mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 10:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ik speel met gedraaide toets
Poll eindigt op zo apr 18, 2004 11:29 am
JAAAAAAAAAAAAAAAA YES YES YES 33%  33%  [ 1 ]
EIJJJJ 'K KIEK WEL UUT (nee dus) 67%  67%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2004 6:39 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
Citaat:
Dat kastje van den Moot kan aardig gillen en brullen. 't is praktisch een halve doedelzak.


Snik, hoe kan je! Als echte violist een beetje op een trekzak gaan spelen die klinkt als een halve doedelzak :sick: ! Hoe leg je dat ooit uit aan je nieuwe buren?!? :crying: :crying:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2004 6:54 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
zeerover schreef:
tourdion schreef:
De kast van de Castagnari bleek inderdaad van massief (bruin) hout te zijn en een stukje dikker dan het triplex van de Serenellini. Massief hout geeft de klank beter door dan gelaagd hout. Dat maakt al een behoorlijk verschil. Verder is de Castagnari ook een slagje groter dan de nogal kleine Selli.


Ik ben verbaasd. Mij is door een Zweedse trekharmonicabouwer eens uitgelegd dat massief hout niet kan.
Maar nou ben ik (@*# :angry: #**@) vergeten waarom dat volgens hem zo was. Weet iemand anders het misschien.
Cooper was jij daar niet bij? (of lag je toen nog te slapen?)

ZRS


Iets van massief hout maken is inderdaad een beetje eng omdat het eerder gaat werken, uitzetten of krimpen, en dan barsten gaat vertonen. Maar als je het goed doet kan het wel.

Een echt goede gitaar heeft ook een massief houten boven blad. Violen zouden pas echt rampzalig gaan klinken als het geen massief hout was.

Het kan dus wel, ga maar naar Mota en wip die kast even open. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2004 6:58 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
zeerover schreef:
tourdion schreef:
De kast van de Castagnari bleek inderdaad van massief (bruin) hout te zijn en een stukje dikker dan het triplex van de Serenellini. Massief hout geeft de klank beter door dan gelaagd hout. Dat maakt al een behoorlijk verschil. Verder is de Castagnari ook een slagje groter dan de nogal kleine Selli.


Ik ben verbaasd. Mij is door een Zweedse trekharmonicabouwer eens uitgelegd dat massief hout niet kan.
Maar nou ben ik (@*# :angry: #**@) vergeten waarom dat volgens hem zo was. Weet iemand anders het misschien.
Cooper was jij daar niet bij? (of lag je toen nog te slapen?)

ZRS


Ik ben eerlijk gezegd van het type dat blij is als hij het doet, en niet blij als hij het niet doet...
mijn kennis gaat niet heel veel verder dan als je op een knop duwt en dan trekt of duwt, komt er geluid uit....

Nou is dat een beetje overdreven, maar ...ik kan me inderdaad wel herinneren dat hij het erover gehad heeft, maar hoe en wat...al sla je me dood...
Misschien sliep iik inderdaad toen hij dat vertelde...die kans is uhm,... niet irreeel....

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2004 7:01 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
mota schreef:
'k Ben er blij mee, maar mijn balgspieren moeten nog wel wat gekweekt worden. Het zal nog wel even duren voordat ik zo breed ben als Cooper.. :worried:


Nou...dan ben je niet echt goed bezig....ik las ergens dat er geen suiker meer gegeten mocht worden...en wel bulgur (?) ofzoiets...Volgens mij is dat veel te gezond om daar even "gespierd" van te worden als ik.

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2004 7:48 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
tourdion schreef:
Het kan dus wel, ga maar naar Mota en wip die kast even open. :biggrin:
Rrr, beetje meer respect voor m'n kassie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2004 10:37 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Zeg mota, ik geloof dat wij (samen met ZRS) de enigen zijn die het van belang vinden om over het innerlijk van de trekzak te babbelen.

Zullen we lid worden van het Yahoo-trekzaktrekkers forum en eens vragen wat men daar vind van al die gegalvaniseerde stukken blik in de nieuwe Castagnari's? :raisedeyebrow:

Even een paar pogingen tot woordspeling:
Ik heb gehoord dat de verkoop van Castagnari stagneert. Ze hebben echt last van stagnatie bij Castagnari door die nare bombarie die klinkt als een valse kanarie.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2004 4:44 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
tourdion schreef:
Zeg mota, ik geloof dat wij (samen met ZRS) de enigen zijn die het van belang vinden om over het innerlijk van de trekzak te babbelen.

Zullen we lid worden van het Yahoo-trekzaktrekkers forum en eens vragen wat men daar vind van al die gegalvaniseerde stukken blik in de nieuwe Castagnari's? :raisedeyebrow:

Even een paar pogingen tot woordspeling:
Ik heb gehoord dat de verkoop van Castagnari stagneert. Ze hebben echt last van stagnatie bij Castagnari door die nare bombarie die klinkt als een valse kanarie.


:sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :cow: :cow:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2004 5:36 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
deconcurrent schreef:
tourdion schreef:
Zeg mota, ik geloof dat wij (samen met ZRS) de enigen zijn die het van belang vinden om over het innerlijk van de trekzak te babbelen.

Zullen we lid worden van het Yahoo-trekzaktrekkers forum en eens vragen wat men daar vind van al die gegalvaniseerde stukken blik in de nieuwe Castagnari's? :raisedeyebrow:

Even een paar pogingen tot woordspeling:
Ik heb gehoord dat de verkoop van Castagnari stagneert. Ze hebben echt last van stagnatie bij Castagnari door die nare bombarie die klinkt als een valse kanarie.


:sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :cow: :cow:


:angry: Mota gooi die xdl@##l van een triplexzagende :sick: Konkurrent van het forum :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2004 5:53 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
tourdion schreef:
....al die gegalvaniseerde stukken blik in de nieuwe Castagnari's?


Ik heb trouwens een popnageltang, dus als er eens iets rammelt dan zeg je het maar Mota! :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2004 10:44 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Je moet niet denken dat er iets gaat rammelen aan dat kastje van Knarko. Toen ik er een rustige Mazurka op speelde vond ie het al te dol worden en werd mij het spelen verder verboden.

Dat ding groeit op als een kasplantje, een mietje!

Overigens hebben Mota en ik wel een nieuw trekharmonica duo opgericht:

Bisonorité!!

jawel! En ons eerste optreden is op het afscheidsbal op 2 mei.

We spelen dan o.a. een Anglois in G grote terts van Kiers. Het wordt een hele act met zwoele heupbewegingen van Mota. En ik zal van de cercle de melodie spelen op zijn Castagnari terwijl ik op hetzelfde moment de bassen speel op mijn Serenellini!!

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 22, 2004 9:16 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
zeerover schreef:
tourdion schreef:
....al die gegalvaniseerde stukken blik in de nieuwe Castagnari's?


Ik heb trouwens een popnageltang, dus als er eens iets rammelt dan zeg je het maar Mota! :biggrin:


Er rammelt zeker wel iets, maar wat laat ik me lekker niet over uit...........




ps. (c)konucurrent schrijf je met een ... , inderdaad met een C :biggrin: :biggrin:

ps2 Die heupbewegingen, gaat dat wel goed komen? Ik hoop niet dat Tourke ook zijn lieflijke heupjes gaat bewegen, want dan weet hij niet meer hoe hij de vrouwen van zich af moet houden :kiss: :kiss:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 23, 2004 10:16 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
deconcurrent schreef:
[ps. (c)konucurrent schrijf je met een ... , inderdaad met een C :biggrin: :biggrin:


WAT schrijf je hoe?

:biggrin:
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 23, 2004 10:24 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Trouwens, als ik eelt op de rug van m'n balghand krijg, doe ik dan iets niet goed? :liar:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Milleret en Pignol
BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2009 10:52 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Zo, ik zet het hier maar even neer. Aangezien dat één van de belangrijkste gevolgen van de workshop is ;~) (dat ik m'n vijf ga draaien).

Net terug uit Normandië. Met Cooper twee dagen workshop gevolgd bij Milleret en Pignol. Beetje leipe onderneming misschien, twee keer 13 uur reizen voor twee dagen workshop, maar ach :~)
Milleret en Pignol zijn supergoede muzikanten en hebben een heel eigen stijl en visie op muziek (en harmonica's). 'k wilde zeker sinds ik ze vorig jaar live had zien spelen op het BBF, heel graag les van ze.
Deze workshop http://www.tradevol.com/ (lekker vage site...) had geen niveau-eis en dat was dus een mooie manier om eens kennis te maken.

Vaak geven ze workshops op superhoog niveau dat én misschien te hoog is voor me én niet te doen omdat ik nog maar amper Frans spreek. Na BBF (ze gaven ook een TLS) gevraagd of je les bij ze kon volgen als je geen Frans sprak (via Telenn gevraagd). Het antwoord was duidelijk "non".
Dus sinds november zit ik op Franse les...

Dat was nogal heftig afgelopen weekend... Ik met m'n kersverse mini-woordenschat (gelukkig samen met Cooper) tussen een kudde Fransen. Oef.... Heel vermoeiend. Viel me behoorlijk tegen. Het is moeilijk om te stoppen met proberen te volgen wat er gezegd wordt (tijdens het eten e.d.), maar doodvermoeiend als je het niet snapt.
Maar goed..

Donderdagavond kwamen we aan in Sées, dorpje in the-middle-of-nowhere van Normandië. (na 13 uur reizen voor mij, uit Grunn). Lopen dwalen door het dorp om de goede plek te vinden. Toen we er bijna waren werd Cooper bijna van de sokken gereden door Jean, de organisator die al wat bezorgd was (geloof ik). We hadden vertraging gehad, dus waren later dan gezegd.
Laatste stukje bij hem in de auto (fijn, zwaar zo'n tent en harmonica). Hij ratelde maar door in het Frans en reed ook als een fransoos :sick:
Maar erg vriendelijk en makkelijk allemaal.

Nadat we de tent opgezet hadden, kwamen nog twee Franse jongens (jaar of 16) en gingen we in het dorp naar de kroeg waar Stéphane en Norbert ook net waren. Moeizame communicatie in het Frans, maar gelukkig was er tafelvoetbal, waarbij Norbert "merde" schreeuwde en ik "kutzooi" ;)

Volgende dag kennis gemaakt met de Franse ontbijtgewoonten :sick: Koffie doen ze in een soepkom, zodat ze goed veel ruimte hebben om cake en brood met boter en jam te soppen. En niet even dippen, nee goed soppen, zodat het er bijna afvalt. En dan naar binnen slobberen... En daarna de koffie met vetrondjes van de boter opdrinken. Knettergek....
Est tu dans ton acciettes? Vroeg ik me geregeld af...

De eerste dag worskhop van Stéphane en de tweede dag van Norbert. We waren met zo'n 19 deelnemers en na een kennismakingsrondje opgesplitst in twee- en drie-rijers, wat ook aardig leek overeen te komen met het niveau. Cooper en ik hebben een drie-rijer, dus de eerste dag van Stéphane les.
Een scottish aangeleerd, met een lekkere ritmische begeleiding. En 's middags geïmproviseerd (slik.. ja, tussen de virtuoze Fransozen..). Ongeveer vijf rondjes gedaan. Stéphane gaf een scottish-begeleiding en daar mocht (moest ;)) je vrij over improviseren in Am. Niks geen pentatoniek, gewoon alles gebruiken.

Wat ik goed geleerd heb, van deze improvisatie-middag is dat ritme het allerbelangrijkste is bij een improvisatie. Als je ritmisch lekker/kloppend speelt, klinkt het in principe goed, ook al gebruik je maar een paar noten en is het verder niet zo interessant. Eerst ritme, dan de rest.
En (en dat is voor harmonica-spelers niet vanzelfspreken) het is erg nuttig om allerlei toonladders te oefenen, zodat je bepaalde loopjes in je vingers hebt, waar je op terug kunt vallen.
Dat wist ik eigenlijk al een tijdje, maar de zelf-discipline om dat te gaan oefenen is er niet helemaal. Hopelijk ga ik het nu echt doen.
M'n plan is om elke maand één toonladder te doen. :luck:

's avonds was het wat saai. Niet echt sessie o.i.d. en alleen maar harmonica's vind ik sowieso niet heel interessant. Ook wel erg moe na zo'n dag les in het Frans... Dus na nog wat rustige walsjes met Cooper gespeeld te hebben, redelijk vroeg de tent in :sleep:

De volgende dag les van Norbert. Hij begon z'n les met theorie. Oef... Muziektheorie in het Frans... Ik heb nog een deel opgenomen, zodat ik m'n Franse juf + klasgenoten kan laten horen hoe pittig het was ;~)
Wel wat mee gekregen, maar lang niet alles. Ik gok zo'n 20-30%. Die tritoon die laatst al langs kwam, kwam nu ook weer langs, dus als ik weer wakker ben (moe...) zal ik me daar in verdiepen.

Na de theorie een prachtige ballade geleerd, waarbij het vooral om balg-controle ging. Aanzwellen en uitdoven van tonen en juist paf-direct-aanspringen van tonen, etc. Behoorlijke spierpijn in m'n linker-arm nu ;~)

De zondag was er 's ochtends geen les, alleen 's middags. Jammer, want wij moesten al om twee uur weg.

Na een lange reis (niet zo'n goede indruk gekregen van de Thalys...) vannacht om twee uur thuis gekomen :~)
Nu rustig bijkomen en straks als Berend open is, bellen wanneer ie m'n vijfde toets kan draaien. Zonder duwende a door het leven, dat gaat toch eigenlijk niet...

En als ik puf heb, zal ik wat mp3's en filmpjes op internet zetten voor geïnteresseerden.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2009 12:15 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Stoere onderneming hoor! :applause:

Wel erg grappig dat je er juist tussen de fransen achterkomt dat je een gedraaide 5 wilt hebben. :biggrin:

Ik ben er blij mee. Kan ik ook weer eens op die mooie VanderAa van jou spelen.
:hug:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling