zeerover schreef:
Cooper schreef:
Spreekt wel weer voor dat keurmerk trouwens, zodat mensen vooraf iets beter kunnen inschatten wat ze te wachten staat.
Ik denk dat juist door de veelzijdigheid van de verschillende bals, een keurmerk niet mogelijk is.
Mensen kunnen zoals gezegd op balfolk.nl een inschatting maken door te kijken naar de bals die er eerder op die locatie zijn geweest, door de bands die er spelen, door wat er eventueel omgeen geregeld is (eten en goede biertjes maken de kans altijd groter dat het leuk is
), etc.
Als je nieuw bent heb je geen flauw idee welke band wat voor muziek/sfeer met zich mee brengt. En foto's kijken helpt zeker, maar dan moet je je dus erg goed voorbereiden. vergelijk met Belgi?: als een buitenstaander naar een Boombal gaat, weet hij ongeveer wat hij kan verwachten, er wordt getracht de sfeer op de boombals een beetje vergelijkbaar te maken, de uitstraling is hetzelfde.
Maar een keurmerk is inderdaad lastig met de grote verscheidenheid aan bals. Dat is wat ik eerder ook al zei.
Wat je kunt doen is met een aantal mensen die er een beetje hetzelfde over denken een beetje dezelfde bals gaan organiseren. Als die dan onder eenzelfde vlag vallen weet iedereen dat bals onder die vlag dus ongeveer hetzelfde zijn. En kun je een afweging maken of dat het type bals is dat je leuk vindt of niet.
Dat zegt natuurlijk helemaal niks over hoe leuk bals zijn die niet onder die vlag georganiseerd zijn, dus daarvoor blijft gewoon de huidige situatie bestaan; daarvoor moet je dus foto's gaan kijken enzo,....
Alleen al door het feit dat ze op ?en en dezelfde balagenda staan wordt vaak gedacht dat alle bals hetzelfde zijn. (er wordt vaak zelfs vanuit gegaan dat het ?en en dezelfde organisatie is)
zeerover schreef:
En dat iemand dan een keer teleurgesteld is, omdat het niet zo leuk is als hij/zij gehoopt had, is jammer, maar dat kan gebeuren. Als je naar een concert of een theatervoorstelling gaat, is het ook wel eens minder leuk dan je gehoopt had. Dat betekent in het algemeen niet dat je nooit meer naar een concert of theatervoorstelling gaat...
Van mijn theaterbezoeken heb ik geleerd dat ik ofwel me heel goed voor moet bereiden en me heel goed moet inlezen in wat er nu precies op de planken gebracht gaat worden en of ik dat wel echt wil zien ..
ofwel gewoon naar een bekende groep moet gaan, daarvan is tenminste het niveau altijd gewaarborgd, en je weet ongeveer welke stijl je kunt verwachten.
Tegenwoordig neig ik persoonlijk eigenlijk regelmatig naar het laatste...door schade en schande wijs (wijzer
) geworden
W