Ernie schreef:
....het is goed een hele nacht vol te houden dan springen, er passen meer stellen op de volle dansvloer en het zo gezellig. Om maar eens een paar voordelen op te noemen.
Maar de nadelen? En hoe close kun je gaan met een vreemde? Cheek-to-cheek tangostijl?
Wilde je dit topic zo graag openen dat je Nederlands je een beetje in de steek liet?
Dat van die volle dansvloer is hier nog slechts een utopie denk ik, maar verder ben ik het geheel met je voordelen eens. Ik dans graag close, omdat het veel prettiger leidt en (daardoor?) gezelliger is.
Een bijkomend voordeel: bij het dansen met een beginnend danser is het eigenlijk makkelijker om close te dansen, OMDAT het prettiger leiden/volgen is.
Lekker dansen op een afstandje kan ook, maar is eigenlijk moeilijker, aangezien het lastiger is om aan te geven wat er gaat gebeuren.
En de nadelen,...ach ik dans toch liefst met mensen met wie ik het ook prettig vind om close te dansen, dus daar zie ik geen problemen. En hoe close? ligt helemaal aan hoe het het prettigst danst met die persoon...
En ik ben niet erg jaloers aangelegd dus als ik @ zie dansen met een ander vind ik dat alleen maar leuk. Maar voor de mensen die wat meer last hebben van jaloezie,...tsja,...het is gewoon gezellig toch?
W