mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 10:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 2:04 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: vr nov 04, 2011 9:55 am
Berichten: 33
Sinds kort speel ik op de trekzak, een heel mooi instrument.
Ook ben ik daardoor in contact gekomen met de volks muziek, en alle verschillende dansen / ritmes en natuurlijk spansen.
Erge mooie muziek, en heel motiverend om daarmee door te gaan op de trekzak.
Al jaren speel ik flamenco gitaar, en altijd solo gespeeld in ( spaanse) restaurants,en op feestjes e.d.
Ik zie op dit forum een hele levendige groep mensen die allemaal enthousiast zijn over hun muziek. Het lijkt me heel leuk, om in doe toekomst als ik het trekken en duwen een beetje onder de knie heb met anderen samen te spelen.
Maar eerst nog even een poosje oefenen!

P.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 4:45 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Welkom op dit forum, Payul!
En veel plezier met trekken en duwen :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 9:50 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Welkom Payul!

En nu heel hard oefenen zodat er straks een wereld aan workshops en sessies voor je openligt! :D Samenspelen is zoveel leuker dan alleen!

(nu alvast een spaarpotje + workshopkalender aanleggen kan handig zijn, als je bv denkt over een jaar goed genoeg te zijn kan het handig zijn nu alvast te orienteren zodat je ook op tijd bent met eventuele inschrijvingen of zodat je wat inspiratie hebt en wat doelen kunt stellen.) En elk liedje dat je tegenkomt tijdens het oefenen en dat je leuk vind om te spelen ook meteen uit je hoofd leren, dat scheelt een hoop papier meesjouwen naar sessies :p

Ik weet niet van wie je les hebt, maar als je balfolk wilt spelen is het boek van Wouter Kuiper (Cooper op het forum) handig, daarin staan een aantal balfolkdeunen met ook notatie voor trekzak.

Ben benieuwd of het straks lukt je trekzakspel te overgieten met een flamenco-sausje, hebben we straks weer een nieuwe invloed in de balfolk :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 12:50 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: vr nov 04, 2011 9:55 am
Berichten: 33
Bedankt voor het warme welkom!

Ook voor de tips, die kan ik goed gebruiken....
Flamenco- sausje.....als ik zóver ben...... :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 4:15 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Welkom!

Ben zelf ook pas een jaartje bezig met trekken en duwen en gestart zonder enige muzikale voorkennis.. Ik ben benieuwd hoe het jou af gaat ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 12, 2011 10:19 am 
Offline
Trainee

Geregistreerd: vr nov 04, 2011 9:55 am
Berichten: 33
Bedankt Bart,

Je zal nu wel aardig aan het instrument gewend zijn.
moedig om zonder muzikale voorkennis een instrument te beginnen.
Maar muziek zal toch wel een beetje in je zitten, amders hou je het geen jaar vol denk ik...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 3:08 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Payul,

kan ik je uitnodigen om zaterdag 26 november mee te komen doen met de muziekworkshop in Utrecht? (op de gitaar) http://www.balfolk.nl/workshops.php?workshop=108 Dan heb je alvast wat ervaring met samenspel opgedaan. Als je het nu oefent met een instrument dat je door en door kent, wordt het alleen maar makkelijker om straks met de trekzak mee te doen.
De les word gegeven door een geweldige trekzak- en samenspeldocent (Wouter Kuijper - Cooper) dus dat is een mooie bonus. En neem gewoon je trekzak mee, wie weet kan je hem af en toe ook gebruiken tijdens de workshop, al is het maar om de 4 tellen duwen en trekken. En misschien kan Wouter je ook nog wel wat tips en truuks voor thuis meegeven :p

Tevens is er 's avonds ook een bal in de Musketon, kun je daar ook eens mee kennismaken. http://www.balfolk.nl/agenda.php?bal=655

Voor volksmuziek in het algemeen en bijbehorende workshops kun je het beste op www.volksmuziek.nl kijken (Varierend van een trekzak-weekend tot een Arabisch-weekend voor alle instrumenten) Er zijn genoeg workshops om met de gitaar aan deel te nemen.

Boven in het menu van deze website zit trouwens ook een zoekfunctie, ik weet niet of je die al ontdekt had? Daarmee is het wat makkelijker zoeken naar trekzaktopics, workshoptopics of tips voor bladmuziek en websites bijvoorbeeld.

Ben je hier al mee bekend? :op http://diatonischnieuwsblad.nl/ staat ook nog het een en ander aan bladmuziek. En daar staan ook weer veel links naar interessante sites.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 4:31 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: vr nov 04, 2011 9:55 am
Berichten: 33
@ Iertje

Heel erg bedankt voor de tips., volgende weel zit ik in spanje, maar ik zal het in de gaten houden....
Gelukkig maak ik best snel vorderingen op de trekzak, dus ik hoop snel een keer wat bij te wonen.... :dancing:

Op het diatonisch nieuwsblad heb ik me verleden week geaboneerd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 10:50 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Payul schreef:
@ Iertje

Heel erg bedankt voor de tips., volgende weel zit ik in spanje, maar ik zal het in de gaten houden....
Gelukkig maak ik best snel vorderingen op de trekzak, dus ik hoop snel een keer wat bij te wonen.... :dancing:

Op het diatonisch nieuwsblad heb ik me verleden week geaboneerd.

Dat is één van de belangrijkste goede beslissingen van de laatste tijd ! :biggrin:

Een als je behoefte hebt aan een grote diversiteit aan trekzakmuziekboeken
met noten/tablatuur, dan staat mijn bibliotheek tot jouw beschikking.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 12:02 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
campie schreef:
Payul schreef:
Heel erg bedankt voor de tips., volgende weel zit ik in spanje, maar ik zal het in de gaten houden....
Gelukkig maak ik best snel vorderingen op de trekzak, dus ik hoop snel een keer wat bij te wonen.... :dancing:

Op het diatonisch nieuwsblad heb ik me verleden week geaboneerd.


Dat is één van de belangrijkste goede beslissingen van de laatste tijd ! :biggrin:
.


Wat, om naar Spanje te gaan? :biggrin: ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 12:05 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: vr nov 04, 2011 9:55 am
Berichten: 33
@ Campie,
Bedankt voor het aanbod!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling