mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 2:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr maart 09, 2012 1:28 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 04, 2003 10:37 pm
Berichten: 345
Op zaterdag 28 april 2012 houden wij alweer ons 11e bal in Harlingen! :dancing: :hug: :dancing:

In de middag zijn er een aantal workshops:

Greet Wuyts geeft een workshop voor CF-harmonica
In deze workshop werken we aan een paar dansmelodieën uit het Belgische repertoire. Mazurka, wals en chapeloise; traditionele muziek in een bescheiden eigentijds jasje. We vertrekken vanuit het akkoordenschema, oefenen de 'swing' die nodig is om de dans te ondersteunen en de muziek levendig te maken. Daarna construeren we de melodie of een improvisatie daarop. De schema’s en de melodieën staan genoteerd met noten en indien gewenst met tablatuur.

• Jan Leeflang geeft een workshop voor GC-doedelzak
Niveau: middengroep. Deze workshop is bedoeld voor spelers die het beginnerstadium achter zich hebben gelaten (je kent alle noten op je schalmei en kan die ook vlot en redelijk zuiver spelen, je durft al enkele melodieën in het openbaar te spelen :biggrin: ).

Er wordt aan de hand van Cecilia-repertoire gewerkt aan de ontwikkeling van basistechnieken, als ook aan versieringen, frasering en timing. Er wordt zoveel mogelijk op het gehoor aangeleerd.
In geval van hoge nood zijn er ook papieren nootjes.
Neem opnameapparatuur, inzet, (muziek)papier, geduld en schrijfgerei mee.

Thomas Hoste verzorgt een samenspelgroep
Een samenspelsessie, geleid door een draailierspeler…toegegeven, je moet lef hebben om je aan deze workshop te wagen! Ben je niet bevreesd van bourdonale klanken, hou je van een stevige swing & groove, ben je fijnbesnaard genoeg om enkele eenvoudige melodieën samen te ontdekken en te arrangeren…aarzel dan niet om je in te schrijven in deze workshop! In principe zijn alle instrumenten van harte welkom (zelfs een eeuwig rivaliserende doedelaar mag zijn instrument in de strijd gooien). Het is wel fijn als je vrij vlot een melodie oppikt (al dan niet van een partituur) en een creatieve inbreng durft aan de dag te leggen.
Mijn draailier staat standaard in de toonsoorten: C, D, G & A – zowel mineur als majeur.

De workshops zijn van 12.00-17.00 uur. Kosten: €25,-
Voor deelnemers van de workshops is er een gezamenlijke maaltijd tegen kostprijs.
Opgeven voor workshop (en maaltijd) uiterlijk 14 april 2012 via info@chardonfolk.nl

Na de workshops en gezamenlijke maaltijd is er BAL!!! :dancing: :hug: :dancing:

Het Balfolk wordt verzorgd door de groepen Cecilia (www.cecilia.be) en Chardon (www.chardonfolk.nl). Wij zijn erg blij dat Cecilia komt spelen op ons 11e bal in Harlingen! Met Greet Wuyts, Jan Leeflang en Thomas Hoste staat de groep garant voor mooie dansmuziek en een vrolijke noot! Chardon geeft met de draailier, doedelzak en harmonica in de basis een echte Franse sfeer aan het oorspronkelijk uit Frankrijk afkomstige ‘balfolk’. Met cello, percussie en altviool wordt een geheel eigen gezicht gegeven aan de dansmuziek.

Het bal begint om 20.00 uur. Open podium: 23.00-24.00 uur.
Entree € 8,50.

Waar?
Workshop en Bal vinden plaats in de zaal van de Stedelijke Muziekvereniging Harlingen.
Hoogstraat 55, 8861 AG Harlingen.

De zaal beschikt over een uitstekende houten dansvloer!!

Als je niet meer naar huis kunt/wilt, tot de kleine uurtjes wilt nagenieten van muziek en dans, of gewoon een slaapplek zoekt, is er een mogelijkheid tot overnachten in Huize ‘Chardon’. Geheel gratis, inclusief een heerlijk ontbijt. Neem zelf een slaapmatje en slaapzak mee; er is plaats genoeg. Opgeven vooraf is handig i.v.m. het ontbijt, maar hoeft niet.

Graag tot ziens in Harlingen!!!

_________________
Niet zeuren, maar dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 13, 2012 11:58 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 18, 2003 8:10 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Amersfoort
Ik denk dat ik gewoon lekker mee ga doen met de samenspel bij Thomas! Als rivaliserende doedelzakspeler, haha. Misschien dat ik Erik over kan halen om lekker op cello mee te doen. Dan maken we er een Chardon XXXS van. :biggrin:

Het gaat sowieso een gezellige muzikale dag (en ochtend) worden!

_________________
luctor et emergo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 9:08 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 04, 2003 10:37 pm
Berichten: 345
cajonneke schreef:
Ik denk dat ik gewoon lekker mee ga doen met de samenspel bij Thomas! Als rivaliserende doedelzakspeler, haha. Misschien dat ik Erik over kan halen om lekker op cello mee te doen. Dan maken we er een Chardon XXXS van. :biggrin:

Het gaat sowieso een gezellige muzikale dag (en ochtend) worden!


Zal ik jullie dan maar op de lijst zetten? :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :cool:

_________________
Niet zeuren, maar dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 8:01 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Helemaal niet, hij heeft al een afspraak met mij!!! :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 7:34 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 04, 2003 10:37 pm
Berichten: 345
méchant schreef:
Helemaal niet, hij heeft al een afspraak met mij!!! :hug:



Ik krijg anders helemaal geen aanmeldingen binnen voor Thomas.... :devilish: :devilish: :cool: :biggrin:

_________________
Niet zeuren, maar dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling