mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 10:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 2:04 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Hallo allen,
aangezien mijn verzameling klarinetten wat te groot wordt ga ik mijn C klarinetje afstoten. De ruimte hier is beperkt en hij staat me in de weg aangezien ik er nooit op speel.

Het is geen geweldig instrument, en op het moment niet erg ingespeeld, maar als je hem weer inspeelt is ie best ok. Maar het blijkt dat ik inmiddels zo gewend ben aan in C spelen op mijn Bb klarinet, dat ik eerder meer in de war raak dan dat ik voordeel heb van het feit dat ie in C staat.

Het gaat om een kunststof klarinet van het mark 'Classic Jazzy' (dat zou ook het model zou kunnen zijn, maar het is het enige wat er op staat). Toen ik hem net had heb ik er redelijk wat op gespeeld en toen speelde hij best lekker. Op het moment speelt ie voor geen meter want de polsters zijn uitgedroogd, maar met twee weken stug doorblazen zou dat goed moeten komen.

Ik heb hem destijds van een andere mota-ganger overgenomen, maar ik weet even niet meer wie ook alweer en kan de oorspronkelijke post niet vinden, dus ik weet ook niet precies wat ik er toen voor betaald heb (niet heel veel dacht ik).

Nouja, om een lang verhaal kort te maken, de eerste die 'ja ik!' roept mag hem hebben, op voorwaarde dat ie zelf zorgt voor het transport. De mogelijkheden zijn: Ophalen op het bal in Groningen, op een andere dag ophalen in Groningen, of de verzendkosten betalen. Daarnaast ga ik de meeste weken met de trein van Groningen naar Arnhem, dus als je ergens aan die route woont is er ook wel wat af te spreken met afgeven op het station.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 5:20 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Mag ik het op facebook (oeps) zetten en de reacties hier terugkoppelen?

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 8:15 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Ja hoor , zolang ik zelf maar niet hoef te facebooken :biggrin:

Of verwijs naar dit topic, dan kunnen mensen het verder zelf regelen (een klein beetje moeite voor een gratis instrument lijkt me toch niet teveel gevraagd).

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 04, 2014 9:02 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Hoe beginner-vriendelijk zou deze optie zijn?... Ik heb er wel eens over gedacht om het proberen te leren, maar het is er nog nooit van gekomen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 04, 2014 9:32 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Jojo schreef:
Hoe beginner-vriendelijk zou deze optie zijn?... Ik heb er wel eens over gedacht om het proberen te leren, maar het is er nog nooit van gekomen.


Dat is altijd een dilemma met klarinetten. Klarinetten van 1000+ euro spelen ontegenzeggelijk lekkerder en makkelijker dan goedkope, maar als complete beginner 'om te proberen' ga je dat geld niet uitgeven.

De beste methode is eigenlijk om les te nemen bij een muziekschool waar ze goede instrumenten verhuren. Maar als je een beetje een volhouder bent kan het best met dit klarinetje. Een flink dun rietje erop in het begin (1.5 ofzo). En er even rekening mee houden dat ie de eerste 2 weken sowieso beroerd speelt en dat dat alleen beter wordt als je iedere dag op zijn minst een kwartier erop blaast.

Maar het blijft lastig. Als je deze neemt is het denk ik handig om ergens in de buurt iemand te zoeken met een goede klarinet om daar zo nu en dan op te blazen, zodat je een beetje weet welk deel van je eventuele gebrek aan succes aan het instrument ligt en welk deel aan je training.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 04, 2014 12:30 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Ik had er inderdaad ook al wel eens aan gedacht om naar een muziekschool te stappen, maar dat gewoon nooit gedaan. Zo'n klarinet die je aan ligt te kijken is daarin natuurlijk een goede motivatie ;-)

Mocht iemand hem echt graag willen hebben, dan mag die wat mij betreft ervoor gaan; mocht je hem nou niet kwijt raken, dan wil ik zeker proberen ervoor te zorgen! En dan ook op zoek naar iemand die me er iets van kan leren..!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 04, 2014 6:40 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 31, 2008 9:50 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Groningen
Hoi Martijn,
Ja ik wil het wel proberen!!!!!
Neem je hem zondag mee???
Femke

_________________
Wat zat er in dat bier? Mijn hoofd doet zeer.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2014 4:27 pm 
Offline
Newbie

Geregistreerd: di nov 04, 2014 11:40 am
Berichten: 1
Ik zou hem ook met liefde aan mijn verzameling toevoegen, maar ik geloof dat ik inmiddels te laat ben?
Nou ja, mocht Femke het toch niets vinden houd ik me aanbevolen ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2014 4:41 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Femke heeft hem, inmiddels geclaimed inderdaag, aangezien Jojo zei hem alleen te willen als niemand anders hem wou heb ik hem Femke toegezegd.

Ik heb alleen (bij deze minofmeer) een extra voorwaarde gesteld, namelijk dat Femke hem indien ze er weer flauw van is ook weer moet weggeven, dus je zou je eventueel bij Femke kunnen melden , maar dat is dan verdre niet echt meer mijn zaak ;-).

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling