mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr maart 29, 2024 2:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ballocaties
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2013 9:15 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Soms duiken er opeens vanuit het niets supermooie locaties op, zoals laatst in Den Bosch. Wie weet zwerven er nog wel meer van zulke mooie zalen rond... Vandaar een nieuwe thread om te horen of mensen suggesties hebben...

_________________
...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: beursgebouw Rotterdam
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2013 6:18 pm 
Offline
Ballgirl
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 24, 2012 10:02 pm
Berichten: 7
Woonplaats: Delft
Ja! Zo was ik voor m'n werk in het Beursgebouw in Rotterdam. Vast niet handig met parkeren maar wel op slechts 20 minuten lopen van het station. Een prachtige Bal zaal uit de jaren veertig in semi originele staat. Ook geen idee hoeveel het kost maar mooi, mooooi.. even een link zoeken. http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Ro ... gebouw.jpg
OOk wel bekend, zie ik nu, onder de naam Staal. http://www.staalrotterdam.nl/fotos-zaal.html

_________________
laat me dromen met m'n voeten


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Showroom Arnhem
BerichtGeplaatst: za jan 05, 2013 6:47 am 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: ma nov 19, 2012 4:00 pm
Berichten: 10
Gisteren naar een klassiek nieuwjaarsconcert geweest in Showroom Arnhem.
De akkoestiek, zelfs zonder versterking, was geweldig!
In het centrum gelegen op 5 minuten lopen vanaf Centraal Station.

Ruimte is te huur voor €250, inclusief gebruik van:
- vloerverwarming (betonnen vloer)
- beamer en licht- en geluidsinstallatie (incl. microfoon)
- picknicktafels en klapstoelen
- bar (excl. drank) en koffiemachine
- vergunning tot max. 450 personen
- kapstok en toiletten

Afbeeldingen:
http://www.google.nl/search?q=showroom+ ... d=0CFMQsAQ

Locatie:
http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&t ... 55b9efb870

Plattegrond:
www.showroomarnhem.nl/docs/SHOWROOM-ARN ... 1op100.pdf

Website:
www.showroomarmhem.nl

OVER SHOWROOM ARNHEM
In het centrum van Arnhem, op het raakvlak tussen de historische stad en het Rijnbooggebied is een nieuw cultuurcentrum verrezen onder de naam Showroom Arnhem. Deze plek is letterlijk bedoeld als een showroom voor creatief Arnhem. Ontwerp Platform Arnhem (OPA), Centrum voor Architectuur en Stedenbouw Arnhem (CASA) en kunstenaarscollectief G.A.N.G. zijn als initiatiefnemers de vaste gebruikers van deze culturele hotspot.
De locatie van ruim 600 m2 onder de parkeergarage Langstraat was oorspronkelijk een openbare voetgangerspassage.

G.A.N.G. bedacht een oplossing voor de ernstige overlast in dit gebied door deze passage aan de buitenkant te voorzien van een ingenieus hekwerk, waardoor de ruimte werd veranderd in een expositie- en projectlocatie. Middelen om de projectruimte verder te ontwikkelen werden gegenereerd door een samenwerking aan te gegaan met CASA en OPA.

Na een ingrijpende verbouwing heeft de halfopen situatie plaats gemaakt voor een binnenzaal inclusief een bescheiden horeca-omgeving. Onder de naam ‘Showroom Arnhem’ manifesteert de ruimte zich vanaf 2009 als cultureel platform, podium voor projecten, lezingen, tentoonstellingen, voorstellingen e.d. De samenwerking tussen OPA, CASA en G.A.N.G. is gelegen in het gezamenlijke gebruik van de ruimte waarbij iedere organisatie zelfstandig programmeert.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 08, 2013 3:27 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Leuk, maar een betonnen vloer danst niet zo lekker. Is wel wat op te vinden, bv kartonnen dozen op de vloer plakken etc, maar toch wat lastig. Verder klinkt het goed, ook qua prijs. Zijn ze gewend aan dansavonden daar?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 1:31 am 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: ma nov 19, 2012 4:00 pm
Berichten: 10
Yellowflower schreef:
Leuk, maar een betonnen vloer danst niet zo lekker. Is wel wat op te vinden, bv kartonnen dozen op de vloer plakken etc, maar toch wat lastig. Verder klinkt het goed, ook qua prijs. Zijn ze gewend aan dansavonden daar?


Wel dansoptredens, maar *nog* geen dansavonden.
Overigens heeft dat te maken, dat het aantal decibels wat mag worden gemaakt beperkt is, ivm eventuele overlast naar de buren.

Ik heb geen idee wat je nou kwijt bent voor een beetje aardige ruimte?

Verder kwam ik vananavond onderstaande website tegen.
Ik zal eens informeren naar de mogelijkheden van een Balfolk avondje ;)

http://www.geraniumsessies.nl/

Een simpel idee: we vragen muzikanten om een liedje te spelen dat voor hun bijzonder is.
Dat liedje spelen ze in een leegstaande locatie. Hiermee benutten we lege plekken in de stad op een inspirerende, creatieve manier. En we laten hiermee zien wat er gebeurt op muzikaal gebied in Arnhem.



[/i]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 11:57 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Yellowflower schreef:
Leuk, maar een betonnen vloer danst niet zo lekker. Is wel wat op te vinden, bv kartonnen dozen op de vloer plakken etc, maar toch wat lastig. Verder klinkt het goed, ook qua prijs. Zijn ze gewend aan dansavonden daar?


Het grootste probleem van een betonnen vloer lijkt me dat die niet meegeeft. Dat voel je na een avond in je gewrichten zeker als je er de middag voor ook nog een workshop organiseert. En dat los je met kartonnen dozen niet op.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 12:23 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Fille schreef:
Yellowflower schreef:
Leuk, maar een betonnen vloer danst niet zo lekker. Is wel wat op te vinden, bv kartonnen dozen op de vloer plakken etc, maar toch wat lastig. Verder klinkt het goed, ook qua prijs. Zijn ze gewend aan dansavonden daar?


Het grootste probleem van een betonnen vloer lijkt me dat die niet meegeeft. Dat voel je na een avond in je gewrichten zeker als je er de middag voor ook nog een workshop organiseert. En dat los je met kartonnen dozen niet op.

Daarvoor moeten toch speciale schoenen zijn (met zo'n verend binnenlaagje) ?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 12:36 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
campie schreef:
Daarvoor moeten toch speciale schoenen zijn (met zo'n verend binnenlaagje) ?


Zie daarvoor het topic "dansschoenen".
http://mota.spansen.nl/viewtopic.php?t=1558

Met de juiste schoenen valt overal wel op te dansen.
Houten vloer is fijn mits niet te stroef gemaakt met paraffine.
Verende vloer is altijd fijn.
Fijnste vloer vind ik een verende houten vloer (zoals vroeger vaak in gymzalen en danszalen lag)

Fijne vloer vind ik b.v. Junushof; iets minder fijn want geen vering b.v. Moira, Musketon.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 12:47 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Ik heb hightech schokabsorberende steunzolen in schoenen die al een dikke verende zool hebben en na een dag dansen op een betonnen vloer (ook met "plakparket") voel ik het in mijn gewrichten.

Mijn dansschoenen met leren zolen zijn trouwens nog steeds niet gelukt. Ik heb ze laten maken via dat Oostenrijkse meisje dat jullie misschien wel op Gennetines hebben gezien. Als je ter plekke een paar vind dat je past zijn het heerlijke schoenen. Maar ik liet ze op maat maken en dit is al het tweede paar dat niet goed is. Ze laat ze in Hongarije maken en ze hebben bepaalde leesten waarop de schoenen gemaakt worden en ze hebben kennelijk heel veel moeite om maat 38 met brede voorvoeten te maken. Ik kreeg eerst gewoon doodleuk maat 39 en nu wel met bredere voorvoet maar nog steeds te lang. Dus toch maar eens in Zweden kopen, maar dat is zo onwijs veel duurder !!!!

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 9:09 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
campie schreef:
Daarvoor moeten toch speciale schoenen zijn (met zo'n verend binnenlaagje) ?


Yeah, right. :raisedeyebrow:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling