mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr apr 19, 2024 9:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 1:08 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Langzaam maar zeker kruipen de entreeprijzen om hoog, iig in utrecht. In de Moira betaal je sinds het reserveringssysteem 10 euro, en is het kortingstarief komen te vervallen. In de musketon was het ooit 6 en is het nu 8, en ik zit er sterk over te denken om daar per januari 2010 tien euro van te maken (en acht euro voor studenten).

Maar ik wil ook nieuwe mensen niet afschrikken, dus zit erover te denken om de allereerste keer in de Musketon gratis te maken. Dit is uiteraard niet te controleren, dus moet geheel op vertrouwen gebeuren. [Kassajuffrouw kijkt bezoeker die aanspraak wil maken op deze korting diep in de ogen en vraagt in het bijzijn van alle omstanders: "Kom je écht voor de allereerste keer?"] Ook al groeien we langzaam uit het ons kent ons sfeertje, toch vind ik dat dit moet kunnen werken.

En mensen die heel vaak naar bals komen, wil ik ook tegemoet komen. Bijvoorbeeld door te werken met een stempelkaart en dat je Xe bal dan gratis is ofzo. Zou dat goed gaan, zonder frauderen? Is een naam op de kaart genoeg om te voorkomen dat mensen op elkaars kaarten gaan stempelen? En welke bals doen dan hieraan mee? Alleen de bals in Utrecht (Musketon en Moira)? Of ook alle andere bals die eraan meedoen? Maar wie draait dan op voor het gratis kaartje? Het bal waar het ingediend wordt? Of ik? Of de stichting (in oprichting)?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 1:21 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Volgens mij hoef je ook niet al te moeilijk te doen. 10 euro voor een hele avond dansen op live muziek moet kunnen toch?
Een bios is net zo duur en is maar 1,5 uur.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 1:24 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Voor veel studenten is het wel duur, en dat is (helaas/gelukkig) het grootste deel van mijn publiek... Maar inderdaad, ze beseffen niet zo goed wat ze ervoor krijgen...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 1:43 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Mijn eerste gedachtes:

Financiën
[list][*]Ik zou de bals gewoon allemaal 10 euro maken. Dat is niet veel als je bedenkt dat je daarvoor dansinstructie krijgt, een paar uur dansen en óók nog eens live muziek de gehele avond. Bovendien zijn de drankjes nooit belachelijk duur op de locaties.
[*]Ik zou voor studenten een “studentenkaartâ€


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 2:22 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Op zich een mooi idee, maar niet zo practisch, denk ik.

Tien euro voor een avond dansen op live muziek is echt niet een bedrag om van achter over te vallen. Maar goed, als je dan toch studenten korting wil geven, dan zou ik dat doen op vertoon van een ov jaarkaart...ik ben namelijk ook nog steeds student...(en zo ken ik er nog wel een paar) en ik neem aan dat wij niet in de doelgroep vallen. Veel gelegenheden hanteren de ov grens, waarom balfolk dan niet? Het enige voordeel is van het ons-kent-ons wereldje is dat wanneer je de kaart vergeet, iedereen toch wel weet of je wel of niet student bent.

Eerste keer bal gratis...tja...wat is de eerste keer? De eerste keer dat je op een bal komt in het algemeen? De eerste keer dat je op die locatie op een bal komt? Wat doe je met folkies uit het buitenland?
Dit is niet echt iets dat goed meetbaar is.
Ik zou er dan eerder aan denken een deal te maken met een tijdschrift of een magazine of iets op internet, waardoor je veel nieuwe mensen bereikt. Als je dan een advertentie maakt, met daarin een kortingsbon, dan kunnen mensen die meenemen. Als je dan je budget instelt op het kortingsbedrag...dan komt het toch nog uit en is de drempel voor nieuwe mensen misschien lager...

Having said that...tien euro niet op te brengen? Seriously!

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 2:41 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Ik vind 10 euro ook wel meevallen, maar ik kan me voorstellen dat studenten graag een kortingstarrief zouden willen hebben. Wat te denken van een korting als je een geldige OV-studentenkaart bezit? Dat is de meest betrouwbare controle om na te gaan of echt wel student bent.

Het-eerste-bal-gratis en een strippenkaart vind ik beide moeilijk te controleren. En inderdaad is het moeilijk te bepalen wie er moet betalen voor de gratis entree. Acties als meedoen-aan-workshop=korting-op-bal zijn wellicht interessanter.

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 2:50 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Mafdet schreef:
Wat te denken van een korting als je een geldige OV-studentenkaart bezit? Dat is de meest betrouwbare controle om na te gaan of echt wel student bent.


Ik zou hiervan geldige OV-kaart of collegekaart maken. Ik ken mensen die zoveel jaar studeren dat ze geen OV-kaart meer hebben. Bovendien weet ik niet hoe het in België zit met OV-kaarten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 3:36 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Workshop-bal korting doe ik eigenlijk altijd al.

En krijgen we ook weer de discussie over wie korting mag krijgen. Ik vind zelf student te smal. Ik ken genoeg niet-studenten die het krapper hebben dan wel-studenten... Hoe pakken we dat aan?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 3:51 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Dat is heel lastig af te bakenen. In zulke gevallen moet je óf vragen om 'bewijs' - iets dat mensen afschrikt - of vertrouwen op de eerlijkheid van de mensen - wat behoorlijk naief is. Misschien is er een middenweg te vinden door mensen een "kortingskaart" via internet te laten aanvragen. Dan is de drempel voor opportunisten iets hoger, en de drempel voor mensen die het niet zo breed hebben lager.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 3:57 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
Hmm zelf vindt ik 10 euro ook nog een prima prijs voor wat ik krijg op zoown avond :)

Maar ja echt krapte heb ik ook nooit gekend, wel denk ik dat je moeilijk meetbare dingen moet voorkomen, en op basis van legitimatie kan je ook iets met leeftijd doen ongeacht wel geen student zijn... de oudere studenten heb ik minder medelijden mee persoonlijk dan de jongste categorie...

dat andere van de mensen die geen student zijn maar t wel slecht hebben is helaas ook lastig te meten... dat zou je hoogstens met prive afspraken met die persoon kunnen regelen denk ik.

Spaarkaart kan als leuk iets... maar voor mij zou t niet een trigger zijn aangezien ik het 10 euro bedrag al zo laag vindt...
maar dat ben ik...

_________________
ik heb me nooit zo geconcentreerd op de bandjes in t wereldje meer op t dansen ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 4:04 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Leeftijd zegt weinig over het feit of je student bent of niet. Een OV-studentenkaart of inderdaad een collegekaart zegt veel meer.

Wat betreft krapte, ik vind het persoonlijk erg moeilijk om daar grenzen aan te stellen. Dat zal voor iedereen heel erg persoonlijk zijn en het valt moeilijk te controleren.

Waarom heb je het kortingstarrief afgeschaft, Louise? Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd in hoeverre mensen er echt gebruik van hebben gemaakt.

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 4:17 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
In de Moira heb ik het afgeschaft omdat ik minder inkomsten heb nu ik minder mensen binnen laat. Dus niet omdat ik het de studenten niet gun, maar omdat ik dat 10tje pp nodig heb. (Wellicht maak ik daar ooit nog 12 euro voor niet-studenten van, maar dat voelt wel erg veel...)

Ik ben misschien naief, maar het werkt wel. :-) Dat vind ik juist zo fijn dat dat soort dingen kunnen in het balfolkwereldje...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 4:27 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Ik heb als niet-student wel een keer van het kortingstarief gebruik gemaakt omdat ik echt vroeg weer weg moest en dus niet het hele bal kon blijven.

Vraag voor Louise: waarom wil je mensen die vaak naar bals gaan extra stimuleren met een kortingskaart? Is dat een soort van vaste-klanten-korting? Komen die mensen niet sowieso al? (Gewoon nieuwsgierig) Is het juist niet handiger om mensen die niet zo vaak komen te stimuleren vaker te komen? (maarja, wat is dan 'niet vaak'?)

Vaststellen wie er wel/geen korting mag krijgen is heel moeilijk. Vroeger kon je stellen dat studenten arm waren, maar dat zijn ze al lang niet meer per definitie. En dan vervagen de lijnen. Er zijn best wat situaties te verzinnen waarin iemand denkt korting te mogen krijgen.

Voorbeeld:
Ik moet elke keer van ver komen voor een bal (in Enschede is gewoon erg weinig) en dus ook nog met de trein wat voor mij niet gratis is. En dan moet ik ook nog weer vroeger weg omdat ik ook nog weer helemaal terug moet naar Enschede, dus heb ik minder bal. Waarom mag ik dan geen korting?
Dit is verder niet mijn mening ofzo; ik verdien zat om 10 euro aan een bal te kunnen spenderen plus een retourtje Enschede. Maar het zou een van de 'ja maar waarom ik niet?' gevallen kunnen zijn.

Ik weet dus niet of ik me wel zou 'branden' aan het kortingsgebeuren.

Is het trouwens niet een idee om introducees met korting te laten komen, als je balfolk wilt promoten onder nieuwe mensen?
Then again, als de ene helft van de folkies de andere helft als introducee mee neemt gaat het ook niet goed. ;-) En wat nou als je geen folk-vriendje hebt maar uit jezelf eens een keer balfolk gaat proberen? (Of ben je dan al gemotiveerd genoeg om het normale tarief ook wel te betalen?)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 4:41 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 10, 2009 8:16 am
Berichten: 171
Woonplaats: Utrecht
Tjah wat is duur? Als je elk weekend naar twee bals gaat kan ik me voorstellen dat 10 euro voor een avond veel is. Ik vind het best meevallen.
Ik weet niet hoe het zit met consumpties in de moira en de musketon (schaam schaam, ik ben er nog nooit geweest), maar je zou ook kunnen zeggen (zoals in veel discotheken gebeurd): entree is incl. garderobe en één consumptie. Dat kost jou relatief weinig (inkoop van de consumptie) en is voor degene die het krijgt aantrekkelijk. Dat betekend wel dat je dus met muntjes/consumptiebonnen moet werken.

Wat betreft wie korting krijgt en wie niet: houdt hier ook rekening met scholieren, die hebben geen ov of studentenkaart, maar zitten over het algemeen krapper dan studenten (ouders springen vaak bij om een avondje weg te kunnen gaan).
Ik zou dan toch denken aan een leeftijdsgrens... *om mensen hun loonstrookje mee te laten nemen gaat toch wat ver, of niet?*

Je kan ook altijd nog een bedrag (bijv. 10 euro) als entree vragen en iets "extra's" voor een klein bedrag (bijv. 2 euro). Bijvoorbeeld stickers/posters. Dan kan iedereen zelf bepalen of hij nog meer geld uitgeeft of niet... of desnoods een "fooienpot"?

Het idee om nieuwe balfolkers te trekken met een gratis (of 1 á 2 euro) initiatie vind ik ook helemaal niet zo verkeerd. Na de initiatie iedereen de zaal uit en degene die willen blijven betalen, de mensen die het niets vinden vertrekken weer...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 5:01 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Mafdet schreef:
Ik vind 10 euro ook wel meevallen, maar ik kan me voorstellen dat studenten graag een kortingstarrief zouden willen hebben. Wat te denken van een korting als je een geldige OV-studentenkaart bezit? Dat is de meest betrouwbare controle om na te gaan of echt wel student bent.



(hi hi...great minds enzo...;))

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling