mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 09, 2024 9:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2005 9:26 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
méchant schreef:
Mensen vergeten ook helaas dat vroeger toen er nog op lekkere houten vloertjes gedanst werd, mensen ook idd kwamen om te dansen en niet om bij te praten. Dus je moet met je tijd meegaan.

:devilish: Of gewoon een andere ruimte inrichten om bij te praten :kiss:

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2005 5:19 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
hérisson schreef:
:devilish: Of gewoon een andere ruimte inrichten om bij te praten :kiss:

Ik was afgelopen week in Dublin. Vond het leuk om te zien dat ze dit principe daar ook toepasten bij sessies in café The Cobblestones. Aan het begin van het café was een tafeltje waar de sessie plaatsvond. Deze ruimte was min of meer gescheiden van de rest van het café en er hing een bordje met de tekst "luisterruimte respecteer de musici". Je kon daar zitten om te luisteren, of iets verderop gaan zitten om te kletsen. In de Templebar werd de live muziek wel versterkt, maar dat was ook niet echt een sessie. De musici zaten middenin de kroeg en daaromheen werd druk gekletst en gedanst. Ik ontwaarde een soort Willowtree-achtige dans. :dancing: Vond het daar verder erg leuk om te kijken naar een grote, kaalgeschoren jongen vol tatoeages die waanzinnig viool speelde. :biggrin: :cool:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2005 7:54 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 17, 2004 2:57 pm
Berichten: 563
Woonplaats: Lasbordes FR-11400
Kikker schreef:
Vond het daar verder erg leuk om te kijken naar een grote, kaalgeschoren jongen vol tatoeages die waanzinnig viool speelde. :biggrin: :cool:
Hardcore Folk!

Tot zaterag, kikker, ik zal (vertaald) leesvoer voor je meenemen!

_________________
"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2005 8:59 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Off-topic :blush: :
bibster schreef:
Tot zaterag, kikker, ik zal (vertaald) leesvoer voor je meenemen!

:hug: :kiss: Alvast bedankt!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2005 8:25 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 02, 2004 10:40 am
Berichten: 132
Woonplaats: Wageningen
Kikker schreef:
hérisson schreef:
:devilish: Of gewoon een andere ruimte inrichten om bij te praten :kiss:

Ik was afgelopen week in Dublin. Vond het leuk om te zien dat ze dit principe daar ook toepasten bij sessies in café The Cobblestones. Aan het begin van het café was een tafeltje waar de sessie plaatsvond. Deze ruimte was min of meer gescheiden van de rest van het café en er hing een bordje met de tekst "luisterruimte respecteer de musici". Je kon daar zitten om te luisteren, of iets verderop gaan zitten om te kletsen. In de Templebar werd de live muziek wel versterkt, maar dat was ook niet echt een sessie. De musici zaten middenin de kroeg en daaromheen werd druk gekletst en gedanst. Ik ontwaarde een soort Willowtree-achtige dans. :dancing: Vond het daar verder erg leuk om te kijken naar een grote, kaalgeschoren jongen vol tatoeages die waanzinnig viool speelde. :biggrin: :cool:


haha wat leuk. Heb je arnoud nog gesproken? Die werkt/woont daar nu!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2005 1:57 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
En verder off-topic... :blush:
nanabozho schreef:
haha wat leuk. Heb je arnoud nog gesproken? Die werkt/woont daar nu!

Arnoud S. bedoel je??? Echt waar? Nee, wist niet dat hij daar nu woonde. :blush:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 22, 2005 2:50 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Op folkroddels is nu een soortgelijke discussie bezig, al gaat dat wel meer over het geluidsniveau:

http://www.folkroddels.be/artikels/17152.html


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 21, 2006 7:57 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
'k had het ook al tussen neus-en-lippen genoemd bij het Heukelum-topic, maar ook nog maar even in een topic dat meer van toepassing is.

'k zit er sterk over te denken om een microfoontje aan te schaffen voor m;n harmonica omdat ik het verschrikkelijk vind om tussen twee microfoons ingeklemd te staan.

'k heb er nul verstand van, dus alle tips en ideeën zijn welkom :~)
Ga in elk geval binnenkort bij Frans Tromp langs om te kijken wat hij verkoopt en wat hij me er over kan vertellen.

En 'k geloof dat er in september een harmonicabeurs is, waar misschien ook wel wat microfoontjes-stands zijn.
Daarna wil ik de knoop wel doorhakken denk ik.

Ervaringen? Ideeën? :idea:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 22, 2006 12:22 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di jun 27, 2006 10:13 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Leiden
Ach als t nogdig is gewoon een beetje uitversterken. Ik speel liever versterkt dan dat je keihard tegen steeds harder pratende mensen staat aan te spelen...
Was afgelopen jaar in Oxford, heb gespeeld in de Half Moon Pub. waauw wat een ervaring. gewoon simpelweg als er iemand een liedje zingt --> iedereen zn kop dicht houden!!! :applause: dat itt veel situaties in Nederland... :crying:

@ Zeerover
De AKG C416 wordt er regelmatig voor gebruikt. Vaak met 2 geloof ik, en je hebt een kastje aan je riem (met 9V voeding) waar je 2 mics in kunt pluggen en afzonderlijk volume kunt regelen.

de mic:
http://www.akg-acoustics.com/products/powerslave,mynodeid,128,id,273,pid,273,_language,EN.html

B 29 L (Battery operated phantom power supply and mixer for one or two microphones)
http://www.akg-acoustics.com/products/powerslave,mynodeid,128,id,42,pid,42,_language,EN.html

Ik gebruik een andere uitvoering van dezelfde mic. om mijn viool uit te versterken, bevalt prima!! (de C419, eigenlijk bedoeld om een sax mee te versterken... :biggrin: :cool: )

_________________
---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 22, 2006 12:46 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Blast schreef:
@ Zeerover
De AKG C416 ..

Dank voor de link. :~)
Klopt het dat ik er geen prijzen bij zie staan?

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 22, 2006 8:18 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
zeerover schreef:
'k had het ook al tussen neus-en-lippen genoemd bij het Heukelum-topic, maar ook nog maar even in een topic dat meer van toepassing is.

'k zit er sterk over te denken om een microfoontje aan te schaffen voor m;n harmonica omdat ik het verschrikkelijk vind om tussen twee microfoons ingeklemd te staan.

'k heb er nul verstand van, dus alle tips en ideeën zijn welkom :~)
Ga in elk geval binnenkort bij Frans Tromp langs om te kijken wat hij verkoopt en wat hij me er over kan vertellen.

En 'k geloof dat er in september een harmonicabeurs is, waar misschien ook wel wat microfoontjes-stands zijn.
Daarna wil ik de knoop wel doorhakken denk ik.

Ervaringen? Ideeën? :idea:


Zeerover, voordat je zoiets duurs aanschaft, praat eens met Distel. Die heeft een prachtig systeem op de harmonica zitten met klitteband. Prachtig geluid ook zoals je bij de Fest-noz in Harlingen heb kunnen horen. Ook goedkoper dan AKG. :love:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2006 10:52 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Ik heb net ook even zitten kijken (was getriggerd door het woord "sax" :blush: ) en zo'n AKG kost ongeveer 300 dollar. Veel geld inderdaad, maar ik weet niet hoe duur een microfoon normaal kost.
Het lijkt me een handig ding, maar ik vraag me af een microfoon op een knijpertje niet al teveel gaat wiebelen als je speelt.
Dan is een optie met klitteband waarschijnlijk beter.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2006 11:38 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Gromit schreef:
... en zo'n AKG kost ongeveer 300 dollar. Veel geld inderdaad, maar ik weet niet hoe duur een microfoon normaal kost.

Oef, da's best veel. Zeker als ik dan twee microfoontjes zou moeten hebben..

'k heb Distel ook maar eens een pb-tje gestuurd :luck:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2006 11:57 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di jun 27, 2006 10:13 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Leiden
de 416 werkt niet met een knijpertje, maar ik geloof met een plaatje dat je op het instrument bevestigt, waar je het zwanenhalsje inklikt (maar knijpertje werkt voor míj prima hoor ;) ). Ik weet overigens niet of ik echt zou vertrouwen klittenband-bevestiging :-s als dat wat ouder wordt, blijft het dan betrouwbaar?!!....
Maar idd, vraag even rond naar wat ervaringen van spelers, die spreken uit ervaring... :cool: (en websites, fora, googelen, etc.. :hug: )

_________________
---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 23, 2006 12:48 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Citaat:
Ik weet overigens niet of ik echt zou vertrouwen klittenband-bevestiging :-s als dat wat ouder wordt, blijft het dan betrouwbaar?!!....


Rol kost tussen de 2 en 4 euro, kan je een levenlang mee doen :cool:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 172 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling