mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo jun 23, 2024 8:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2007 1:55 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Afbeelding Afbeelding
Herv? Le Lu, Damada 2007

(weinig licht en nogal bewegelijk..)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2007 12:17 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Kikker schreef:
ik dans dus ik ben schreef:
En ik ga met heel veel spijt in het hart niet...
:crying: :crying: :crying: :crying: :sad::

En hij was er toch. :biggrin: Dank voor de fijne dansjes! :hug: :kiss:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2007 12:44 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Het was een heerlijk festival! Heel fijn gedanst en gespeeld en heel veel bekenden uit Brussel weer ontmoet. :) Via Michel, een sessiegenoot uit The Bank (Brussel) (en bekende van Fille) kwam ik in contact met een groepje van 5 Franse violisten die Zweeds speelden waarmee ik me zaterdagmiddag heb vermaakt en heb gerepeteerd en zelfs een klein optreden heb gegeven op het dorpsplein. Ze vroegen of ik ook wat Nederlands wilde spelen en toen speelde ik de Boerenschots. Daarop speelden zij direct een Franse schottisch die daar moeiteloos op aansloot. :) Echt een deun voor Folkie, zal 'm je snel eens leren. :biggrin: Ook erg leuk sessie gespeeld met Marinet, Sabine, nog een violiste en Michel. Weer heel veel nieuwe mooie deunen geleerd (en heel hard mijn Frans geoefend).
Ik vond het improvisatiebal heel inspirerend. Die manier van spelen doen wij met onze repetities soms ook met ons nieuwe trio de Bosviolen, maar dan zonder filmpje erbij. Dit was echt heel leuk om te zien en te horen. Ik had er ook wel aan mee willen doen, maar ik durfde niet zo goed.... :blush: Spelen voor dansers kwam dus pas 's ochtends vroeg en toen klampte ik me vast aan melodi?n die ik kende, maar ik werd inderdaad erg leuk begeleid door een leuke bassist en ook door een trekharmonica speler. :)
Het dansen was heerlijk! Voor mij was het bal met Parasol het hoogtepunt en ik heb ook heel erg genoten van Ronan Robert en Herv? le Lu. De overige groepen waren ook prima (wat raak je toch snel verwend...) Er waren heel veel goede dansers en ik vond het heel leuk toch al zoveel mensen te kennen vanuit Brussel.
Ik heb verder nog aan een leuke bourree en mazurka (uit de Berry) workshop meegedaan. Hmmm... de dagen lopen in mijn gedachten een beetje door elkaar omdat ze niet echt door nachten van elkaar zijn gescheiden. Ik heb geloof ik twee keer 's avonds tussen 7 en 10 en nog ergens een ochtend geslapen. :sleep:
Goed, het was zot om zo ver te reizen, het was slopend, maar ik ben nu toch weer zo vol van energie en inspiratie door het dansen en spelen dat ik het heel erg de moeite waard vond! :) :luck: :love:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2007 1:54 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: wo jan 10, 2007 8:26 pm
Berichten: 145
Woonplaats: brussel
Kikker schreef:
Kikker schreef:
ik dans dus ik ben schreef:
En ik ga met heel veel spijt in het hart niet...
:crying: :crying: :crying: :crying: :sad::

En hij was er toch. :biggrin: Dank voor de fijne dansjes! :hug: :kiss:


Ik kon het toch echt niet missen en heb mijn plannen op het laatste nippertje toch maar gewijzigd :-). Eigenlijk had ik heel graag Vag nog eens gezien, maar we kwamen vrijdagnacht pas om half drie toe. Het schijnt dat ze er mee gaan ophouden :-( - dus nu wil ik zeker in Gennetines geraken.

Ja, het was weeral een heel leuk festival. Jammer van de wind en de regen zondag. Voor mij vloeit ook alles weer ineen. Maar ik heb genoten van de workshop bourree van Hugues Rivi?re (ik heb de zaterdagochtend beginners gevolgd, Kikker had het over die van zaterdagmiddag) - een beetje Iers setdansen is ook altijd oppeppend, mijn polska weer wat geperfectioneerd, en in een deuk gelegen met Matias' 'danses joyeuses' - ik vroeg me weer af waarom het altijd maar tovercirkels en jigs zijn die gespeeld worden als er zoveel eenvoudige doorschuifdansen bestaan die minstens zo leuk zijn, en op net weer andere muziek.
En Eric Thez? vergastte ons zondagnamiddag op een leuk bal met veel suites met overgangen tussen alle mogelijke asymmetrische walsen en polka's en scottisches - een heerlijke dansante luisteroefening...

De bals - grootste verrassing was zeker en vast Simone Bottaso - waaw, wat een power in die sobere combinatie trekzak met viool - supergevarieerd, en allemaal heerlijk dansbaar. Van die jongen gaan we nog horen. TNT vond ik vorig jaar in Gennetines een positieve verrassing, en ze hebben dit jaar weer bevestigd. Zaterdagavond waren de dansvloeren wel zo erg gevuld dat ik regelmatig toch maar even mijn kop binnenstak op het bal musette; totaal foute muziek (accordeon met keyboard-hoempa-begeleiding), maar voor eventjes kan je je er toch heerlijk op uitleven -
Ik heb niet altijd zo op alle groepen gelet, wat van parket naar parket gedwaald en veel heerlijke muziek gehoord. Er waren veel waaw-momenten en ik kan niet meer precies zeggen bij wie ik dat allemaal had. Zondagochtend, na het heel fijne spel van kikker en haar gelegenheidsbandje, nog een energieboost gekregen in het parket ernaast, waar Daniel en nog een aantal andere muzikanten die ik niet allemaal kon plaatsen, nog heel stevig aan het spelen waren.

Kortom, het is weer fijn geweest - en slapen, tja, van 3 tot half acht zaterdagochtend, een uurtje zaterdagmiddag, 7 tot half tien zondagochtend, enkele hazeslaapjes overdag en van vijf tot half elf op maandagochtend: al bij al nog vrij veel dus :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2007 9:57 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 24, 2005 12:40 pm
Berichten: 1480
Woonplaats: Utrecht
Kikker schreef:
Het was een heerlijk festival!
Goed, het was zot om zo ver te reizen, het was slopend, maar ik ben nu toch weer zo vol van energie en inspiratie door het dansen en spelen dat ik het heel erg de moeite waard vond! :) :luck: :love:


Nou dat klinkt heus allemaal heel goed hoor Kikker, maar je hebt toch wel een heel leuk fiddelweekend gemist bij Jack en Anneke! :P
Iedereen vond het jammer dat je er niet was en je krijgt vast allemaal groetjes enzo!
Maar goed te horen dat je het zo leuk hebt gehad daar en je dus kennelijk een goede keuze gemaakt hebt! Ik heb het ook onwijs naar mijn zin gehad! :dancing: :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 30, 2007 12:10 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: wo jan 10, 2007 8:26 pm
Berichten: 145
Woonplaats: brussel
Om een ideetje te krijgen van Simone Botasso: http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... 2023131393 bevat een compilatievideo van een optreden van Stygiens, één van zijn groepen, op Capodanze. Je ziet hem alleszins goed bezig...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2007 4:11 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: wo jan 10, 2007 8:26 pm
Berichten: 145
Woonplaats: brussel
Duo Botasso komt naar belgi?, samen met de andere groep van Simon Botasso, Stygiens: zaterdag 29 september in Bornem...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2007 11:01 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Foto's van Lyra: http://www.lyra-photography.net/damada2007/

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2007 4:57 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Louise schreef:

Ja, stuk leuker dan tot nu toe op de damada site. Vond wel nog deze ;)

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 149 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling