mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 14, 2024 5:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Close (klein) dansen is de trend?
Hoe kom je erbij? 23%  23%  [ 9 ]
Ja, eindelijk! 54%  54%  [ 21 ]
Daar zit ik niet op te wachten.. 23%  23%  [ 9 ]
Totaal aantal stemmen : 39
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 1:30 pm 
Offline
Newbie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 12, 2009 2:46 pm
Berichten: 3
Woonplaats: omgeving Arnhem
Dag allemaal,

Ik ben dus een echt 'balgroentje'. Afgelopen zaterdag ben ik naar mijn eerste bal in Nederland geweest en nog wel in mijn eentje ook.
In het koppeldansen ben ik nog behoorlijk onervaren, maar ik merk dat wanneer een danspartner mij goed leidt/vasthoudt (en dat is dan meestal close) ik veel gemakkelijker kan dansen, dan wanneer ik losjes wordt geleid. Op het Boombalfestival (dat was echt mijn allereerste kennismaking) afgelopen zomer heb ik op die manier zelfs een wals in vijf kunnen dansen, terwijl ik nog niet eens wist dat dat bestond :-).
Ik kan het dus wel prettig vinden, dat close dansen. Op die manier leer ik veel sneller.

Groetjes,
Heivlinder


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 1:57 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Welkom Heivlinder! :hug:

Ik weet precies wat je bedoeld, hoewel ik moet zeggen dat het ook van de manier van leiden afhangt. Sommige mannen leiden heel erg met hun heupen, anderen meer met hun danshouding. Bij die laatste categorie gaat wat verder staan beter dan bij de eerste categorie. :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2009 4:44 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb inmiddels ook mijn eerste ervaring met close dansen die ik niet zo prettig vond.
In de Moira werd ik - tijdens de zwijmelmazurka-avond- gevraagd door een man. Die stond meteen ERG dichtbij. Hij kon goed dansen en leiden, maar ik voelde me niet helemaal op m'n gemak.
Uiteindelijk heb ik besloten de dans gewoon af te maken, maar heb me daarna richting het toilet geëxcuseerd. Jammer, want ik heb een hoop andere Marzurka's wél met plezier gedanst.

Bij sommige mensen dans je nou eenmaal prettiger 'close' dan bij anderen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2009 4:55 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Een kleine aanpassing in bovenstaand berichtje door de administrator.
Het is niet de bedoeling om iets over uiterlijk van iemand te zeggen, waarbij je je niet op je gemak voelt, omdat de kans groot is dat mensen die daarop lijken dan vals beschuldigd worden.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Laatst bijgewerkt door zeerover op wo nov 18, 2009 5:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2009 4:57 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
zeerover schreef:
Een kleine aanpassing door de administrator.
Het is niet de bedoeling om iets over uiterlijk van iemand te zeggen, waarbij je je niet op je gemak voelt, omdat de kans groot is dat mensen die daarop lijken dan vals beschuldigd worden.

Zie dit topic http://mota.spansen.nl/viewtopic.php?t=1572

Als het niet per sé nodig is, om dit onderwerp weer aan te snijden, zou ik het fijn vinden om het gesloten te houden. Het is een gevoelig onderwerp, dus vraagt veel aandacht.

Als je iets wilt schrijven voor dat topic, kan je me het beste even een PB sturen, Christine. Dan plaats ik het voor je. :hug:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2009 6:19 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Zeerover: ik wilde ook geen enorme discussie aanzwengelen (vandaar het positieve einde van mijn post), en mijn zeer vage omschrijving kon op veel mannen die avond slaan, maar goed dat je het hebt aangepast.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2009 11:01 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Christine schreef:
Uiteindelijk heb ik besloten de dans gewoon af te maken

En wegduwen of er wat van zeggen? Geloof dat er wel tips staan in dit topic of dat andere topic. Je kunt het ook op dansbaarheid gooien als je niet te confronterend wilt zijn? Super close is geen dansen meer, da's schuifelen.

Misschien heeft die man het wel helemaal niet door en als je er wat van zegt kan ie er van leren. Ik ben ook wel eens gecorrigeerd door een mevrouw die me te close vond en dat vond ik toen helemaal niet, maar ik vergeet wel vaak rechtop te staan.

Ik ben voor lange mazurka's of in duo zoals afgelopen weekend. Dan heb je mooi de tijd om uit te vinden hoe close voor beide het beste werkt..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2009 11:19 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Bij een tangosalon in Utrecht kwam het dinsdag voor dat me voordat we gingen dansen gevraagd werd of ik close wilde dansen of niet. Best handig! Toen ik aangaf beginner te zijn en nog niet goed weet wat voor mij prettig is, hebben we gewoon wat geëxperimenteerd. Doordat hij het vooraf vroeg, hoefde er niet geduwd danwel getrokken te worden, want het was al bespreekbaar voordat het uberhaupt een issue kon worden!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2009 9:22 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Duracel schreef:
Fille schreef:
close: || :biggrin:


close:l :biggrin:


Geweldig :D:D

Ik dans met sommigen de mazurka ook close. Bij die dans is dat best heel fijn, omdat het een romantische dans is. Dat doe ik dus alleen bij mensen die ik ken en waarvan ik weet dat ze het ook fijn vinden, en vice versa.

Als je wat sneller wil draaien is een beetje afstand wel weer beter heb ik gemerkt. En de scottisch etc, ja daar heb je uiteraard een normale afstand :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2009 9:30 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
guillome schreef:
En de scottisch etc, ja daar heb je uiteraard een normale afstand :)


Waarom dat?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2009 9:33 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Ok ok, je hebt verschillende scottischen :P Als je een langzame(re) hebt sta je wel weer dichter bij elkaar.
Maar als je een vlottere hebt ben je ook meer aan het dollen, draaien en gek doen (ik dan :P) :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2009 9:37 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Juist met dollen en gek doen vind ik het leuk om ook af en toe 'close' te staan (afwisseling). Qua draaien vind ik dat ook makkelijker om dichterbij te staan. Er is een zekere heer (ik zal geen namen noemen :P) die me wel eens vliegles geeft, dus dan is dichtbij staan wel een pré, wil je niet uit de bocht vliegen.

Overigens heb ik met deze heer afgelopen zaterdag een hele fijne (close) mazurka gedanst. :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2011 12:40 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Voor wie zich afvroeg wat een wiebelmazurka is, lees dit topic eens door.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2011 1:39 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Je mag me wel bij de naam noemen hoor leon ;)
Ik zal eens doorlezen of ik het hier kan vinden


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 1:25 am 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 5:17 pm
Berichten: 33
Woonplaats: Huis ter Heide
Met dicht tegen elkaar aan heb ik geen problemen, maar ik vind het juist leuk ok veel te bewegen. Soms, bijvoorbeeld als ik een beetje moe ben, is 'klein' dansen wel heel fijn, maar ik houd van dynamiek.

_________________
"Su ei kai?"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 168 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling