mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 10:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bal-organisatie
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 3:35 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Gromit schreef:
Cooper schreef:
Scordatura schreef:
... en gezien de matige samenwerking die er tussen de organisatoren is,...
Dat zou natuurlijk kunnen veranderen



Als je het bal op een groter niveau wilt brengen zul je daar zelf actief aan moeten bijdragen. (wie schreef er ook al weer dat lui zijn in zijn genen zat... :wink: )

Als de organisatoren van de grotere bals gezamenlijk willen optrekken om het balfolk op een groter niveau te brengen, is het een kwestie van een afspraak maken, een werkplan maken en subsidie aanvragen (bijv bij Folkfusie. :idea:).



Zo lui was ik nu ook weer niet...

Wij, dat zijn tot nu toe de organisatoren van Boschbal, de bals in Moira en Musketon in Utrecht, +WirTex (Nijmegen) hebben een aantal keer om de tafel gezeten. We hebben daar bedacht dat we beter gaan samenwerken en samen onze PR gaan doen en zoeken daarvoor een naam .
Balfolk.nl ligt nogal voor de hand om onze activiteiten onder te plaatsen.
Voor veel mensen lijkt dat al een organisatie, getuige de vele verzoeken aan WirTex ("kunnen jullie met balfolk.nl niet eens dit en niet eens dat...") We zijn van plan om dus een organisatietje op te zetten die aan die vraag beantwoordt. Als we balfolk.nl daarvoor gebruiken is het logisch dat de agenda die daar nu staat naar een andere pagina verhuist, bijv. balagenda.nl (dat zou de lading ook beter dekken).
Voor veel mensen geldt nu al "WirTex=Balfolk.nl" (en dat zou dus zo blijven), maar omdat dat misschien niet voor iedereen zo is willen we graag van jullie horen wat jullie daarvan vinden.

Vraag is tweeledig dus: wat zouden jullie ervan vinden als er een organisatie ontstaat die gezamenlijk bals gaat organiseren onder de naam balfolk.nl?
En weten jullie een naam die de lading beter zou dekken dan dat?

en in rechstreeks antwoord op Gromit; als het goed is wordt daar al over gepraat.

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 3:53 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Later komt hier waarschijnlijk wel iets uitgebreider het hoe en wat van wat we van plan zijn :-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 4:26 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
ik zou het jammer vinden als balfolk.nl, wat toch en aantal jaar *het* visitekaartje van *alle* balfolk in nl is geweest, opeens een andere betekenis krijgt.

Ik denk dat het beter is om een andere naam te kiezen voor zo'n organisatie, aangezien balfolk te algemeen is om een merk te zijn.

Wat voor naam weet ik ook niet precies,

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bal-organisatie
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 4:34 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Cooper schreef:
Vraag is tweeledig dus: wat zouden jullie ervan vinden als er een organisatie ontstaat die gezamenlijk bals gaat organiseren onder de naam balfolk.nl?
En weten jullie een naam die de lading beter zou dekken dan dat?


Daar ben ik tegen.
Balfolk.nl is van ons allemaal. We hebben dat met meerdere mensen opgezet en het is een site waar al onze intitiatieven (workshops, bals) op geplaatst worden.
Als nu bals uit Utrecht, Den Bosch en Nijmegen onder het kopje balfolk.nl gaan vallen en andere bals niet, dan ervaar ik dat toch als een soort afgeschoven worden. Organisatoren van de bals die ook al jaren bij dragen aan de balfolkwereld in Nederland zouden dan opeens niet meer mee mogen profiteren van wat we samen met balfolk.nl hebben opgezet. Of in elk geval op een andere manier, want onder een andere (mijns inziens minderwaardige) naam.

Als je iets nieuws opzet, mag je zelf gaan werken aan je image en niet alvast starten onder een image dat we met z'n allen neergezet hebben.
Balfolk.nl bestaat nu al een aantal jaren, als er iets nieuws bedacht wordt (goed initiatief trouwens) dan kan daar gewoon een nieuwe naam voor bedacht worden. Dat lijkt me wel zo duidelijk. Nieuwe organsiatie, nieuw concept, nieuwe naam.

Een naam weet ik niet zo één-twee-drie. Lijkt me ook logischer als jullie dat zelf bedenken, want jullie weten wat je concept is, dus wat voor naam en eventueel logo daar bij past.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bal-organisatie
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 4:45 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Cooper schreef:
Gromit schreef:
Cooper schreef:
Scordatura schreef:
... en gezien de matige samenwerking die er tussen de organisatoren is,...
Dat zou natuurlijk kunnen veranderen



Als je het bal op een groter niveau wilt brengen zul je daar zelf actief aan moeten bijdragen. (wie schreef er ook al weer dat lui zijn in zijn genen zat... :wink: )

Als de organisatoren van de grotere bals gezamenlijk willen optrekken om het balfolk op een groter niveau te brengen, is het een kwestie van een afspraak maken, een werkplan maken en subsidie aanvragen (bijv bij Folkfusie. :idea:).



Zo lui was ik nu ook weer niet...

Wij, dat zijn tot nu toe de organisatoren van Boschbal, de bals in Moira en Musketon in Utrecht, +WirTex (Nijmegen) hebben een aantal keer om de tafel gezeten. We hebben daar bedacht dat we beter gaan samenwerken en samen onze PR gaan doen en zoeken daarvoor een naam .
Balfolk.nl ligt nogal voor de hand om onze activiteiten onder te plaatsen.
Voor veel mensen lijkt dat al een organisatie, getuige de vele verzoeken aan WirTex ("kunnen jullie met balfolk.nl niet eens dit en niet eens dat...") We zijn van plan om dus een organisatietje op te zetten die aan die vraag beantwoordt. Als we balfolk.nl daarvoor gebruiken is het logisch dat de agenda die daar nu staat naar een andere pagina verhuist, bijv. balagenda.nl (dat zou de lading ook beter dekken).
Voor veel mensen geldt nu al "WirTex=Balfolk.nl" (en dat zou dus zo blijven), maar omdat dat misschien niet voor iedereen zo is willen we graag van jullie horen wat jullie daarvan vinden.

Vraag is tweeledig dus: wat zouden jullie ervan vinden als er een organisatie ontstaat die gezamenlijk bals gaat organiseren onder de naam balfolk.nl?
En weten jullie een naam die de lading beter zou dekken dan dat?

en in rechstreeks antwoord op Gromit; als het goed is wordt daar al over gepraat.

W


Goed initiatief :applause:

En dankjewel voor de info. Ik wist wel wat, maar nog niet alles van wat je hierboven schrijft.

Maar om antwoord te geven op je twee vragen:

Ik vind het een logische stap om balfolk te gebruiken voor het organiseren van grotere bals.

Verder vind ik dat de naam de lading goed dekt. Balfolk bestaat uit bal=dans en folk=folkmuziek. Duidelijker kan niet lijkt me.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bal-organisatie
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 5:04 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
zeerover schreef:
Als nu bals uit Utrecht, Den Bosch en Nijmegen onder het kopje balfolk.nl gaan vallen en andere bals niet, dan ervaar ik dat toch als een soort afgeschoven worden.


Nee, nee. Hier is sprake van een misverstand!

In het geval wij geen andere organisatienaam zouden kunnen bedenken en wij zouden ervoor kiezen om 'Balfolk' te nemen, dan wil dat niet zeggen dat andere balfolks niet meer zo mogen heten! In dat geval zou de naam balfolk slechts gebruikt worden als merk voor ons consept - let wel: naar het nieuwe publiek toe - maar de aanduiding balfolk (want dat is het geworden in de loop der jaren) blijft nogsteeds een aanduiding! Dus je hebt dan balfolks die georganiseerd worden door 'balfolk', en je hebt balfolks die georganiseerd worden door andere organisatoren. Al die balfolks staan dan op een grote balagenda, die nu al bestaat. Ook maakt 'balfolk' haar eigen webpagina, maar dat is verder een andere zaak.

In dit geval verandert er in de balfolk in NL helemaal niets aan de situatie, behalve één ding: de complete balkalender van Nederland krijgt een andere url, bijvoorbeeld www.balagenda.nl, of voor mijn part www.balfolkagenda.nl.

Wezenlijk verandert er dan dus niets! Iedereen die NU deelneemt aan de balfolkcultuur blijft gewoon kijken op de balagenda die er nu is, alleen typt iedereen dan een ander urltje, dat geeft toch niks opzich? www.balfolk.nl (met een andere webpagina erop) zou nooit de plaats vervangen van de huidige agenda!

zeerover schreef:
Als je iets nieuws opzet, mag je zelf gaan werken aan je image en niet alvast starten onder een image dat we met z'n allen neergezet hebben.


We gaan er dan dus niet vandoor met het bestaande imago, we starte van voor af aan. Het enige waar we mee vandoor gaan is een url. (met goede bedoelingen en we hebben weinig keus wat namen betreft) Als dat het enige is, heb je er dan nogsteeds problemen mee?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 5:07 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
ff voor de duidelijkheid:

Het is natuurlijk de bedoeling dat de hele balfolkscene er van gaat profiteren, niet alleen een klein groepje.
De plannen zijn dat onder andere balfolkdans en -muzieklessen op een regelmatiger basis worden gegeven. Dansuitleggers zullen een opleiding kunnen krijgen. Er zullen meer interessante groepen naar Nederland gehaald worden en meer van dat soort dingen. Allemaal dingen die iedereen leuk vindt lijkt me.

Het lijkt me ook logisch dat de site (en de functie van die site) zoals die er nu is blijft bestaan (maar dat is aan WirTex denk ik).

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 5:15 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
ja precies, Wirtex is zo lief geweest al die tijd een balkalender bij te houden, dat wil hij ook heel graag blijven doen, maar dat doet ie dan onder een andere url.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bal-organisatie
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 5:25 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
balloot schreef:
In het geval wij geen andere organisatienaam zouden kunnen bedenken en wij zouden ervoor kiezen om 'Balfolk' te nemen,

Jullie moeten maar gewoon een avondje brainstormen met een fles whisky. Wedden dat je een naam kunt verzinnen?
Als een onduidelijke naam als boombal nu al zo duidelijk aangeeft wat je er kan verwachten, dan kan je dat met een beetje werk ook krijgen met wat voor naam dan ook. Als je er maar "bal" in verwerkt.

balloot schreef:
In dit geval verandert er in de balfolk in NL helemaal niets aan de situatie, behalve één ding: de complete balkalender van Nederland krijgt een andere url, bijvoorbeeld www.balagenda.nl, of voor mijn part www.balfolkagenda.nl.

En daar ben ik het dus niet mee eens. We hebben er met z'n allen aan gewerkt dat balfolk.nl is geworden wat het is en balfolk.nl is van de hele balfolk-scene. Niet van een klein clubje.
Dat je bals als Harlingen, Wageningen, Groningen en Amsterdam (die toch aardig hard aan de bekendheid en populariteit van balfolk hebben gewerkt) dan opeens zou kunnen vinden op www.balfolkagenda.nl en alleen de bals uit Utrecht en Den Bosch op www.balfolk.nl (de site die we samen bedacht hebben) vind ik niet kunnen.

ballott schreef:
We gaan er dan dus niet vandoor met het bestaande imago, we starte van voor af aan. Het enige waar we mee vandoor gaan is een url. (met goede bedoelingen en we hebben weinig keus wat namen betreft) Als dat het enige is, heb je er dan nogsteeds problemen mee?
Ja dus. Waarom zouden jullie die naam krijgen en niet bijvoorbeeld Harlingen of een ander clubje?
Balfolk.nl moet een algemene site blijven voor alle balfolk in Nederland.
Balfolk.nl en het motaforum zijn allebei van de balfolkscene als geheel. Van al die mensen die van alles organiseren en doen.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 5:47 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Ik ben het geheel eens met Zeerover.

Jullie kunnen - binnen de balfolkscene - je eigen identiteit gaan oppoetsen. Misschien je eigen "keurmerk" gaan bedenken? Zoals, "groter dan de rest". Of "Dank zij onze geluidsversterking is onze muziek nog meer LIVE". :devilish:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 5:51 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ik vind de samenwerking en wat daar misschien uit voort gaat komen trouwens super, laat daar geen misverstand over bestaan :applause:
Alleen niet onder de website balfolk.nl

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 5:58 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
zeerover schreef:
En daar ben ik het dus niet mee eens. We hebben er met z'n allen aan gewerkt dat balfolk.nl is geworden wat het is en balfolk.nl is van de hele balfolk-scene. Niet van een klein clubje.


bedoel je met balfolk.nl nou de website of de url?

Je hebt het over een balfolk.nl waar we met zijn allen aan gewerkt hebben. Maar de bals in wageningen, groningen en amsterdam hebben toch niet bijgedragen aan de website? alleen aan de scene! De website heeft Wirtex gemaakt, niemand anders.

Nogmaals: de scene gaat niet verloren, alleen de url. Zelfs de website gaat niet verloren. Dat balfolk waar iedereen aan mee heeft gewerkt blijft gewoon bestaan! Niemand wordt buitengesloten. Ik snap niet hoe je daarbij komt, terwijl ik aangeef dat het alleen om een url-wisseling gaat!

Alle bals die nu op balfolk.nl staan, ook die van wageningen, groningen enz die blijven onderdeel van de balfolkscene, die wordt niet opgesplitst.

niemand van de balfolkscene hoeft het idee te hebben dat ie er niet bij hoort. Er verandert niets!

Alleen de url wijzigt, thats all. En dat is aan Wirtex, als hij zijn website wil verplaatsen heeft hij daartoe alle recht toch?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 6:06 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
campie schreef:
Jullie kunnen - binnen de balfolkscene - je eigen identiteit gaan oppoetsen. Misschien je eigen "keurmerk" gaan bedenken? Zoals, "groter dan de rest". Of "Dank zij onze geluidsversterking is onze muziek nog meer LIVE".

Waarom nou meteen weer strijd? het gaat niet om beter dan de rest. het gaat alleen om iets anders, anders is niet beter of slechter. Je vertaalt het hele verhaal gelijk naar strijd omdat je je aangevallen voelt. Maar niemand heeft je aangevallen, dus waar ligt de angst dan?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 6:11 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
O, ik las het verkeerd, excuses.

euhm, binnen de balfolk onze identiteit oppoetsen. Ja dat kan. Maar dat is niet genoeg om meer publiek te krijgen. Dan moet je ook samenwerken en een eenduidige naam hebben naar buiten toe.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 6:11 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
De url is, zeker met zoiets generieks als balfolk.nl, een wezenlijk onderdeel van de site. Wirtex heeft er zeker het meeste werk in zitten, maar ook andere forumleden hebben eraan bijgedragen.

Als Wirtex het om wil gooien is dat zeker zijn recht, maar ik zou het jammer vinden, en ik denk ook niet dat het slim is. Ik voorzie eindeloze verwarring met oude links die nog naar bf.nl wijzen. Ik denk verder dat de naam 'balfolk' of 'balfolk.nl' geen goed idee is voor een organisatie die een deel van die scene vertegenwoordigt, daar moet nog iets bij.

Ben er verder helemaal voor hoor.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling