Christine schreef:
Ik snap het probleem ook niet, als je tegen bent, dan gebruik je die knop toch gewoon níet?
Die vlieger gaat helaas niet op. Trek de lijn maar eens naar bijvoorbeeld stoplichten: als je voor stoplichten bent, wacht je netjes bij rood en rij je door bij groen, maar als je tegen het gebruik van stoplichten bent, dan rij je gewoon altijd door... Nee dus, dat werkt niet; het systeem kan alleen ingevoerd worden als iedereen er in meegaat. Het idee van Campie om een subforum voor editers en een subforum voor non-editers te creëren lijkt me dan beter
Een spelfout in de vorm van d/t of zoiets is geen wereldramp; je kunt er vaak best overheen lezen, de bedoeling is wel duidelijk. Volgens mij is er nog nooit iemand zwaar afgerekend op zijn spelfouten. Zolang het geen msn-taal wordt, kan het best door de vingers gezien worden.
Ik vind het vooral een vervelend idee dat er dingen weggehaald of gewijzigd kunnen worden waardoor dingen die daarna geschreven worden opeens hun context verliezen. Het doorlezen van een topic kan daardoor onlogisch worden. Hierbij wil ik niet perse misbruik als voorbeeld geven, maar kijk bijvoorbeeld naar het topic over Gooik waarin Menno zich in een datum vergiste; daar reageerde Dorine op, en in dit geval is uit het verhaaltje wel af te leiden waar het over gaat, maar als Menno stilzwijgend de datum gewijzigd had, was het opeens een raar verhaal geworden. Zo hoeft het dus helemaal niet over misbruik te gaan (sterker nog, ik heb er om moeten lachen!), maar kan de edit-functie dingen wel onlogisch maken en daardoor niet prettig (terug)leesbaar.
Daarom vind ik de optie om de edit-knop slechts bruikbaar te maken voordat er een volgende post volgt wel acceptabel; dan zal er nog altijd een logisch geheel blijven bestaan.