mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr nov 01, 2024 4:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 444 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 30  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 04, 2010 9:42 pm 
Star

Kees schreef:
Psst, 1 en 2 oktober.
1 oktober: Boombal Deurne (bij Antwerpen) met KV Express en Chapeaux Bas.
2 oktober: Boombal Intiem in Hingene (gemeente Bornem) met Zlabya en Embrio.

Ik ga daar in ieder geval naar toe!

Het kwam veel mensen duideljk niet uit.
In Deurne was er naast mij nog 1 Nederlander, uit Maastricht, maar in Hingene was ik de enige. Erg goed voor de integratie uiteraard. Voorafgaand aan het tweede bal was ik samen met zeven Belgen al in een pizzeria wezen eten.
Op zaterdagmiddag naar twee musea geweest, waarvan 1 een muziekinstrumentenmuseum. http://museum.antwerpen.be/vleeshuis/ .
Dat zou voor velen van ons een interessant uitje zijn als je er toch in de buurt bent. De laatste zin op de bovengenoemde homepagelink is bijvoorbeeld: "In het Museum Vleeshuis | Klank van de Stad ga je echt op ontdekking door eeuwen muziek en dans in de stad.".

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 05, 2010 4:30 pm 
Pro

De 16e ga ik toch ook maar naar Gent voor het 10 jaar feest. Ik ga er vanuit dat het te druk wordt om fijn te kunnen dansen, maar het is wel leuk bekenden weer te zien.

Ik reis die zaterdag vanaf Utrecht met de trein, tenzij iemand echt ruimte teveel heeft en mij + vouwfiets mee kan nemen. Zijn er meer treinreizigers voor die dag?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 10, 2010 7:32 pm 
Pro

Een paar weken later is er een dansavond die me erg bijzonder lijkt. 25 uur balfolk in Waimes, Wallonië.

http://25hfolk.wordpress.com/programme/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 12, 2010 4:44 pm 
Star

Leon schreef:
De 16e ga ik toch ook maar naar Gent voor het 10 jaar feest. Ik ga er vanuit dat het te druk wordt om fijn te kunnen dansen....

Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben. Op facebook staan al 379 mensen die aangeven aanwezig te zijn. De mensen die dat aangeven, zijn slechts een deel van de mensen die daadwerkelijk komen en met dit aantal is al de helft van de beschikbare ruimte gevuld.
En dan heb ik het nog niet over de 500 'misschientjes'.

Ik denk dat ik er verstandig aan doe al bij de workshops aan te schuiven, zodat ik zeker weet dat ik binnen geraak. Ik ga in ieder geval al begin van de middag uit Nederland vertrekken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 18, 2010 3:09 pm 
Pilot

En het was druk in Gent... Maar: het was wel gezellig en ik heb nog behoorlijk wat fijne dansjes kunnen doen. Wat mij betreft was het een succes en ik hoop ik de toekomst vaker naar België te kunnen gaan voor bals aldaar. :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 18, 2010 6:22 pm 
Pilot

Gent was super! Inderdaad behoorlijk druk, vooral eerder op de avond, maar later werd het wat minder druk. Heerlijk om een hostel op 5 minuten loopafstand te hebben in een leuke stad als Gent. Heerlijk weekendje gehad! Wordt hopelijk vervolgd...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 18, 2010 7:25 pm 
Rookie

Tijdens de sessie was het eindelijk fijn dansen, maar toen was ik eigenlijk te moe... Toch nog wel wat fijne dansjes gedaan toen ik mezelf eenmaal weer overeind wist te trekken =) Was het verre reizen zeker waard!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 18, 2010 8:57 pm 
Rookie

Wilt er trouwens iemand morgen ook naar Gent gaan? er is een zweeds avondje met een zweeds trio,, ik zou wel graag willen gaan maar niet alleen! (het is in Aalst)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 19, 2010 12:02 am 
Star

Ook ik ben naar Gent afgereisd voor de 10 jaar Boombal-party. Ik dacht nog een keuze te maken uit de workshops en andere activiteiten voorafgaand aan het bal, maar ik heb al die opties aan me voorbij laten gaan. Vantevoren Lieven nog even gesproken en hij maakte zich sinds een week toch wel zorgen over het verwachte aantal mensen (hij had de teller op Facebook flink zien oplopen) in de Kelderzaal. Die zag er inderdaad kleiner uit dan ik had verwacht, zeker gezien de daar geprogrammeerde bands. Parasol had aan het programma in de Turbinezaal (dansinitiatie) geen concurrentie voor de ervaren dansers, dus het was dan ook verschrikkelijk druk. Zo druk heb ik het op geen enkel bal ooit meegemaakt. Ook bij Naragonia (Variomatic met special guests stond daar tegenover in de Turbinezaal) was het ontzettend druk.
De periode tussen Parasol en Naragonia werd dan ook bovenmatig veel gebruikt om op muziek uit de muziekinstallatie te dansen. In een periode waarin normaal slechts een enkel koppel danst, was de dansvloer gevuld met dansers als op een normaal bal.
Embrio had zwaardere concurrentie, in de vorm van Accordzéam Tapas.
Hierbij lag het zwaartepunt wat betreft druktebeleving op de tweede.
Tijdens deze uren (01.00u/02.00u) begon eindelijk wat ruimte te ontstaan.
Na Embrio naar de Turbinezaal voor de versterkte, en daarna de onversterkte, sessie. Ik was over mijn dooie punt heen. Uiteindelijk ben ik tot zo'n half 6 doorgegaan, wat voor mij echt extreem lang is.
De hostel was erg dichtbij (@ Yellowflower, als je er vijf minuten over gedaan hebt, ben je of gaan kruipen of heb je een enorme omweg genomen).

Het ontbijt in het hostel hebben we volledig gemist (de man zei al dat het bij het ontbijt wel erg rustig was :biggrin: ). Maar een tentje op de Vrijdagmarkt (Eden, geloof ik) was een zeer goed alternatief en een regelrechte aanrader voor de volgende keer. Daarna nog even naar de St.Baafskathedraal en onderweg naar de auto in een soort chocoladetent beland.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 19, 2010 9:49 am 
Star

Voor de mensen die het leuk vinden enige foto's ( :liar: ) te bekijken van 10 jaar Boombal, zie hier:
http://www.boombal.be/foto_oktober_2010_gent/index.htm

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 11:00 am 
Allstar

Ik overweeg vrijdag naar brussel te gaan, Queimada met brotto lopez en balacordes. Is er iemand die mee wil (en die vervoer heeft?)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 12:45 pm 
Rookie

Donderdag is in antwerpen ook een leuk bandje --> gala avondje, ik ga dan al naar belgië en reis vrijdag door (:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 2:32 pm 
Allstar

Stuiterbal schreef:
Donderdag is in antwerpen ook een leuk bandje --> gala avondje, ik ga dan al naar belgië en reis vrijdag door (:

Je bedoelt het cocktailbal met duo Brotto-Lopez? Voor zover ik weet is daar niks gala aan hoor. Gewoon een leuk bal in een klein zaaltje met een gezellige bar met cocktails (maar die bewaar ik wel voor als ik gewoon op de fiets naar huis kan...).

Ik heb donderdag al andere plannen en vind t wat ver rijden voor 2 uurtjes bal. Dan ga ik liever vrijdag naar brussel waar tenminste wel 2 groepen spelen. (En eigenlijk twijfel ik daar zelfs over...)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 9:44 pm 
Pilot

Kees schreef:
De hostel was erg dichtbij (@ Yellowflower, als je er vijf minuten over gedaan hebt, ben je of gaan kruipen of heb je een enorme omweg genomen).

Ach, een ruwe schatting hoor, het was waarschijnlijk wel minder. Maar die trap.... ;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 10:39 pm 
Pilot

Yellowflower schreef:
Ach, een ruwe schatting hoor, het was waarschijnlijk wel minder. Maar die trap.... ;-)

Goed excuus, want wij zaten een verdieping hoger dan Kees. :P

Vrijdag gaat helaas niet. Ik ga weer eens naar het hoge noorden. (was daar ook niet toevallig een bal? ;))

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 444 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 30  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur