mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 11:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 22, 2012 9:49 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 9:20 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Nijmegen
Hallo muzikanten, ik ontving deze mail van Anke Koenraadt, van de Music Meeting in Nijmegen, misschien interessant voor de trekzakspelers onder jullie?

Citaat:
Ik ben Anke Koenraadt en werkzaam bij festival Music Meeting. Festival Music Meeting vindt jaarlijks plaats in Park Brakkenstein te Nijmegen en is een festival voor internationale wereldmuziek en jazz. Music Meeting heeft een uitgebreid workshopaanbod met workshops door internationale festivalartiesten. Zij geven in ongedwongen setting workshops aan amateurmuzikanten uit heel Nederland.

Nu hebben we een hele mooie en unieke workshop door Riccardo Tesi in de aanbieding. Hij heeft de chromatische trekharmonica op de kaart weet te zetten en heeft er veel kennis van in huis. Op Music Meeting treedt hij op met Beatriz Aguiar band. Ook zal hij voor een select groepje een korte workshop/les geven over de melodeon: de chromatische trekharmonica.
Daarom ben ik op zoek naar muzikanten die het interessant zouden vinden deel te nemen aan deze workshop. Er zijn geen kosten verbonden aan deelname. Zouden jullie mij hierin kunnen helpen? Kennen jullie goede kanalen die ik kan aanspreken? Zouden jullie het kunnen verspreiden?

Onderaan de email vind u meer informatie over de workshop van Riccardo Tesi.

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,

Anke Koenraadt
Riccardo Tesi

Riccardo Tesi wist dertig jaar geleden nog niet dat hij een kleine revolutie zou ontketenen door van Sardinië een trekzak mee naar huis te nemen. De suffige volksdansjes die er daar mee werden begeleid, konden hem niet bekoren, maar de directe en heldere klank van het instrument des te meer. Hij liet een chromatische variant bouwen om ook jazzakkoorden te kunnen spelen, en legde daarmee de kiem voor een heuse rage, want inmiddels zijn wereldwijd duizenden chromatische trekharmonicaspelers actief, vooral op het gebied van de neofolk. Tesi speelt op Music Meeting samen met Beatriz Aguiar Band.



Tijdens deze workshop zal Tesi meer vertellen over de melodeon: de chromatische trekharmonica. Daarnaast vertelt hij over zijn werk en speelt enkele voorbeelden. Er is eventueel ook een mogelijkheid dat deelnemers mee kunnen spelen.


Datum:

Maandag 28 mei 12:00-13:00 in Nijmegen


Locatie:

HAN dependance

Hoek Heyendaalseweg/Antillenweg

Nijmegen

lokaal M049

_________________
Mevrouw bij de biomarktkraam: Zijn die tomaten lekker? Wat denkt U zelf, zegt de verkoper, het is december, ze komen uit spanje en ze zijn oranje...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 22, 2012 7:39 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Wauw, jammer dat ik dan niet kan...

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 22, 2012 7:54 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Klinkt erg kort (1 uur!) en weinig interactief.

Bovendien gaat deze dame wel erg kort door de bocht in haar beschrijving van Tesi's carrière. Voor zover ik weet heeft hij eerst een paar bandjes met hele traditionele (dans)muziek opgenomen en daar was hij daar toen echt niet vies van!

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2012 9:45 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 13, 2007 1:50 pm
Berichten: 982
Woonplaats: Kost Ar' Wageningen
Ik weet iemand die heel graag wil gaan.
Waar (via welk mailadres) kan er worden aangemeld?

_________________
Stoomwals en IJsschottisch


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling