mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma jun 24, 2024 1:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

wie vindt dat er eisen moeten zijn aan plaatsing op bf.nl?
ik 33%  33%  [ 6 ]
ik niet 67%  67%  [ 12 ]
geen mening 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 18
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 9:04 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Ik ben nog altijd benieuwd welke Nederlandse dansen geschikt zijn voor bal folk, dwz eenvoudig, leuk en geschikt voor meerdere melodieën. We hebben mensen al Nederlandse mazurka's zien dansen op 'Franse' melodieën (die van Madlot zijn allemaal Nederlands hoor, alleen zijn de meeste een stuk ouder dan die van Pier). De Boanopstekker doet men alleen op één melodie, maar dat geldt ook voor het Zotte Kieken: allebei hebben ze de status van een leuk rariteitje voor tussendoor.

Op Saint Chartier kom je meer van dat soort dingen tegen: Carnaval de Lande, Zevensprong...

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 10:09 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
balloot schreef:
Kees schreef:
Ik ben inderdaad benieuwd waarom er geografische grenzen gesteld worden aan balfolk.
Wat voor redenen liggen daaraan ten grondslag?


Bedoel je nu waar de dansen vandaan komen? Of waar het bal plaatsvindt?


Flimmie heeft de vraag al afdoende beantwoord, waarvoor dank.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 12:42 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ik heb gestemd dat er geen eisen moeten zijn aan plaatsing op balfolk.nl

Ik ben eigenlijk zelfs tegen dat WirTex zelf bedenkt of iets wel of niet op balfolk.nl past of niet. Wat mij betreft zou de organisator dat helemaal zelf moeten weten. Het lijkt me wel nuttig om dan een goede omschrijving van wat een balfolk is op balfolk.nl te hebben staan. Als daar overeenstemming over bereikt kan worden ten minste. Maar als de organisator zich daar niks van aan wil trekken; zijn ding.

Op die manier is het voor iedere danser erg fijn dat er een lijst is waarop alles wat ook maar een beetje op een balfolk lijkt op een lijst staat. Ik zou regelmatig kijken op die lijst of ik nog ergens heen wil, en ik ben prima in staat om aan de hand van de nu al bijgeleverde informatie te bedenken of dat een feestje wordt dat ik leuk ga vinden.


Als organisator die graag de balfolkscene wil vergroten ligt dat anders. Het lijkt me nuttig om de site niet enkel te zien als een lijstje met bals, maar om het te zien als een uithangbord. Een site waar mensen die nog nooit of pas een keer op een balfolk zijn geweest, gaan kijken en dan een goede indruk krijgen. Dat moet er dan op zo'n manier uitzien dat die mensen graag eens gaan kijken bij een bal.

En dan komt dat communicatie/educatie-verhaaltje weer om de hoek kijken. Om de iets meer gemiddelde Nederlander te trekken die af en toe eens uit wil gaan moet je ze niet naar een feestje sturen waarbij hardcore-traditionele-volksmuziek gespeeld wordt. Je moet ze sturen naar een feestje waar muziek gemaakt wordt die nog enigszins lijkt op iets dat ze kennen en in een setting die nog enigszins lijkt op wat ze kennen. Je leert mensen ook niet zwemmen door ze meteen in het diepe te gooien, maar door ze eerst in een ondiep zwembad de slagen te laten oefenen.

Momenteel is dat niet het geval.

Als danser die de balfolkwereld kent is balfolk.nl dus perfect zoals het is wat mij betreft.

Als organisator die nieuwe mensen wil trekken wijs ik nieuwe geinteresseerden niet graag naar balfolk.nl. Natuurlijk zijn er ook nieuwe mensen van wie ik verwacht dat ze prima uit de voeten kunnen met balfolk.nl, die stuur ik daar dan wel heen.

Even voor de duidelijkheid: dat heeft dus niks met mijn persoonlijke smaak te maken; ik zwem graag in het diepe.

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 5:28 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Cooper schreef:
Ik ben eigenlijk zelfs tegen dat WirTex zelf bedenkt of iets wel of niet op balfolk.nl past of niet. Wat mij betreft zou de organisator dat helemaal zelf moeten weten. Het lijkt me wel nuttig om dan een goede omschrijving van wat een balfolk is op balfolk.nl te hebben staan. Als daar overeenstemming over bereikt kan worden ten minste. Maar als de organisator zich daar niks van aan wil trekken; zijn ding.

Vind ik niet. Je houdt een website in de lucht omdat die een doel dient. Dat doel is het geven van info en bijhouden van een agenda over bal folk. Dus als iemand een limbo-dansavond wil promoten, moet hij dat niet op balfolk.nl doen.
Als er teveel van dat soort dingen komen en we moeten gaan zoeken naar balfolkavonden in de agenda tussen allerlei andere dansdingen of optredens of cursussen of samenzingavonden, is het einde zoek. Dan kan je niemand meer verwijzen naar de site want dan staat er alleen maar onzin op.
Het zijn niet de aanbiedende organisatoren die de agenda bepalen, maar de webmaster.

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 5:39 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
flimmie schreef:
Cooper schreef:
Ik ben eigenlijk zelfs tegen dat WirTex zelf bedenkt of iets wel of niet op balfolk.nl past of niet. Wat mij betreft zou de organisator dat helemaal zelf moeten weten. Het lijkt me wel nuttig om dan een goede omschrijving van wat een balfolk is op balfolk.nl te hebben staan. Als daar overeenstemming over bereikt kan worden ten minste. Maar als de organisator zich daar niks van aan wil trekken; zijn ding.

Vind ik niet. Je houdt een website in de lucht omdat die een doel dient. Dat doel is het geven van info en bijhouden van een agenda over bal folk. Dus als iemand een limbo-dansavond wil promoten, moet hij dat niet op balfolk.nl doen.
Als er teveel van dat soort dingen komen en we moeten gaan zoeken naar balfolkavonden in de agenda tussen allerlei andere dansdingen of optredens of cursussen of samenzingavonden, is het einde zoek. Dan kan je niemand meer verwijzen naar de site want dan staat er alleen maar onzin op.
Het zijn niet de aanbiedende organisatoren die de agenda bepalen, maar de webmaster.


Mee eens


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 5:54 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
flimmie schreef:
Vind ik niet. Je houdt een website in de lucht omdat die een doel dient. Dat doel is het geven van info en bijhouden van een agenda over bal folk. Dus als iemand een limbo-dansavond wil promoten, moet hij dat niet op balfolk.nl doen.
Als er teveel van dat soort dingen komen en we moeten gaan zoeken naar balfolkavonden in de agenda tussen allerlei andere dansdingen of optredens of cursussen of samenzingavonden, is het einde zoek. Dan kan je niemand meer verwijzen naar de site want dan staat er alleen maar onzin op.
Het zijn niet de aanbiedende organisatoren die de agenda bepalen, maar de webmaster.


Ook in het uiterste geval dat een organisator tussen (toekomstig) gestelde regels doorglipt, heeft de webmaster nog steeds het recht van de moderator. Ook achteraf na (plaatsing) mag dus nog steeds ingegrepen worden.
Uiteraard wel met goede argumenten.

Je kunt natuurlijk ook een afzonderlijk moderatorschap in het leven roepen. Met verkiezingen voor de functie en felle discussies. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 9:55 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
campie schreef:
Je kunt natuurlijk ook een afzonderlijk moderatorschap in het leven roepen. Met verkiezingen voor de functie en felle discussies. :biggrin:

een comissie! :devilish:

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 10:36 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
martijnv schreef:
campie schreef:
Je kunt natuurlijk ook een afzonderlijk moderatorschap in het leven roepen. Met verkiezingen voor de functie en felle discussies. :biggrin:

een comissie! :devilish:


Ik vond dat elk verzoek tot plaatsing een eigen topic op het forum moet krijgen. Kunnen jullie er uitgebreid over bakkeleien of het geplaatst kan worden, en aan de hand daarvan stellen we een Amazon-systeem op. Afhankelijk van wiens kant je kiest in een discussie, krijg je een andere selectie van bals op je home.balfolk.nl

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 10:46 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Louise schreef:
Ik vond dat elk verzoek tot plaatsing een eigen topic op het forum moet krijgen. Kunnen jullie er uitgebreid over bakkeleien of het geplaatst kan worden, en aan de hand daarvan stellen we een Amazon-systeem op. Afhankelijk van wiens kant je kiest in een discussie, krijg je een andere selectie van bals op je home.balfolk.nl

Ja! We weten waar je huis woont mannetje, deze bals krijg je lekker niet te zien. :devilish:

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 3:32 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di jun 27, 2006 10:13 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Leiden
met een persoonlijk inlog-geleelte, dat heet dan natuurlijk "My Balfolk.nl" ofzo, en onder de omschrijving van een bal "Bezoekers van dit bal bezochten ook ... en ..." whahaha

_________________
---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 3:37 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
En quantumkorting wanneer je meer dan 12 bals per jaar bezoekt... :laughing:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 12, 2007 12:30 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
en gratis het Balfolk Magazine en de balfolk-clubpas, voor nog meer leuke aanbiedingen en fanclubdagen! :laughing:

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 12, 2007 12:57 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Repelsteeltje schreef:
en gratis het Balfolk Magazine en de balfolk-clubpas, voor nog meer leuke aanbiedingen en fanclubdagen! :laughing:

En een eigen geurlijn met speciale herkenbare Deodorant :laughing:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 12, 2007 1:16 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
campie schreef:
Repelsteeltje schreef:
en gratis het Balfolk Magazine en de balfolk-clubpas, voor nog meer leuke aanbiedingen en fanclubdagen! :laughing:

En een eigen geurlijn met speciale herkenbare Deodorant :laughing:


:laughing: :laughing: de spans-deo, ruikend naar zweet, geitenkaas en biologische biertjes :laughing: :laughing:

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 13, 2007 6:55 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
ik begrijp dat er niks verandert?
:biggrin: :peace:
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 89 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling