mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr apr 19, 2024 2:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dansschoenen
BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2009 7:07 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik zou graag specifieke dansschoenen hebben voordat ik naar Boombal Festival ga. De schoenen die ik nu gebruik, kunnen eigenlijk echt niet meer wat betreft fysieke staat.

Op de Gentse Feesten kwam ik iemand tegen, die schoenen aan had, die me erg aanstonden. Hij had schoenen met een heel flexibele zool, wel van rubber, maar van een speciaal soort, begreep ik.

Hij zei dat hij deze schoenen had gekocht in Antwerpen nadat raadpleging van frissefolk.be. Uiteraard heb ik deze site geraadpleegd en daar stuit ik op het volgende:

frissefolk.be schreef:
Modellen

Goeie dansschoenen zorgen ervoor dat je makkelijker en beter kan dansen. Zorg dus voor licht, comfortabel, goed aansluitend schoeisel met een zo glad mogelijke zool. De zool kan best in leer of daim zijn. Frisse Folk raadt je volgende modellen aan. De prijzen zijn alleen richtprijzen.
Als je dansles volgt bij Frisse Folk, krijg je 10% korting bij Charpentier en bij Danceworld.

1. Lichte schoenen

* model Griekse sandaal: +/- 50 €: zeer lichte, plooibare, vrouwelijke schoenen met een kleine hak. Voor dames.

* model jazz: zeer lichte, plooibare, schoenen zonder hak. Unisex

2. Sneakers

* model salsette: +/-32 €: voor heren (en dames) sneaker-achtige lichte salsaschoenen, nogal mannelijk. Dit model is op het moment van publicatie van deze pagina alleen verkrijgbaar bij Charpentier. De andere winkels bieden ook wel gelijkaardige salsa-sneakers aan, die wel duurder zijn. Bij Larabesko is dat bijvoorbeeld de Sansho sneaker Boomerang (zool in daim) of Boomlight (zool in leder), die beiden +/- 48€ kosten.

*Je kan ook dancesneackers met dunne, vrij gladde zool in plastic kopen, oa van het merk Bloch. Zelf ben ik heel tevreden over mijn schoenen van model Stealth (52€ na korting) die ik bij Danceworld in Brussel gekocht heb.

3. Artisanale schoenen

Neem een paar gemakkelijke, sportieve schoenen en laat een leren zool op de voorste helft van je schoen zetten. De hiel mag best geen leren zool hebben, want daar heb je wel grip nodig. Laat dit bij een echte vakman-schoenmaker doen. Je moet dan wel zorgen dat je die schoenen nog alleen gebruikt om te dansen, en dat je nat vermijdt, om de zool glad te houden.


Ik ben erg benieuwd naar antwoorden op de volgende vragen:
1. hebben jullie aanvullende tips of zaken waar ik specifiek op moet letten?
2. Hebben jullie suggesties voor adresjes om dit soort schoenen te kopen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2009 7:42 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 11:14 am
Berichten: 99
Woonplaats: Utrecht
Wat grappig, ik zit net met dezelfde vraag in mijn hoofd en ook nog om dezelfde reden: ik "moet" straks een week lang dansen op de Boombalstage + festival. (Jaja, het is een zware taak, maar iemand moet het doen... :tongues:) Dus Kees, dank je voor het ook namens mij verwoorden van deze vraag. :-)

Ik dans nu meestal op mijn gewone schoenen (niet zo handig wegens aan de grond nagelende anti-slipzool) of op blote voeten (wel lekker maar ook niet altijd handig/verstandig).

Danssneakers lijken me wel wat, ziet er tenminste nog een beetje stoer uit. :-) Maar ook gewone, lichte schoenen zou ik prima vinden. Waar moet ik op letten? Wat dragen jullie?

Kortom, ik sluit me aan bij de vragen van Kees, en hoor ook graag of jullie geschikte winkels weten, liefst in of in de buurt van Utrecht.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2009 8:18 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Ik draag voor balfolk mijn oude ballroom schoenen en danssneakers. Mijn ballroom schoenen hebben een suede zool die wegslijt waar je bij staat wanneer je hiermee op een slechte vloer danst. Ik gebruik deze schoenen dan ook alleen wanneer er gedanst word op een gladde parketvloer. Mag ook wel want ze kosten 100 euro, sonde als je dat in een paar avonden weg danst.

Voor andere vloeren (en ook gladde parketvloeren hoor) gebruik ik dans sneakers van Papillon. Het zijn leren schoenen met een rubberenzool. Ik vind de schoenen echt heerlijk zitten en het danst ook fijn op de minder goede vloeren, die bijvoorbeeld bij Gennetines en het BBF liggen.

Ik heb ze vorig jaar in een danswinkel in Utrecht (Voorstraat) gekocht voor 60 euro en heb ze daarna echt mishandeld. Op Gennetines mee door de modder en het natte gras, enz. enz. Toch zijn ze nog steeds goed en ik zweer tot nu toe bij dergelijk schoeisel. Een aanrader!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2009 8:27 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Ik draag al 1,5 jaar mijn oude ballroomschoenen op de meest hopeloze dansvloeren etc. De schoenen zien er goed oud uit, maar de zool slijt eigenlijk amper. Deze had ik gekocht van een danswinkel in Amsterdam. Als ze uiteindelijk kapot zijn heb ik nog een ander oud paar liggen.

Voor balfolk zou ik het niet aanraden als je het niet gewend bent, omdat het toch een hogere hak (2 cm) heeft dan de meeste schoenen en je dit buiten ballroom nergens voor nodig hebt.

Verder heb ik op Boombalfestival nog wel vaker op mijn sandalen gedanst en laatst op de Gentse Feesten zelfs op mijn wandelschoenen. Nu moet ik daar bij zeggen dat dat tijdens een flinke regenbui was en de vloer zo glad was dat ik daardoor makkelijk kon draaien op te stroeve schoenen.

Wat je ook doet, zorg dat je het ingelopen hebt voor de boombalstage anders help je je voeten om zeep.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2009 8:43 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 2:02 pm
Berichten: 485
Woonplaats: wageningen
2 jaar terug gingen we onder leiding van juf Leen met de hele stage op en neer naar Gent voor dansschoenen en rubberlaarzen :biggrin:
de dansschoenen voldoen nog steeds prima. Laarzen hoop ik niet nodig te hebben dit jaar.

Ik vind mijn sneakers erg prettig omdat ze meer steun geven dan hele lichte schoenen, maar t is wel warm af en toe en onder een rok niet allercharmanst. Kunsstof zool vind ik handig op festivals omdat je zonder problemen door nat gras van tent naar tent kunt lopen, en ze zijn glad genoeg om lekker te dansen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2009 10:04 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Ik heb 1 keer op mijn yoga/fitness schoenen gedanst en dat was echt zalig. Het ging mij hierbij vooral om de goede vering bij de bal van de voet, zodat mijn voeten niet al te veel te verduren hadden bij polka's, bourrees en ander actief op-de-tenen werk. Dit zijn niet van de zware aerobic dingen (die hebben echt een mega dikke zool) maar lichtere gympen met een soepel tussenstuk en comfortabele ondersteuning bij de hiel en bal van de voet.
Maar inderdaad voor een dame niet zo geschikt bij rokjes of jurkjes ;-)

Als je iets van gympen zou willen met goede opvang en ondersteuning van de voet kan je bijvoorbeeld gaan voor de zwarte (lekker onopvallend en redelijk netjes) gympen van K-swiss (de Classic versie). Ik heb daar bij het bal in Wilhelmina prima op kunnen dansen. Niet te stroef, niet te glad.

ik heb daarnaast ook nog een paar zachte Highland Dance schoentjes. Hier dans ik al weer zo'n drie jaar mee, ze zijn lekker glad en doordat het zooltje maar een paar millimeter dik leer is heb je goed contact met de grond wat ik zelf altijd wel prettig vind. Maar de vloer komt daardoor ook wel weer heel erg hard aan. voor een avondje is dat niet erg, maar voor een hele week is dat echt niet fijn.

Voor een lange dansstage lijkt het mij het fijnst als je comfortabele schoenen hebt met een voetbed geschikt voor sportieve, (springerige) activiteiten. Je voeten krijgen immers heel wat te verduren.
Wat dat betreft zijn de 'artisanale schoenen'een goede optie. Comfort + een gladde zool. :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2009 10:32 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ik heb ook danssneakers en het is echt heel erg fijn:je voeten en je knieen zijn aan het eind van de week echt een stuk minder moe!!!

Maar...ik vind ze niet heel erg mooi, dus ik dans ook nog wel eens op dansschenen met een klein hakje of op schoenen met een erg gladde zool...maar dan kan ik niet de hele dag bourrées dansen. ;)

Er is in de voorstraat in Utrecht een winkel, maar ik moet eerlijk zeggen dat het personeel daar geen benul heeft van de schoenen die ze verkopen (in ieder geval: de meisjes die ik trof...en dat is meerdere keren geweest). Als je echt goed advies wil, raad ik je aan naar de Papillon in Den Haag te gaan. Ze zijn daar goed op de hoogte (want het koninklijk conservatorium vlakbij en ja, daar kan je ook dans doen, niet alleen muziek :) )...maar er zijn vast meer winkels die goed op de hoogte zijn. In Gent was de winkel in de Bagattenstraat...dus je kan ook nog op weg naar het Boombalfestival je schoenen halen.

Laten jullie nog weten wat het is geworden?Ik ben nu wel een beetje nieuwgierig geworden...

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 8:19 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 11, 2008 2:42 pm
Berichten: 86
Op dit moment dans ik op balet-achtige-balerina's maar ik wil ook sneakers gaan kopen. Is toch prettiger en minder gevoelig als er eens een keer een steentje op de dansvloer ligt ofzo.

In Den Bosch achter het station is ook een danswinkel(tje) maar ze hebben er veel.
't heet: S'aak achter het station: www.saakahs.nl
Oh maar ik zie net dat ze gesloten zijn van 20 juli t/m 25 augustus, heb je dus niks aan voor BBF...

_________________
DanCIng THrOugH LiFE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 8:52 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Leuk topic! Ik moet zeggen dat ik ook nog niet echt de juiste dansschoenen heb. Ik heb wel goede schoenen op zich, maar na een avondje dansen zitten ze echt niet lekker meer. Kan op zich bij een bal, maar niet bij een festival zoals Boombal. :P Kortom, misschien dat ik ook maar eens moeten gaan kijken voor betere schoenen. :)

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 9:16 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Heren hebben altijd nog het voordeel dat hoe de schoenen er uit zien er minder toe doet dan bij de dames onder een rok. Ook is het assortiment voor heren vaak wat kleiner, wat kiezen makkelijker kan maken.

Voor het stijldansen waren we een keer met een groep naar Amsterdam om schoenen te kopen. Na een half uur hadden alle heren schoenen en 2,5 uur later de dames ook.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 9:50 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Persoonlijk vind ik die danssneakers er best leuk uit zien onder een rok :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 9:53 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Dank je Selena.
Het blijkt in ieder geval niet het goede moment te zijn om op zoek te gaan, want via de site van saak kwam ik bij http://www.jeannemarie.nl/main%20NL.html uit en die gaven ook al aan vanaf 20 juli dicht te zijn (gelukkig maar tot 14 augustus, dat wel). Via hun site kwam ik echter wel op een ander adresje in 's-Hertogenbosch: Schoen Enzo in de Ridderstraat. Dus ik denk dat ik daar maar eens een kijkje ga nemen in de hoop dat ze wel open zijn en mij verder kunnen helpen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 10:02 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 11, 2008 2:42 pm
Berichten: 86
Citaat:
...een ander adresje in 's-Hertogenbosch: Schoen Enzo in de Ridderstraat. Dus ik denk dat ik daar maar eens een kijkje ga nemen in de hoop dat ze wel open zijn en mij verder kunnen helpen.


Je kunt het gaan proberen maar mijn ervaring is dat ze er weinig hebben.
't is overigens ook nog een schoenmaker maar misschien dat ze wat kunnen bestellen voor je. Ach en er hoeft maar 1 paar bij te zitten wat goed is hè.

_________________
DanCIng THrOugH LiFE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 10:46 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Ik zweer bij mn ouwe trouwe Loints ("gewone" schoenen) die inmiddels lekker glad gesleten zijn; met mijn steunzooltjes erin dansen ze heel Gennetines door!
Lou heeft ook gewone schoenen waar ze een leren zool onder heeft laten plaatsen; je hebt dan je eigen vertrouwde ingelopen schoenen die er desgewenst leuk uitzien onder een rokje, en dan toch met gladde zolen eronder.

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 6:04 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Selena schreef:
Je kunt het gaan proberen maar mijn ervaring is dat ze er weinig hebben. 't is overigens ook nog een schoenmaker maar misschien dat ze wat kunnen bestellen voor je. Ach en er hoeft maar 1 paar bij te zitten wat goed is hè.


Inderdaad was het niet veel soeps. Ze hadden geen danssneakers.
Van de leverancier die ik noemde, konden ze niet het hele assortiment aanbieden. Ze hadden het ook niet over bestellen, dus dat kan blijkbaar niet. Waarom weet ik niet, maar ik vond het inderdaad erg vaag.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling