mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 11:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 1:16 am 
Offline
Trainee

Geregistreerd: do jan 05, 2012 5:32 pm
Berichten: 22
Woonplaats: Barendrecht
Hoi lieve mensen!

Ik zal me even voorstellen, nu het eindelijk gelukt is succesvol te registeren hier. :cool:

Patrick, 25 jaar, waarvan 15 jaar muzikaal actief. Ik heb lang gitaar gespeeld, maar ben daar onlangs mee gestopt omdat ik er niet de emotie in kwijt kan die ik wel in een accordeon of een viool kan stoppen.

Ik heb een tijd lang in een metalband gezeten, maar ben metalmuziek helemaal zat.
Ik luister nu voornamelijk Macedonische, Bulgaarse, Servische en Bretonse muziek wat folk betreft, hier en daar wat Russisch of Scandinavisch, maar van Ierse en Schotse folk krijg ik meestal (niet altijd!) nare jeuk.
Verder nog heul veul klezmer, zigeunermuziek en oude jazz/swing. =)

Andere random dingen: biologie-nerd, wargame-nerd (speelt er iemand GO?) en nerd-nerd, ik hou van motorrijden, reizen, sinds kort dansen, diepgaande gesprekken en lange wandelingen over het strand. =P
Oh, en ik fotografeer: (http://www.masque-obscura.nl)

Ik hoop steeds vaker te vinden zijn op leuke bals, vooral in Utrecht, sinds ik ontdekt heb dat ik het misschien toch wel een klein beetje kan is dansen best fijn!

Hartelijke groet! ^^
Patrick


Laatst bijgewerkt door Tzigane op zo jan 29, 2012 2:06 am, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 1:22 am 
Offline
Trainee

Geregistreerd: do jan 05, 2012 5:32 pm
Berichten: 22
Woonplaats: Barendrecht
dubbel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 5:30 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Dubbel welkom.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 8:39 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Yep, altijd leuk, meer input. Welkom!
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2012 1:12 am 
Offline
Trainee

Geregistreerd: zo dec 25, 2011 5:33 pm
Berichten: 33
Woonplaats: Tilburg
Welkom Patrick!

'n Goed idee om je even voor te stellen, dat zal ik ook even doen:
Mijn naam is David en ik ben al bijna heel mijn leven bezig met 't spelen van traditionele volksmuziek. Ik zing liederen en speel dansmuziek op mandoline, banjo, gitaar en fluitjes.
Ondertussen ben ik ook met doedelzak bezig, maar dat is nog zo'n geworstel dat ik die voorlopig bij optredens niet (veel) kan gebruiken...
Met de band Vandiekomsa spelen wij Brabantstalige volksmuziek en met de duo's De Kwaoiste Nie en David en Martijn spelen we traditionele en zelfgeschreven muziek voor dansers en luisteraars.
Ook organiseer ik elke eerste woensdag van de maand 'n akoestische muziekavond in de Hall of Fame in Tilburg (waar we vorig jaar ook 't Hallbal hebben georganiseerd) en de Folksessie rond de stamtafel in Kaffee Lambiek (meestal de derde zondag van de maand maar soms ook 'n weekje eerder of later).
Bij allebei deze sessies wordt redelijk veel balfolk gespeeld maar er wordt maar zelden gedanst. We richten ons dan ook vooral op luisteraars en muzikanten.
Ik kom redelijk vaak op bals om van de muziek te genieten en eventueel zelf te spelen maar ik dans niet omdat mijn voeten en knieën dat niet zien zitten....

Nou dat was wel weer (meer dan) genoeg over mezelf, laat ik 't nou verder maar weer over mooie muziekskes hebben.

Veel groeten van David.

_________________
En van je falderiedadeliediedelomdadeliefalderiediedelomdada


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2012 1:40 am 
Offline
Trainee

Geregistreerd: do jan 05, 2012 5:32 pm
Berichten: 22
Woonplaats: Barendrecht
Wow, serieus? Folksessies in Tilburg? Mijn vriendin woont daar dus ik ben er regelmatig! Volgende week is er een sessie neem ik aan?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2012 2:07 am 
Offline
Trainee

Geregistreerd: zo dec 25, 2011 5:33 pm
Berichten: 33
Woonplaats: Tilburg
Deze woensdag (1 februari) hebben we van half negen tot middernacht de Akoestische Muziekavond en zondag 12 februari is 't weer vanaf twee uur tot 't begin van de avond Folksessie Rond De Stamtafel.
Voor meer informatie kun je hier kijken:

http://www.hall-fame.nl/

Bij deze muziekavonden wordt overigens niet alleen maar folk gespeeld, maar kan ook wel 'ns 'n bluesje langskomen of 'n spontane improvisatie van tien minuten of zo.

En hier:

http://www.kaffeelambiek.nl/agenda.htm

(Dat we vooral muziek uit Nederland, Ierland en Groot Brittannië zouden spelen heeft de kroegbaas volgens mij zelf verzonnen. Sommigen van ons spelen vooral Franse muziek, anderen meer Ierse muziek en dan zijn we vaak ook nog met 'n paar zangers die vooral Brabantse en Vlaamse liederen zingen...)

Kom maar 'ns kijken en misschien meespelen.

Groetjes.

_________________
En van je falderiedadeliediedelomdadeliefalderiediedelomdada


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2012 2:09 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Welkom allebei.

Aansluitend bij Falderalala kan ik zeggen dat de sessies in Lambiek en de Hall of Fame beiden gezellige gelegenheden zijn :) Ik kom er helaas niet zo vaak, er zijn zoveel leuke dingen te doen altijd :hug:

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2012 2:46 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 18, 2003 8:10 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Amersfoort
Hey David. Wat leuk dat er nog een doedelzakspeler op het forum zit!

je komt toch wel naar de doedelzakcurus in Sint Michielsgestel van stichting Draailier en Doedelzak als je nog zo moet worstelen met het doedelzak spelen? Is zonde hoor. Er lopen hele goeie docenten rond die je daar mee kunnen helpen... :biggrin:
(en laat ik daar nu een van zijn :blush: )

_________________
luctor et emergo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2012 9:17 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 04, 2003 10:37 pm
Berichten: 345
En voor zaterdag 28 april a.s. kun je je nog inschrijven voor de doedelzak-workshop van Jan Leeflang (www.ceciliafolk.be) in Harlingen!

Voor meer info: www.chardonfolk.nl

(afstand valt best mee, weet ik als Brabantse van origine :biggrin:Dit weekeinde was het weer erg leuk in St.Michielsgestel!! :dancing: En cajonneke heeft weer 8 harten sneller doen kloppen voor de doedelzak! :hug: :cool: :dancing: )

_________________
Niet zeuren, maar dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 25, 2012 1:08 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: zo dec 25, 2011 5:33 pm
Berichten: 33
Woonplaats: Tilburg
Hoi Distel en Cajonneke,

Ik had 'n tijd zitten twijfelen of ik wel of niet naar Sint-Michielsgestel zou komen.
't Niveau van de beginnersgroep leek me te laag, maar ik hoor ook nog niet tot de gevorderden en daardoor was was ik 'n beetje bang om tussen wal en schip te vallen.
Volgens Puck (van wie ik af en toe les krijg) zaten er bij de gevorderden wel meerdere mensen van ongeveer mijn niveau en had ik daar best bij mee kunnen doen, maar uiteindelijk heb ik toch gekozen voor 'n totaal andere besteding van 't weekeinde.
Misschien dat ik er volgende keer bij ga zijn...

En wat betreft Harlingen:
Cecilia is 'n heerlijk groepke en Jan is 'n zeer goeie doedelaar, maar hoe je er bij komt dat de afstand best meevalt weet ik niet. 'n Enkele reis met 't openbaar vervoer duurt ongeveer vier en 'n half uur.... (En als ik ga liften zit ik eerder in Parijs dan in Friesland.)
Ik wens jullie natuurlijk heel veel plezier in Harlingen, maar 't zal zonder mij zijn.

Veel groetjes allemaal.

_________________
En van je falderiedadeliediedelomdadeliefalderiediedelomdada


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling