mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr apr 26, 2024 8:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: water bals utrecht
BerichtGeplaatst: za feb 20, 2010 11:33 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Ik hoorde dat er voor het water op het bal donderdag geld werd gevraagd voor kraanwater. Zelf heb ik hier niets van gemerkt, omdat ik zelf wel gewoon water krijg bij de bar, als organisatie. De beheerder zegt dat ze wel spa blauw verkopen en dat ze dat ze voor gratis kraanwater verwijzen naar de wc. Kunnen jullie hier (of in een pb) je ervaring geven over water bij de bar?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 20, 2010 11:40 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 8:44 pm
Berichten: 143
Woonplaats: Utrecht
Ik merkte alleen, toen ik vroeg om water, omdat er duidelijk werd gezegd, dat we geen flesjes etcetera meer mee mochten nemen naar bals, er een fles spa blauw werd gepakt, en dat in een glas werd gedaan. Eerlijk gezegd drink ik best veel water op een bal, dus wilde daar ook niet (veel) voor betalen, en vaak wordt er voor spa blauw veel gevraagd, dus heb het ook niet gedaan.
Ik begrijp eigenlijk ook wel dat ze daar een beetje omzet uit willen halen, maar helemaal begrijpen doe ik het niet.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 12:37 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 24, 2009 10:48 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Zwolle
Stuiterbal schreef:
Ik begrijp eigenlijk ook wel dat ze daar een beetje omzet uit willen halen, maar helemaal begrijpen doe ik het niet.


Beste Stuiterbal,
Bij het bal in Zwolle, afgelopen november, liepen er zo'n 80 man rond. De totale baromzet (dus niet de winst) van 20:00u tot 02:00u was €174. Dat betekent dat de locatie verlies draait. Verzin de rest zelf maar.
Nou ja, deze discussie is op een eerdere draad al langs geweest: We hoeven geen topomzetten te genereren, maar we moet wel zorgen dat we welkom blijven.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 8:28 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
In Groningen geldt hetzelfde. Wij kunnen gelukkig onze eigen bar draaien (anders kon het financieel ook niet uit), dus we halen onze inkomsten uit entree en baromzet.

Omdat veel balfolkies (vooral de jongeren) geen alcohol drinken, maar water, verkopen wij aan de bar ook water. Kraanwater.
We zeggen er een paar keer per avond bij, dat die omzet voor de muzikanten is en dat is ook precies de reden.

Zie inderdaad het topic waar Rob al naar verwijst.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 12:59 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: ma nov 23, 2009 5:12 pm
Berichten: 5
Ik heb geen water gehaald bij de bar in Utrecht, maar heb afgelopen bal wel van anderen gehoord dat er betaald moet worden voor kraanwater.

Wanneer er duidelijk gemeld wordt dat dit geld naar de muzikanten gaat, of dat de locatie anders verlies draait, kan ik er wel begrip voor opbrengen, maar nu kwam het niet sympathiek op me over. Volgens mij is het verplicht gratis kraanwater te geven.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 1:02 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Balfolk heeft een drankprobleem. :cool:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 4:05 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: vr okt 16, 2009 7:35 am
Berichten: 73
Woonplaats: Utrecht
Heb om water aan de bar gevraagd en kraanwater kon ik niet krijgen, wel voor 1 euro (dacht ik) een glas Spa blauw, wat ik dan ook gedaan heb. Als werkende persoon kan ik het makkelijk betalen en ik snap ook dat de zaal niet gratis is. Ik snap verder ook dat de hoge temperaturen door de minimale ventilatie veel drinken in de hand werkt, en dat mensen hun flesjes dan maar bijvullen bij de wastafel in de toiletruimte.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 4:26 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Tamelijk absurd om in NL en zeker in Utrecht (waar letterlijk bronwater uit de kraan komt) water uit flessen te kopen. Milieu belastende onzin en zonde van het geld, ook voor de bar. Doe ik uit principe niet aan mee. Ik heb nu aldoor thee en cola besteld en dan dat glas nog eens bijgevuld met water. Je kunt natuurlijk ook gewoon een bedrag op de bar leggen ter compensatie van uit de kraan lurken?

Lijkt me nog leuker idee dat de bar je halve liter flesjes vult met kraanwater voor een klein bedrag? Sommige bars hebben een tap aangesloten op de kraan. Erg praktisch.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 6:19 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
campie schreef:
Balfolk heeft een drankprobleem. :cool:

:laughing: :laughing: :laughing: :laughing:
Je slaat de spijker op de kop!

Ik moet de afrekening van afgelopen vrijdag nog maken, maar de vorige keer dat we bal hadden in Nijmegen is er slechts een baromzet behaald van ongeveer 120 euro.
Dat is een leuk zakcentje op alle kosten die je aan een bal hebt...maar je wint er de oorlog niet mee.

Genant eigenlijk, maar goed als ik aan het dansen ben (topsport!) heb ik eigenlijk ook weinig behoefte aan andere dingen dan muziek, danspartners en water.
Wat dat betreft heeft Utrecht dus weer een gat in de markt!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2010 8:37 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
campie schreef:
Balfolk heeft een drankprobleem. :cool:


Iedereen aan de Trippel Karmeliet!! Hell Yeah!

De Orfeo's en consorten vinden dat er gewoon meer Trippel Karmeliet moet worden ingekocht, want die was op een gegeven moment op. :angry:

Maar ik had begrepen dat bij de danslessen in de moira de barman nogal moeilijk deed over het vullen van flesjes bij de wc. Dat je juist naar de bar moest voor een (gratis) glaasje water. Maar in zo'n warme zaal is het dan best lastig, want vervolgens moet je tig keer de barman lastig gaan vallen voor een glaasje water. Ik snap wel dat de barvrouw van donderdag dan juist zoiets heeft van ga maar bij de wc halen....

Maar als de beheerder zegt dat mensen gewoon water kunnen bijvullen in de wc, hang dan een paar briefjes op met deze informatie. Zal het ook een stuk rustiger zijn aan de bar en kunnen de mensen die wel geld willen besteden lekker snel worden geholpen.

En gratis water is eigenlijk best wel onzin, uiteindelijk betaal je (of je ouders) thuis ook voor je water. Tis misschien een paar centen, maar gratis is het niet! Misschien kan er een soort fooienpot worden neergezet bij de bar, waarin je als je weggaat wat geld kan stoppen als je gebruik hebt gemaakt van kraanwater voor je flesje?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 10:19 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Mja mja mja, het is weer eens dubbel :D

Tuurlijk moeten ze wel winst draaien, en ik snap de baromzet van +- 160 euro niet met 80 man, iedereen maar 1 drankje? Dat kan toch niet?

Maar aan de andere kant geld betalen voor kraanwater terwijl het daar zo verdomde warm is vind ik echt a-balfolkisch, onvriendelijk en behoorlijk raar.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 10:56 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
guillome schreef:
Tuurlijk moeten ze wel winst draaien, en ik snap de baromzet van +- 160 euro niet met 80 man, iedereen maar 1 drankje? Dat kan toch niet?


Inderdaad!! En dan zijn er dus ook nog eens mensen die meerdere drankjes drinken. Een deel zie je dus nooit aan de bar. En dat is nu juist de reden dat veel zaaleigenaren het niet zo op balfolk en al dat gelurk aan de kraan hebben.

Dus iedereen de hand van de knip afhalen en in de eigen boezem steken: dit kan zo niet. Draag je balfolk organisaties een warm hart toe? Laat rollen die centen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 11:12 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
In een andere dis cussie ( http://mota.spansen.nl/viewtopic.php?t= ... kinkomsten ) is al het nodige bediscussieerd over drankinkomsten. Voordat we hele discussies overnieuw gaan doen, is het handig om daar eens naar te kijken.

De meest logische suggestie is volgens mij een hogere entreeprijs en twee consumptiebonnen als standaard te hanteren.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 12:52 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 04, 2010 8:20 pm
Berichten: 46
Woonplaats: Oosterhout
Iertje schreef:
campie schreef:
Balfolk heeft een drankprobleem. :cool:

Maar ik had begrepen dat bij de danslessen in de moira de barman nogal moeilijk deed over het vullen van flesjes bij de wc. Dat je juist naar de bar moest voor een (gratis) glaasje water. Maar in zo'n warme zaal is het dan best lastig, want vervolgens moet je tig keer de barman lastig gaan vallen voor een glaasje water. Ik snap wel dat de barvrouw van donderdag dan juist zoiets heeft van ga maar bij de wc halen....


Is tijdens de danslessen het water aan de bar gratis? Want de barman deed bij mij tijdens de lessen knap asociaal toen ik wat water dronk tijdens de les. En dat terwijl voor de lessen gewoon betaald is en ik altijd een drankje doe achteraf! Ik vind het dus belachelijk om te moeten betalen voor water tijdens de lessen (tijdens bal is andere discussie). Vooral omdat ik toch al genoeg kosten maak voor reizen en parkeren in Utrecht en eten vooraf. Dan doen we ook nog een drankje achteraf en dan vind ik die paar slokken water tijdens de les gewoon een recht.

Wat betreft water uit de kraan thuis is ook niet gratis: In Belgie krijgt men de eerste zoveel kuub water gratis en in Frankrijk krijg je in het restaurant gratis water bij je eten. In Nederland doen we gewoon weer moeilijk. Als er (nog steeds tijdens lessen he) te weinig inkomsten zijn om de zaal te kunnen betalen. Kies dan een goedkopere zaal of verhoog de lesprijs. Dan voorkom je deze problemen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 4:47 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Ja, dat jij de auto parkeerd waar je moet betalen en eet is echt een reden om daar een gratis glaasje water te krijgen, je snapt het helemaal!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling