mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 12:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 19, 2010 9:26 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Lijntje schreef:
..en ik heb ook een (domme.. :cow: ) vraag:
Ik heb een nieuwe pre-amp, Yamaha ST9, en die heeft een minijack uitgang (beetje onhandig, maar so be it; of is het behalve onhandig ook slecht voor je geluidskwaliteit of zo? Hij kan nog geruild...). Dan heb ik dus een verloopkabel nodig om een connectie naar de mengtafel te maken. Wat is dan het beste: naar jack of XLR? Enneh.. female of male XLR..?


Mini-jackjes op het podium lijkt me vragen om problemen. Voor de computer is het wel prima. Ik zou 'm ruilen voor iets met een degelijker uitgang.

O, wacht. Ik begrijp nu pas, dat er een mini-jack snoertje in de pre-amp gaat. Hm, dat gaat misschien nog wel.

Dan moet aan de andere kant een male-jack XLR komen. Een snoertje mini-jack - XLR..... zou dat zo te koop zijn? Misschien toch maar ruilen..... :raisedeyebrow:

Tot zover het gezonde verstand inzicht van een non-techneut met enige ervaring op het gebied van podium-spaghetti. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 19, 2010 9:26 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Leve het volmaakt akoestische spansen! :dancing: :cool:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 19, 2010 9:42 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
tourdion schreef:
Je kunt van mij of misschien van iemand anders even een gitaar versterker lenen waar die jackplug meteen in kan. Op die manier kan je checken of het toch niet aan de verloopstekker ligt.

Anders kom ik een keer langs als het weer weer wat normaler is? En dan gaan we even klooien met schroevendraaiers en snoeren?
:hug:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 19, 2010 6:32 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
zeerover schreef:
Daar zit dus een grote jack. 'k heb een kabel (ook erbij gekregen toen ik de Captain kocht) die in de grote jack gaat en die ook eindigt in een grote jack. Daar zit dan een verloopstuk op, zodat het XLR is...
En dat doe ik in de pre-amp.

Jack -> XLR verloopjes zijn niet altijd zaligmakend.. daar is de DI voor ontwikkeld. Kun je geen jack in de preamp stoppen? Of een jack -> mini jack koppelding gebruiken en in je mixer stoppen om te kijken of er (zacht) signaal vanaf komt?

zeerover schreef:
Op de foto zie je dus die batterij. Rechts ervan zit de jack-uitgang en onder de batterij zit een minuscuul microfoontje. Waarom zit er überhaupt een batterij in, als er nog een pre-amp of DI nodig is?

Piezo of mic systemen hebben nog weleens een eigen batterij om te kunnen werken. Soms wordt dit overgeslagen door phantom power (via XLR). Je zou verwachten dat zo'n signaal geen preamp meer nodig heeft nee. Probeer het eerst eens zonder preamp?


Lijntje schreef:
Dan heb ik dus een verloopkabel nodig om een connectie naar de mengtafel te maken.

Ik zou een stekker als dit kopen :idea: en vervolgens in de DI prikken. Als het lijntje te kort is, kun je ook een jack kabel kopen en daar deze op pikken:
Afbeelding
Een verloopje naar XLR raad ik af, zie eerste alinea van dit bericht.

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling