mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 1:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2012 12:45 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
De eerste aanmeldingen voor dit forum stammen dan wel uit 2002, maar volgens mij was het vorige jubileum gebaseerd op 2003 (MotaBal april 2008)

Geïnspireerd door de workshopgroepen die steeds groter worden lijkt het mij eigenlijk wel leuk om te kijken of we volgend seizoen niet een groot orkest van zo'n 15 muzikanten kunnen verzamelen om daarmee een aantal maanden te oefenen om dan in mei/juni 2013 (= 2008 + 5) een spetterend jubileum optreden te geven.
Na de ervaring met Vlaamsch op Texel 2010 met ver over de 15 muzikanten in de samenspelgroep, en nu afgelopen zaterdag met zo'n 12 muzikanten begin ik namelijk erg in de ban te raken van de mooie volle klank die zo'n orkest kan neerzetten.

Gebaseerd op het Mozart-project van D&D zou het idee dan zijn om ergens tussen september/november te beginnen met eens in de maand een zaterdag of zondag te verzamelen (of eens in de 2 weken een avond, of.. etc, maar niet elke week) om een repertoire van zo'n 8 nummers in te studeren om dan aan het eind van het seizoen een mooi jubileum optreden te geven, bijvoorbeeld bij een Musketon bal.

Om de verschillende aspecten van het mota-forum te benadrukken lijkt het mij juist leuk om het orkest te bevolken met vooral muzikanten die nog niet in (gevestigde)bands zitten, maar die wel via het mota-forum met de muzikale kant van balfolk in contact zijn gekomen. Bijvoorbeeld door workshops.
5 jaar geleden hadden we dan een cd met nummers van bands die min of meer onder invloed van het forum zijn ontstaan, nu zouden we dan een optreden hebben van min of meer bandloze mota-muzikanten (zij die het alleen met sessies en workshops moeten doen).
Maar natuurlijk zal er wel plaats zijn voor geïntereseerde bandleden of niet-motagangers
Natuurlijk zullen de geselecteerde deunen wel mota-waardig moeten zijn: oude sessie krakers & hits van mota-bands.

Benodigdheden:
- 1 docent (of 2 die goed kunnen samenwerken)
- 10, maar liefst veel meer, muzikanten (gebaseerd op een diversiteit aan instrumenten, en zowel echte volksinstrumenten als moderne(re)/klassieke instrumenten. Zodat we een echt orkest met blazers, strijkers, slagers, trekkers en draaiers hebben)
- 1 balorganisator met beschikbare zaal
- 1 oefenruimte


ik denk dat als we ons richten op 2013 ipv 2012 dat er dan genoeg tijd is om zoiets te organiseren. En de deelnemende muzikanten ook nog van mei tot september de tijd hebben om de deelnamekosten bij elkaar te schrapen & agenda's vrij te houden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2012 2:37 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Klinkt wel als een leuk plan.
Maar volgens mij hoeven we niet zo'n nadruk te leggen op non-bandjes-muzikanten. Wat mij betreft zouden alle muzikanten van de partij kunnen zijn.

Het zou in Nijmegen kunnen, maar ik denk dat dit te krap wordt: misschien zou de musketon mooier zijn voor zoiets. Wel zou ik met de beheerder in contact kunnen brengen om de zaal in Nijmegen als oefenruimte te huren.

min of meer off-topic:
Iertje schreef:
Gebaseerd op het Mozart-project van D&D zou het idee dan zijn...

:blush: Dit project wordt overigens 21 april, tijdens het workshopweekend 's avonds gepresenteerd. Daarnaast is er ook balfolk met oa Chardon. Aanmelden via balfolk.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2012 3:50 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Het idee van non-bandjes-muzikanten is ook niet absoluut, was meer zo benoemd om te voorkomen dat bandleden een druk op zich zouden voelen (wat je bij ideeen over een jubileum cd wel onbewust/onbedoeld creeert)

Natuurlijk is iedereen welkom!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 5:37 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
Iertje schreef:
De eerste aanmeldingen voor dit forum stammen dan wel uit 2002, maar volgens mij was het vorige jubileum gebaseerd op 2003 (MotaBal april 2008)

Ik had het zaterdag nog met Tourdion over het vorige jubileum en de mota cd is pas vier jaar geleden uitgekomen. Ik vond de tijd al zo snel gaan. We kunnen ons dus nog wel wat voorbereidingstijd permiteren.

Ik weet niet of Nijmegen wel haalbaar is als locatie. We hebben immers maar één ruimte en als we workshops en bal willen geven, is het wel handig als we tijdens de workshop kunnen opbouwen. Zeker als er nog veel mota-bands optreden. Of is dat alweer van de baan? Ik vind het idee van een workshop trouwens heel leuk. Het zou toch mooi zijn als op zo'n jubileum weer nieuwe initiatieven ontstaan. :love:

_________________
To be fond of dancing was a certain step towards falling in love (Pride & Prejudice)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 22, 2012 9:07 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ik ga in elk geval een stripboek uitbrengen met daarin alle spansbandjes van de afgelopen 10 jaar :dancing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 22, 2012 9:52 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
tourdion schreef:
Ik ga in elk geval een stripboek uitbrengen met daarin alle spansbandjes van de afgelopen 10 jaar :dancing:



Serieus? *Like*! :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 22, 2012 10:26 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Tourdion, een geweldig idee!

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 22, 2012 10:32 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Super, Tour :hug:
Kan ik al ergens een voorinschrijving doen? :love:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 22, 2012 5:27 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 04, 2003 10:37 pm
Berichten: 345
zeerover schreef:
Super, Tour :hug:
Kan ik al ergens een voorinschrijving doen? :love:


Zeerover komt er dan goed in te staan: Slomobabes (die bij mij nog steeds op de zijkant van de koelkast hangen - dwz een grote magnetische sticker) - VOLT! - Predzels! :applause: :biggrin: :dancing: :hug: of was het Pretzels?

Minimaal 3x vertegenwoordigd: 3x is scheepsrecht - way to go Zeerover! :hug:

Maarre: leuke ideeen!! :applause: Ik ben benieuwd welke 'we' gaan oppakken en wat tot uitvoering komt; zou jammer zijn als er niets gedaan wordt nav het jubileum!

_________________
Niet zeuren, maar dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 24, 2012 11:15 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 03, 2008 3:02 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Amsterdam
Kunnen er nog wat extra Slomobabes-t-shirts gemaakt worden? Op mijn allereerste bal werden net de laatste exemplaren uitgedeeld...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 24, 2012 9:34 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
gpvos schreef:
Kunnen er nog wat extra Slomobabes-t-shirts gemaakt worden? Op mijn allereerste bal werden net de laatste exemplaren uitgedeeld...


Ook één voor mij graag. Mijn geliefde S-babes shirt is ernstig aan het vergelen. Tijd voor nieuwe aanvoer van retrokleding!

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2012 9:53 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
:hug: Ik zal het er eens met de andere Slomobabe over hebben.

Er zijn trouwens nog twee shirts, maar dat zijn dames-shirts en die gaan denk ik niet passen...

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling