Het handigste is een pass partout te kopen voor het hele festival. Je kunt losse kaartjes alleen per dag kopen en dan moet je elke dag in die hele lange rij gaan staan en dat is zonde van de tijd. Dansen kun je altijd en overal en 24 uur per dag.
Het leukste is de hele dag in en uit lopen, instrumenten uitproberen, in het cafe kijken en weer terug naar het park gaan, even bij het open podium hangen, Cooper tegenkomen en een dansje wagen
in het zonnetje of schaduw zitten en lekker kletsen, nog weer een rondje lopen, weer dansen, kijken, luisteren, naar je tent lopen en daar wat spelen, oh nee toch maar weer naar het kasteel want daar klinkt het toch wel weer erg leuk enz enz.
De concerten 's avonds zijn meestal niet echt mijn smaak, maar ik heb daar toch een paar hele mooie concerten gezien, bijv Hedningarna met veel rook en lichteffecten en motorzaag (je kunt je de reacties misschien wel voorstellen), verder een prachtig concert van The Brendan Voyage (compositie van Shaun Davey met Liam O' Flynn op Uilleann pipes. ik krijg nog kippevel als ik de cd draai) en vorig jaar Ti Jaz, een mix van bretons en jazz, we stonden in de stromende regen maar het swingde waanzinnig. O ja en twee jaar geleden een Italiaanse zampogna speler (ben even zijin naam kwijt, het was zoiets als Carlo di Pietri) ik heb een bandje opgenomen tijdens het concert en het was echt te gek.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wat ik heel relaxed vind is dat als je aan het koken bent op het veld
en de zon gaat onder en je hoort de muziek uit het kasteel komen en het gejuich, dat je weet dat je er niet bij hoeft te zijn maar dat je wel lekker kan meegenieten. Het feest gaat toch wel door en je schenkt nog maar eens een wijntje in. En dan wandel je naar de houten vloeren en dan dans je tot het weer licht wordt, dan totdat de bakker open gaat (om 5 uur), en dan totdat het cafe open gaat (7 uur)
En als iedereen weer wakker is wandel je terug naar je tent en ga je nog even lekker slapen.
Was het maar weer zover. Ik dwaal weer helemaal af.