mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 3:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 9:52 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Iertje schreef:
Naar de try-out in december ben ik ook benieuwd. :dancing:


:dancing: Goed nieuws!
Ons bestuur is ook benieuwd! Ze vinden het een goed idee om de try-out te proberen. Daarna bekijken we of het volledig in het VCK programma opnemen... (die afwachtende houding komt voornamelijk omdat er pas na de beoogde datum een bestuursvergadering is gepland)

Kortom, dit weekend gaan we hard plannen, houd uw beeldscherm in de gaten voor de nodige propaganda! :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 11:25 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ik ben er trouwens bij, bij de Try Out in december! :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 8:24 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
zeerover schreef:
Ik ben er trouwens bij, bij de Try Out in december! :~)


Leuk! Ik heb het bericht nu officieel de digitale wereld in geslingerd.
En nu maar wachten op de aanmeldingen. :cool:

_________________
To be fond of dancing was a certain step towards falling in love (Pride & Prejudice)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: zoalo in Moira
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 11:33 am 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: ma maart 14, 2011 2:49 pm
Berichten: 6
Woonplaats: NL
Even reclame maken voor ons eerste optreden in nederland:

Kom kijken naar de nieuwe balfolk band Zoalo, met Niki v.d. Schuren (dwarsfluiten, pecussie, zang), Jaap Brand (trekzak, percussie, zang) en Ron Spee (gitaar, zang). Na een zeer succesvol debuut optreden op het Folk'n'Fusion festival in Duitsland, zal Zoalo in Moira haar debuut vieren op Nederlandse bodem.

Band beschrijving:
In de zomer van 2011 vonden 3 ervaren muzikanten (o.a. Riverflow, Gonnagles) elkaar in de passie voor Balfolk. Ze begonnen meteen fanatiek nieuw materiaal te schrijven, gedreven door de dans, maar zeker niet beperkt door de traditie. Geïnspireerd door bands als Djal en Le Sextet à Claques vlecht Zoalo complexe melodielijnen door elkaar, met veel improvisatie en zang.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: zoalo in Moira
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 2:18 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
aislin schreef:
Kom kijken naar de nieuwe balfolk band Zoalo, met Niki v.d. Schuren (dwarsfluiten, pecussie, zang), Jaap Brand (trekzak, percussie, zang) en Ron Spee (gitaar, zang).


Even melden dat dit bandje o.a. door middel van het Mota-forum is ontstaan :) Niki had hier begin dit jaar een oproep geplaatst met de vraag of er nog muzikanten in Limburg waren om mee samen te spelen. Via Liesje/Muziekja van het forum is ze toen in contact gekomen met Gonnagle Jaap.

Dus, zelfs het bestaan van dit forum kan al een bandje opleveren :D
En als je de juiste mensen weet te inspireren kan het heel snel gaan. Niki is daar ook zo'n voorbeeld van. Eerst een paar keer balfolk op Castlefest-achtige dingen. Begin 2011 dan maar meteen het diepe in met het weekend Enschede, en eind 2011 treedt ze al op met haar eigen bandje :D Met vooral nieuw werk (geen traditionals, een enkele cover)!

Volgens mij is Windwijs ook zo'n voorbeeld van als je de juiste persoon weet te treffen kan het ineens heel snel gaan? Die is toch ook pas een jaar bezig en al meteen in een band en nu al zelf workshops geven.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 9:17 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: wo nov 11, 2009 2:33 pm
Berichten: 35
Woonplaats: Rotterdam
interessant topic!
Zelf speel ik al ongeveer twee jaar regelmatig samen met Aljosha en we hebben al ongeveer net zo lang het plan om een 'echt' bal folk bandje te worden. ;-) Maar ja, hoe doe je dat?
We hebben dan wel ongeveer een uur aan muziek, maar is het wel dansbaar? Zijn de melodietjes wel leuk? Spelen we niet te snel/langzaam, is het niet teveel van hetzelfde, enz. Allemaal dingen die ik me wel eens af vraag. En anderen hebben natuurlijk al gauw de neiging om te zeggen dat het leuk klinkt, dus iemand die eens kritisch kijkt zou dan fijn zijn.

Zondag spelen we op het bal in Wageningen en als een van jullie daar toevallig is en opbouwende kritiek heeft hoor ik het graag!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 9:49 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Annee schreef:
interessant topic!
En anderen hebben natuurlijk al gauw de neiging om te zeggen dat het leuk klinkt, dus iemand die eens kritisch kijkt zou dan fijn zijn.

Zondag spelen we op het bal in Wageningen en als een van jullie daar toevallig is en opbouwende kritiek heeft hoor ik het graag!


Wat Zoalo heeft gedaan is een try-out in de eigen huiskamer waar ze een paar dansers bij uitgenodigd hadden. Op die manier was het heel makkelijk om na elk nummer even aan de dansers te vragen hoe het overkwam en of het dansbaar was. Een enkel nummer bleek te snel of te langzaam te zijn, een wals in 11 miste een duidelijk 1-2 , na een tussenstuk in de bourree bleek het voor de muzikanten verleidelijk te zijn om met het 'b-deel' verder te gaan terwijl de dansers weer keurig het 'a-deel' begonnen te dansen (nou mag je best het b-stuk spelen waar iegenlijk a moet, maar dan meot je wel van te voren even melden dat je een 'onregelmatige bourree' gaat spelen)
Ook werd er een Rondeau aangekondigd, maar hier in NL staat een rondeau meestal voor Vlaamsche Rondeau en die bleek eigenlijk niet helemaal lekker te dansen te zijn, de Franse Rondeau paste veel beter. Wat bleek nou: Jaap wist niet dat er twee soorten danspassen voor de rondeau waren, dus dan kondig je jouw rondeau al makkenlijk aan als 'een rondeau'. En nu weten ze dat ze hem gewoon moeten aankondigen als 'Franse rondeau' op die manier kunnen ze voorkomen dat mensen gaan zeuren dat ie niet lekker danst. (er zijn namelijk ook genoeg dansers die ook maar 1 rondeau kennen -de vlaamsche-)
Al deze kleine dingen konden nu in een comfortabele sfeer worden besproken waardoor het heel nuttig was voor de muzikanten. Ze konden nu de puntjes op de i gaan zetten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 11:58 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
@Annee: er loopt morgen in Wageningen een krullenbol met een wijde broek met olifantjes erop rond. Je hebt zo maar kans dat hij na jullie optreden wat komt babbelen met jullie. Als ik er aan denk, dus zie je me voordat jullie spelen, help me herinneren :) (dansen en alle bekende en lieve mensen aanwezig is niet goed om dit soort dingen te onthouden). Verder is de suggestie van Iertje ook zeker een leuke! Ken je wat dansers, dan krijg je ze vast wel zo gek om een keertje voor je te komen dansen en een keer écht kritisch uit te proberen wat wel en niet werkt. Verder lopen er nog wel meer mensen rond die er iets over zouden kunnen zeggen denk ik. Je kan altijd aan mensen doorvragen, want "leuk" is makkelijk gezegd, zeker in smalltalk, maar als je mensen vraagt om wat kritischer te zijn, krijg je toch al gauw wat te horen, dus aarzel niet omdat ook bij anderen te doen :hug:


Ik ben blij verrast dat de eerste aanmeldingen, vragen en opmerkingen al binnen zijn voor 3 december. Naar aanleiding van de eerste groep aanmelders ga ik maandag aan de slag met de stukken, wat transponeren hier en daar en dan iedereen digitaal materiaal doorsturen. Dan weet Campie ook meteen zeker welke trekzak hij mee mag nemen.

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 8:52 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Annee schreef:
interessant topic!
Zelf speel ik al ongeveer twee jaar regelmatig samen met Aljosha en we hebben al ongeveer net zo lang het plan om een 'echt' bal folk bandje te worden. ;-) Maar ja, hoe doe je dat?
We hebben dan wel ongeveer een uur aan muziek, maar is het wel dansbaar? Zijn de melodietjes wel leuk? Spelen we niet te snel/langzaam, is het niet teveel van hetzelfde, enz. Allemaal dingen die ik me wel eens af vraag. En anderen hebben natuurlijk al gauw de neiging om te zeggen dat het leuk klinkt, dus iemand die eens kritisch kijkt zou dan fijn zijn.

Zondag spelen we op het bal in Wageningen en als een van jullie daar toevallig is en opbouwende kritiek heeft hoor ik het graag!

Ach Annee,

Wat leuk dat jullie regelmatig samen spelen. Allebei al weer een tijd niet gezien en
had jullie graag gezien en gehoord maar ik heb al afgesproken voor de
Liederentafel in Utrecht.

Natuurlijk kan je ook regelmatig het samenspel opnemen en dan samen dansen
op de weergave. Voorzover ik het heb gezien zijn jullie beiden helemaal geen
slechte dansers. Zo merk je ook of het tempo goed is.

Succes vanmiddag !

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: zoalo in Moira
BerichtGeplaatst: ma nov 21, 2011 10:23 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Iertje schreef:
aislin schreef:
Kom kijken naar de nieuwe balfolk band Zoalo, met Niki v.d. Schuren (dwarsfluiten, pecussie, zang), Jaap Brand (trekzak, percussie, zang) en Ron Spee (gitaar, zang).


Even melden dat dit bandje o.a. door middel van het Mota-forum is ontstaan :) Niki had hier begin dit jaar een oproep geplaatst met de vraag of er nog muzikanten in Limburg waren om mee samen te spelen. Via Liesje/Muziekja van het forum is ze toen in contact gekomen met Gonnagle Jaap.

Dus, zelfs het bestaan van dit forum kan al een bandje opleveren :D
En als je de juiste mensen weet te inspireren kan het heel snel gaan. Niki is daar ook zo'n voorbeeld van. Eerst een paar keer balfolk op Castlefest-achtige dingen. Begin 2011 dan maar meteen het diepe in met het weekend Enschede, en eind 2011 treedt ze al op met haar eigen bandje :D Met vooral nieuw werk (geen traditionals, een enkele cover)!

Volgens mij is Windwijs ook zo'n voorbeeld van als je de juiste persoon weet te treffen kan het ineens heel snel gaan? Die is toch ook pas een jaar bezig en al meteen in een band en nu al zelf workshops geven.

Ja Iertje,

Het kan allemaal heel snel gaan. In 2008, april, brachten we al een mijlpaal CD
uit van bands die in relatie staan tot dit forum: Mota - van Folkguerilla tot Balfolk.
Een zeer interessante doorsnede van de muzikale ondersteuning van het
balgebeuren met heel mooie nummers. Een soort jubileum-CD bij het 5-jarig
bestaan van het forum.

De CD is nog steeds verkrijgbaar bij Gromit en Scordatura

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 10:04 pm 
Offline
Ballgirl
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 28, 2011 4:39 pm
Berichten: 5
Woonplaats: Nieuwegein
Iertje schreef:
Wat Zoalo heeft gedaan is een try-out in de eigen huiskamer waar ze een paar dansers bij uitgenodigd hadden. Op die manier was het heel makkelijk om na elk nummer even aan de dansers te vragen hoe het overkwam en of het dansbaar was.


Dat is een aanrader! Elijah en ik hebben hetzelfde gedaan toen we onze eerste drie of vier nummers hadden, dat was erg handig. Helaas hadden we voor het optreden in Musketon niet de kans om alle nummers nog een keer te laten 'dance-checken' maar het is toch wel goed gegaan geloof ik, en we hebben ook na het optreden een hoop nuttige kritiek gekregen. Kijk gewoon of er mensen in de buurt wonen die kunnen dansen, of ga zelf dansen op je eigen muziek zoals Campie zei - dat is vooral handig om te checken of het tempo in orde is.

_________________
"To be good is to be in harmony with one's self."


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 4:49 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di aug 31, 2010 1:29 pm
Berichten: 144
Pippin schreef:
Iertje schreef:
Wat Zoalo heeft gedaan is een try-out in de eigen huiskamer waar ze een paar dansers bij uitgenodigd hadden. Op die manier was het heel makkelijk om na elk nummer even aan de dansers te vragen hoe het overkwam en of het dansbaar was.


Dat is een aanrader! Elijah en ik hebben hetzelfde gedaan toen we onze eerste drie of vier nummers hadden, dat was erg handig. Helaas hadden we voor het optreden in Musketon niet de kans om alle nummers nog een keer te laten 'dance-checken' maar het is toch wel goed gegaan geloof ik, en we hebben ook na het optreden een hoop nuttige kritiek gekregen. Kijk gewoon of er mensen in de buurt wonen die kunnen dansen, of ga zelf dansen op je eigen muziek zoals Campie zei - dat is vooral handig om te checken of het tempo in orde is.


Inderdaad! Prima idee!

Wij (Tricanelli) hebben een paar keer opgetreden/try-out gedaan in Zeist! Waar we goed feedback hebben gekregen van de dansers.

Daarnaast nemen we vaak onze nummers op om daar zelf op te dansen en te kijken/voelen of het goed is! Ik moet zeggen dat deze methode ons mede goed helpt.

@Windwijs, bedankt voor je compliment eerder hier :) Ook in Moira hebben we voor Ronde St. Vincent feedback gevraag en gekregen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling