Ook ik ben naar Gent afgereisd voor de 10 jaar Boombal-party. Ik dacht nog een keuze te maken uit de workshops en andere activiteiten voorafgaand aan het bal, maar ik heb al die opties aan me voorbij laten gaan. Vantevoren Lieven nog even gesproken en hij maakte zich sinds een week toch wel zorgen over het verwachte aantal mensen (hij had de teller op Facebook flink zien oplopen) in de Kelderzaal. Die zag er inderdaad kleiner uit dan ik had verwacht, zeker gezien de daar geprogrammeerde bands. Parasol had aan het programma in de Turbinezaal (dansinitiatie) geen concurrentie voor de ervaren dansers, dus het was dan ook verschrikkelijk druk. Zo druk heb ik het op geen enkel bal ooit meegemaakt. Ook bij Naragonia (Variomatic met special guests stond daar tegenover in de Turbinezaal) was het ontzettend druk.
De periode tussen Parasol en Naragonia werd dan ook bovenmatig veel gebruikt om op muziek uit de muziekinstallatie te dansen. In een periode waarin normaal slechts een enkel koppel danst, was de dansvloer gevuld met dansers als op een normaal bal.
Embrio had zwaardere concurrentie, in de vorm van Accordzéam Tapas.
Hierbij lag het zwaartepunt wat betreft druktebeleving op de tweede.
Tijdens deze uren (01.00u/02.00u) begon eindelijk wat ruimte te ontstaan.
Na Embrio naar de Turbinezaal voor de versterkte, en daarna de onversterkte, sessie. Ik was over mijn dooie punt heen. Uiteindelijk ben ik tot zo'n half 6 doorgegaan, wat voor mij echt extreem lang is.
De hostel was erg dichtbij (@ Yellowflower, als je er vijf minuten over gedaan hebt, ben je of gaan kruipen of heb je een enorme omweg genomen).
Het ontbijt in het hostel hebben we volledig gemist (de man zei al dat het bij het ontbijt wel erg rustig was
). Maar een tentje op de Vrijdagmarkt (Eden, geloof ik) was een zeer goed alternatief en een regelrechte aanrader voor de volgende keer. Daarna nog even naar de St.Baafskathedraal en onderweg naar de auto in een soort chocoladetent beland.