mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 3:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 28, 2006 9:26 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
bibster schreef:
Komt er overigens een lijn of een mic. (niveau) signaal uit dat balkje? Het zijn toch electretjes? Zit er in het bijbehorende doosje een voeding/batterij?

Eh.... :cow: In het kastje zit in elk geval een batterij, 9v.
Volgens het briefje is er een line input.. Verder weet ik het niet :cow:
Maar ik heb een M400 en een M405 mic en een standaard PSU maar dan met extra balansknop.
http://www.microvox.demon.co.uk/

bibster schreef:
Verder kan je ook de uitgang (6.25mm Jack neemt hij aan...) via je (gloednieuwe) jack-jack (gitaar) kabel(tje) naar een verloopje 6.25/3.5mm jack in de microfoon ingang van je geluidskaart stoppen. Kun je ook makkelijk(er) opnemen en afspelen.

Ik zal er zo'n verloopje bij nemen, dat noemde Tjopper ook al :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 28, 2006 11:32 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 17, 2004 2:57 pm
Berichten: 563
Woonplaats: Lasbordes FR-11400
zeerover schreef:
Volgens het briefje is er een line input.. Verder weet ik het niet :cow:
Ik heb het even opgezocht, maar het is een mic. UITGANG: Of te wel: Het signaal dat eruit komt is heeeeel zwak, en moet op een microfoon ingang aangesloten worden. (Zoals Tour al zei op de mic. ingang van je cass. deck, of op de mic. ingang van je PC)

_________________
"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 28, 2006 11:56 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
bibster schreef:
Ik heb het even opgezocht, maar het is een mic. UITGANG: Of te wel: Het signaal dat eruit komt is heeeeel zwak, en moet op een microfoon ingang aangesloten worden. (Zoals Tour al zei op de mic. ingang van je cass. deck, of op de mic. ingang van je PC)


De mic ingang van mijn computer deed het trouwens erg slecht met dat soort microfoontjes. Het signaalniveau is helaas niet erg gestandaardiseerd, dus je moet altijd maar afwachten of het werkt. Ik weet toevallig dat het met de mic ingang van een toshiba satellite wel erg goed gaat. (die had jij toch van je werk?)

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 28, 2006 6:04 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
martijnv schreef:
bibster schreef:
Ik heb het even opgezocht, maar het is een mic. UITGANG: Of te wel: Het signaal dat eruit komt is heeeeel zwak, en moet op een microfoon ingang aangesloten worden. (Zoals Tour al zei op de mic. ingang van je cass. deck, of op de mic. ingang van je PC)


De mic ingang van mijn computer deed het trouwens erg slecht met dat soort microfoontjes. Het signaalniveau is helaas niet erg gestandaardiseerd, dus je moet altijd maar afwachten of het werkt. Ik weet toevallig dat het met de mic ingang van een toshiba satellite wel erg goed gaat. (die had jij toch van je werk?)


Wordt de Piezo wel versterkt een omgevormd naar laag-ohmig voor je het aansluit? Hier zou het probleem kunnen liggen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 28, 2006 9:44 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
martijnv schreef:
[Ik weet toevallig dat het met de mic ingang van een toshiba satellite wel erg goed gaat. (die had jij toch van je werk?)

Klopt, die heb ik. En Frank heeft ook nog zo eentje. En die doet het inderdaad goed met het microfoontje dat ik bij m'n MD heb.
Benieuwd hoe het met de Microvox gaat. :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: microfox
BerichtGeplaatst: zo okt 29, 2006 1:15 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
"k heb het spul geïnstalleerd en even geoefend met vlot wisselen van harmonica. Gaat best aardig.

Het "live"luisteren naar de balans over de stereoversterker werkt niet echt, omdat je dan het instrument ook rechtstreeks hoort.
Dus ik heb wat verschillende balansen opgenomen op de compu en afgeluisterd.
'k heb nu één stand die zowel voor de Serenellini als de Cairdin goed lijkt.

De microfoon knalde erin trouwens bij het opnemen, bij de MD-microfoon moet ik de microfoon-levels op max zetten en dan is het nog zacht, maar hierbij moet ik het zachter zetten.

'k had nog naai-klitteband gekocht, zodat je geen lijmresten houdt als het verschoven moet worden, maar ik was toch te lui om te naaien en heb het maar gewoon geplakt.. :blush:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 09, 2006 11:43 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Zoals in het Groningenbal topic gemeld had ik daar problemen met de versterking. Luide Knallen uit de speakers.

Maandag meteen een brak stekkertje vervangen.

Maar gisteren bij een optreden voor stokdove bejaarden weer knallerij uit de installatie. Ik dacht even aan statische electriciteit en later aan een lege batterij. Dus ik schroef dat microvox kastje open. Ontdek ik dat het 9/voltsblokje niet helemaal goed in de aansluitnippels zit! Ja, logisch dat je dan vuurwerk krijgt.

Ik wist niet dat dit mogelijk was dus ik meld het maar even hier zodat men er rekening mee kan houden.

Gelukkig is dit type storing eenvoudig op te lossen. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 11, 2006 3:36 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 17, 2004 2:57 pm
Berichten: 563
Woonplaats: Lasbordes FR-11400
tourdion schreef:
Gelukkig is dit type storing eenvoudig op te lossen. :biggrin:
Stukje tochtstrip tegen het klepje!

_________________
"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2007 9:33 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Derck schreef:
Die gordijnen werken niet mee, da's waar, maar zou het ondansbaar worden als in zo'n zaal onversterkt wordt gespeeld.
Misschien zijn we gewoon teveel gewend geraakt aan de mogelijkheid van versterken en grijpen we er te snel naar???

Dit is een goed topic voor die discussie :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2007 10:01 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
zeerover schreef:
Derck schreef:
Die gordijnen werken niet mee, da's waar, maar zou het ondansbaar worden als in zo'n zaal onversterkt wordt gespeeld.
Misschien zijn we gewoon teveel gewend geraakt aan de mogelijkheid van versterken en grijpen we er te snel naar???

Dit is een goed topic voor die discussie :~)


Eerst was het "not done" om te versterken. Daarna een beetje toegelaten, vervolgens begint het gewoonte te worden. Eigen installaties worden aangeschaft en als er al wat staat ben je aan de plaatselijke lawaaidove amateuristische geluidsheidenen overgeleverd.

Op het Mokumbal dachten ze bij de techniek dat je "rondzingen" moet proberen te benaderen (met alle mislukkingen van dien). Zo zelden maak je mee dat de geluidsmens zo weinig mogelijk probeert te versterken.

Meer versterking betekent ook dat je als publiek veel harder moet praten om jezelf verstaanbaar te maken.

In Wageningen (voorjaar) speelde Koek hun debuut. Het was onversterkt en je hoorde de zaal stiller worden. In Amsterdam (mokumbal) werd Koek versterkt en de mensen konden "dus" gewoon of iets harder doorpraten.

Het aangename van dansworkshops is dat er geen pratend publiek bij is. Er is dan ook geen versterking nodig. Ik vind dat een feest. Mooie muziek met die ritmisch schuifelende voeten.

Versterking is niet nodig wanneer de niet-dansers hun geluid wat dempen als ze zo nodig iets moeten zeggen. Of gewoon de beleefdheid opbrengen zwijgend te genieten van muziek en dans.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2007 11:54 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
campie schreef:
In Wageningen (voorjaar) speelde Koek hun debuut. Het was onversterkt en je hoorde de zaal stiller worden.

Ja, maar dat vond ik (en menig danser met mij) niet zo handig. Dansen maakt ook geluid en je kon de muziek alleen maar vooraan horen en daar werd het dus ook erg druk ;)

Ik ben ook voor onversterkt als het kan, maar als Koek akoestisch in balans wil spelen, moet de rest van de band zich aanpassen aan de zachte akoestische gitaar. W.m.b. is Koek een duidelijk voorbeeld waar versterking nodig is als je meer dan een hand vol dansers hebt. Al is het maar een gitaarversterkertje voor Onno ;)

Ik hoop dat de workshop van Godon in Utrecht ook onversterkt kan, want dat is inderdaad bijzonder sfeervol Eric met bandoneon op een stoeltje midden op de dansvloer.. Onversterkt spelen maakt de afterparties en sessies wbt ook zo sfeervol.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2007 1:42 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
:biggrin: nog interessanter punt is hoe de voorliefde voor het onversterkte samengaat met het vraagstuk hoe we balfolk beter kan groeien??

als eenmaal de mensen in massa's naar binnen drommen en er 4 rijen gillende meisjes voor het podium staat zal er menig versterking aan te pas moeten komen.

:dancing: of de bandjes moeten gewoon knetter hard doedelzak (of evt. schalmei) gaan spelen

wellicht zijn de voorstanders van groeien ook de voorstanders van versterken tegenstanders en de grote liefhebbers van kleine bals de twee groepen die tegenstanders zijn van versterken?
anders komt er wel een klein probleem als er einddelijk die stadion tournee komt...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2007 2:26 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 10, 2007 3:32 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Enschede!
Ik ben een voorstander van groeien van Balfolk, niet van de bands op zich. De charme van balfolk is toch de directe communicatie tussen band en publiek, en de lol is er voor mij een beetje af als mensen vooraan stil gaan staan. Ik vond Koek in wageningen onversterkt echt ontzettend leuk, dus in die zin ben ik wel een voorstander van onversterkt spelen waar dat mogelijk is. Ik erken wel dat dat vaak gewoon niet practisch is, en dan heb ik geen problemen met een versterkingsinstallatie.

In conclusie: ik ben voor groei en matig tegen versterking, maar ik zie dan ook geen stadiontournee als doel. :cool:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2007 3:14 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di jun 27, 2006 10:13 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Leiden
Ik dat dat onversterkt spelen erg gaaf kan zijn, maar praktisch bijna nooit haalbaar is. dit lukt alleen wanneer íedereen danst en dus ook echt voor het dansen komt, of wanneer er bv. ook een loungeruimte met bar op de lokatie van het bal is.

Er is echter natuurlijk nog een verschil tussen versterken en VERSTERKEN... Wat mij betreft bij balfolk vooral niet teveel, je merkt vaak genoeg dat teveel versterken alleen maar meer lawaai van het publiek tot gevolg heeft. Het beste is een kleine instalatie die goed ingericht is op akoestische instrumenten, en een geluidsman die daarmee kan omgaan. zo dat je nét even goed de bourdon van de draailier en de bassen van accordeon eruit kunt halen :dancing:

_________________
---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2007 11:43 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 02, 2007 3:48 pm
Berichten: 93
Woonplaats: Berlin/Amsterdam
Blast schreef:
... instalatie die goed ingericht is op akoestische instrumenten, en een geluidsman die daarmee kan omgaan.

en dat blijkt toch vaak een probleem...
:luck: oNNo :luck:

_________________
aeLiXihr.org


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 133 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling