.

Wel eervol dat de eerste 4 uit de post-top100 trekzak spelers zijn. Dan krijg je Fille op nummer 15 en dan heb je het wel gehad voor de top 20. (Telenn reken ik even niet mee, die doet het erbij. En collega is meer een barman/danser :biggrin: ).

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling