mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 3:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gehoorbescherming
BerichtGeplaatst: ma nov 12, 2012 11:47 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Ik weet niet of hier al een draadje over bestond, maar ik kan het niet meer terug vinden.

Heeft iemand hier ervaring met speciale oordopjes die bepaalde frequenties filteren om zo je gehoor te beschermen terwijl je speelt zonder dat het geluid vervormd? Ik zit eraan te denken om zoiets te laten maken, want ik speel samen met een klarinettist en dat is toch behoorlijk luid. Af en toe gaan we wel eens met een cabrette-speler spelen en dan is het echt duidelijk dat dat too much is voor mijn oortjes. Maar goed, dat komt niet zo vaak voor.

Zulke oordoppen zijn waanzinnig duur (ongeveer 150 euro voor twee oordoppen) en daarom wil ik graag weten wat jullie ervaringen zijn. Wie heeft dit soort oordoppen, hoeveel decibel hebben jullie laten filteren? Een kennis van mij heeft oordoppen omdat ze last kreeg van de djembés bij Afrikaans dansen, maar zij kan je niet meer goed verstaan als je tegen haar praat. De muziek hoort ze wel goed, zegt ze. Maar als je niet meer kan horen wat iemand tegen je zegt terwijl je speelt lijkt me dat toch wel hinderlijk?

Gebruiken jullie ze ook werkelijk? In welke situaties? Als je alleen oefent, als je oefent (ik speel trekharmonica en vind dat dat in je eentje nog wel mee valt), met een ander instrument dat nogal luid is, ook op het podium, of alleen bij repetities, bij workshops ???

Ik weet dat er bij Draailier en Doedelzak ooit geluidsmetingen zijn gehouden. Is dat ook voor andere instrumenten gedaan?

Kortom, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Fille :rose:

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 12, 2012 12:03 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
ha file,
Eerder is daar één en ander op het forum over geschreven. Dit staat hier
http://mota.spansen.nl/viewtopic.php?t= ... escherming

of vond je daar juist niet iets tussen wat je zocht?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 12, 2012 12:58 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Bedankt, ik kon het niet vinden. Heb het draadje weer opgepakt op het algemene forum.

Mijn verschil is vooral dat ik geen doppen zoek om mee naar een bal te gaan, maar om mee te spelen. Heb in het andere draadje de vraag gesteld of iedereen nog tevreden is sinds 2010.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 12, 2012 10:23 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
weet niet hoe dat daar in la france zit maar hier in nederland zijn er nog zorgverzekeraars die vanuit het basispakket nog een vergoeding geven op oordopjes. net als bij de aanschaf van een bril of gehoorapparaat. Kan je zo weer een paar tientjes schelen en heb je toch een professioneel opgemeten iets.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling