(mumble, mumble)
Ook ik ben er niet bij in Bussloo, maar ik heb wat van de organisatie kunnen meemaken (als lid van een denkcommissie over de bijzonder lange afstand) en ik kan je verzekeren, een zwart gat of een ongeorganiseerd zootje is het allerminst.
Ik ken gelukkig ook de organisatie van Parade-achtige festivals (meegewerkt in Parade, rondgelopen en gespeeld op Oerol en Boulevard) en weet dat dat allerzeerst een bijzonder donker zwart gat kan zijn. Mijn ervaring leert dat de organisatie vooral met de hoofdacts bezig is, en voor hen alles zullen regelen, en voor iets wat ze 'er bij' doen, wat een bal-folk zeker zal zijn, zul je hard moeten vechten.
Dus scordi, vergeet het gemakkelijke meeliften, het open en gewillige publiek, het strak georganiseerde en gerenommeerde festival. Het zal me niets verbazen als ze vergeten het instant-bal-folk uberhaupt in de programma-dag-krant te vermelden. Temeer omdat een bal-folk juist n?et in de programmering van Noorderzon past. Kortom, de randvoorwaarden zullen allerminst duidelijk zijn.
Er is natuurlijk niets tegen Noorderzon, het lijkt me een bijzonder leuk festival, maar ik denk dat je een leuker bal zult hebben in Bussloo... Zeker omdat daar al een passend programmatisch kader is, gewillige mensen, een geinteresseerde organisatie etcetera. Kortom, alle zaken die jij van Noorderzon verwacht en waarvan ik je eigenlijk vrij zeker kan zeggen dat je die niet zult aantreffen.
Dit alles tenzij Tilia of Tourdi een hele goede vriend in de organisatie van Noorderzon hebben uiteraard. Want met de juiste contacten bereik je alles...