mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 7:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 10:16 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Ja, er is weer een muziekworkshop in aantocht!

Zaterdag 7 januari gaat Sander van der Schaaf (Lirio, Té, le petite boeuf) met ons aan de slag om arrangementen te maken bij drie deunen. Simpele deuntjes die we van te voren op bladmuziek krijgen zullen we samen gaan bewerken tot 3 echte liedjes, met intro's, tussenstukken en echte afsluitingen. En op zo'n manier dat er ook nog lekker op te dansen valt. De deunen gaan we echt netjes afronden en aan het einde kan je dan ook een paar mooie opnames meenemen (op je eigen apparaat of via e-mail van een ander...)

Een workshop 'samenspel & arrangementen' is de ideale basis voor allerlei andere workshops. Zo is het een mooie basis voor sessiespelen, je hoeft hier namelijk nog niet alles zelf te bedenken maar krijgt aanwijzingen van de docent waardoor je je concentratie op het spelen zelf kunt richten. Alle solo's, duetten etc worden uiteindelijk in een schema vastgelegd. (Vandaar ook de titel Boeuf a la carte, vrij vertaald 'sessie a la carte')
Daarnaast is het ook een mooie basis voor als je eens zelf wilt componeren of samen met anderen wilt spelen. Je leert namelijk wat je allemaal 'nodig hebt' om van een simpele deun een echt liedje van 3min of langer, te maken.

Met een docent als Sander kan je verwachten dat alle rollen zullen worden omgedraaid (en ook weer terug) en dat je kijk op muziek weer enorm verrijkt wordt. Wees niet verbaasd als je als melodieinstrument ineens stukjes begeleiding of baspartijen mag gaan doen, en wees als begeleidingsinstrument niet verbaad als je ineens solo's krijgt! :D Ook zullen er stukjes zijn waar je even helemaal niets hoeft te doen...
Ook is het niet erg als een melodie te snel voor je gaat en je hem niet helemaal kunt meespelen, er is altijd een oplossing dmv tweede stem, tegenstem, begeleiding etc.

Nog nooit een workshop gevolgd? Dan is dit een hele handige om mee te beginnen! Al andere workshops gevolgd? Dan is dit een hele mooi kans om al het voorgaande nog beter te begrijpen!
En 's avonds op het bal zul je merken dat je ineens heel anders naar de muziek zult luisteren...

Meer info én het inschrijvingsformulier te vinden op http://www.balfolk.nl/workshops.php?workshop=116

Een voorbeeld van het resultaat van een samenspelworkshop (Vlaams op Texel 2010), luister maar goed naar alle verschillende lagen in de intro, tussenstukken etc. : http://www.youtube.com/watch?v=9yiH12nD ... re=related


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 18, 2011 9:10 am 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di dec 15, 2009 5:03 pm
Berichten: 90
Super, ik ben er bij! :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 18, 2011 1:26 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: zo okt 17, 2010 9:11 am
Berichten: 12
Klinkt wel heel erg leuk!
Nu nog durven om me in te schrijven.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 18, 2011 6:35 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Muisje schreef:
Klinkt wel heel erg leuk!
Nu nog durven om me in te schrijven.


gewoon doen! inschrijven is niks engs aan! :D :p


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 2:01 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Klinkt vet!
Maar helaas ben ik dan met Tim in een hotelletje aan het vieren dat we alweer 5 jaar vriendje-vriendinnetje zijn. Ooit, ooit kan ik ook eens naar Utrecht komen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 9:07 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: zo okt 17, 2010 9:11 am
Berichten: 12
Ik heb me ingeschreven.
Mijn vriendje heeft me een (figuurlijke) schop onder mijn kont gegeven.

Ik ben heel benieuwd wat me te wachten staat.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 9:34 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Muisje schreef:
Ik heb me ingeschreven.
Mijn vriendje heeft me een (figuurlijke) schop onder mijn kont gegeven.

Ik ben heel benieuwd wat me te wachten staat.


Mooi zo!
En als het nu helemaal niks blijkt te zijn, dan mag je hem natuurlijk terugschoppen! :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 12:47 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
De workshop was echt echt weer superleuk!

Voor een uitgebreid verslag heb ik helaas alleen nog even geen tijd, dus nog even geduld :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling